Concessie Twente
Re: Drie bieders concessie Twente
Dan maak je er toch rode bussen met "Twente" van. Lijkt me stug dat je een aardererijkskundige naam kunt claimen.
immer kwaliteits posts
Re: Drie bieders concessie Twente
Syntus Overijssel met als onderschrift Twente zou ook een optie kunnen zijnwilly84 schreef:Dan maak je er toch rode bussen met "Twente" van. Lijkt me stug dat je een aardererijkskundige naam kunt claimen.
(Zelfde idee als op de Veluwe)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
Het is dus niet uitgesloten dat de naam Twents wel blijft. Desnoods neemt de regio die naam over (zoiets is ook ooit gedaan met de merknaam Qliner die eerst alleen van Arriva was).marvinkok schreef:OM nog even op het Twenst-verhaal terug te komen icm Syntus:
Twents is een MERKNAAM van Connexxion. De regio heeft alleen een Rode Twentse Huisstijl geëist, dus niet de naam Twents. Tenzij Syntus dus die merknaam overkoopt of hoe dat ook moge gaan, zie die naam niet meer terug.
En er rijden nu toch ook al bussen en treinen van Syntus rond in die Twents-huisstijl?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Drie bieders concessie Twente
Dat is zoals ik al zei in opdracht van Connexxion, en dús in de Twents huisstijl. Er zit ook gewoon infoxx in bijvoorbeeld en connexxionstickers.reisthijs schreef: En er rijden nu toch ook al bussen en treinen van Syntus rond in die Twents-huisstijl?
Re: Drie bieders concessie Twente
Over de naam Twents: Als ik mijn bedrijf Nederlands noem, kan ik daar ook geen rechten aan ontlenen denk ik.
Re: Drie bieders concessie Twente
En daarom zal je je bedrijf geen 'Nederlands' mogen noemen. Overigens zijn een bedrijfsnaam en een beeldmerk wel twee verschillende dingen.
Re: Drie bieders concessie Twente
Heb gelezen dat Syntus rode bussen in de huisstijl 'Twents' gaat rijden, daarbij staat dat logo ook op hun site syntustwente.nl.marvinkok schreef:OM nog even op het Twenst-verhaal terug te komen icm Syntus:
Twents is een MERKNAAM van Connexxion. De regio heeft alleen een Rode Twentse Huisstijl geëist, dus niet de naam Twents. Tenzij Syntus dus die merknaam overkoopt of hoe dat ook moge gaan, zie die naam niet meer terug.
Overigens staat Twents wel op de naam van Connexxion, dat is ook met Breng zo. Breng is ook bedoeld als een blijvend concept in Arnhem-Nijmegen, de concessie waarmee dat begon was zelfs maar voor 3 jaar. Bij een eventuele overgang naar een andere vervoerder is gewoon de afspraak dat het merk wordt overgedragen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Drie bieders concessie Twente
Breng is juist geen eigendom van de vervoerder Connexxion. Hoewel ontwikkelt door Cxx liggen de rechten bij de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Daarmee is het mogelijk dat ook de komende vervoerder onder de naam Breng rijdt.
De situatie rondom Twents ken ik niet exact. Maar het logo lijkt mij rechtenvrij en kan dan ook door Syntus worden gebruikt. Als de naam Twents wel onder rechten van Cxx ligt dan kan de Stadsregio Twente niet eisen dat Cxx deze rechten overgeeft aan de nieuwe vervoerder.
De situatie rondom Twents ken ik niet exact. Maar het logo lijkt mij rechtenvrij en kan dan ook door Syntus worden gebruikt. Als de naam Twents wel onder rechten van Cxx ligt dan kan de Stadsregio Twente niet eisen dat Cxx deze rechten overgeeft aan de nieuwe vervoerder.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
Wie weet heeft de stadsregio Twente een dealtje gesloten met CXX dat voor een bepaald bedrag de nieuwe vervoerder de Twents-huisstijl over mag nemen.
Re: Drie bieders concessie Twente
Nee, Breng is net zo goed als Twents een merk dat momenteel op naam van Connexxion staat. Zie merkenregister.Freek schreef:Breng is juist geen eigendom van de vervoerder Connexxion. Hoewel ontwikkelt door Cxx liggen de rechten bij de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Daarmee is het mogelijk dat ook de komende vervoerder onder de naam Breng rijdt.
De situatie rondom Twents ken ik niet exact. Maar het logo lijkt mij rechtenvrij en kan dan ook door Syntus worden gebruikt. Als de naam Twents wel onder rechten van Cxx ligt dan kan de Stadsregio Twente niet eisen dat Cxx deze rechten overgeeft aan de nieuwe vervoerder.
Overigens is dit eens te meer een indicatie dat dit soort merken met de concessie meegaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Drie bieders concessie Twente
Het is toch geen indicatie. Immers moet tijdens de vorige aanbesteding zijn afgesproken dat het merk wordt overgedragen aan of de stadsregio of de nieuwe vervoerder. Voor Breng geldt in ieder geval dat de Stadsregio eigenaar wordt. Voor Twents KAN gelden dat dit niet geregeld is bij de vorige aanbestedingen, dan zal het recht moeten worden overgekocht lijkt me.
Re: Drie bieders concessie Twente
Weet iemand trouwens wat er met lijn 81 (Deventer - Zutphen) gaat gebeuren? Ik dacht dat die ook naar Arriva zou gaan, maar op de Wiki staat daar niks over. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Drie bieders concessie Twente
Ja dat gaat gewoon naar Arriva bij de concessie Achterhoek-Rivierenland. Wiki moet misschien aangevuld worden op dat punt.Meltrain schreef: Weet iemand trouwens wat er met lijn 81 (Deventer - Zutphen) gaat gebeuren? Ik dacht dat die ook naar Arriva zou gaan, maar op de Wiki staat daar niks over. :?
Re: Drie bieders concessie Twente
Lijkt jullie eigenlijk het bod van Syntus voor Twente niet aan de lage kant. Als je kijkt wat er allemaal geboden wordt voor 18,8 miljoen euro op jaarbasis lijkt dit wel heel veel (http://rocovtwente.nl/syntus-wint-aanbesteding-twente/). Dit is met onder andere 4x per uur treinen Goor - Oldenzaal die in Goor net ongelukkig qua keertijd zitten, oftewel veel treinen kost. Nu heeft Syntus wel wat materieel beschikbaar om om te bouwen, maar toch lijkt het een scherpe bieding.
Re: Drie bieders concessie Twente
Deel over nummering van de lijnen afgesplitst naar een eigen topic
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Drie bieders concessie Twente
*kick*
Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen op het forum, volgens mij ook niets in dit topic. Niet geheel verrassend denk ik, maar de bussen zullen van een niet na te noemen fabrikant uit Heerenveen komen. Dan weten we wel genoeg of niet....
Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen op het forum, volgens mij ook niets in dit topic. Niet geheel verrassend denk ik, maar de bussen zullen van een niet na te noemen fabrikant uit Heerenveen komen. Dan weten we wel genoeg of niet....
Re: Drie bieders concessie Twente
Maar wat ik weer van een Syntusinternist hoorde is dat het misschien geen (R)amba's werden. Ze rijden nu met 3(? of 2) wel nader te noemen voertuigen als proef.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Drie bieders concessie Twente
Amba's worden toch niet meer geproduceerd, dus dan worden het toch automatisch Citea's
Re: Drie bieders concessie Twente
Citea's maar dat is ook gewoon vdl heerenveen hoor. En zo erg zijn die moderne generaties ook niet.. Al zou een ander merk zoals mercedes of setra ook wel een keer leuk zijn.
Re: Drie bieders concessie Twente
Dat zeg ik toch, heb geen bron over of het Citea's worden, alleen dat de bussen in Heerenveen worden geproduceerd. Dat houdt in dat VDL de bussen levert en dat het dus Citea's worden omdat Amba's niet meer geleverd worden.
Re: Drie bieders concessie Twente
De Amba wordt nog steeds geleverd maar als variant van de Citea en met een nieuwe kopvorm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Drie bieders concessie Twente
volgends de Wiki, gaat lijn 81 Zutphen - Deventer per 2013 niet over naar de consessie achterhoek. Dus dit zou betekenen dat deze onder de consessie twente komt te vallen ( ZHO is per december 2013 samen met consessie twente ).
Dus dan zou lijn 81 met rode twents bussen gereden worden terwijl er nergens echt aansluiting met twente is.
Lijkt mij dus logischer dat het een fout op de wiki is of dat lijn 81 bij de consessies Overijssel OF Achterhoek gaat vallen.
Dus dan zou lijn 81 met rode twents bussen gereden worden terwijl er nergens echt aansluiting met twente is.
Lijkt mij dus logischer dat het een fout op de wiki is of dat lijn 81 bij de consessies Overijssel OF Achterhoek gaat vallen.
Re: Drie bieders concessie Twente
Het laatste klopt, 56 en 81 gaan naar de Achterhoek.
Re: Drie bieders concessie Twente
En om het lijstje compleet te maken ook de 52 en 54 gaan over naar Arriva.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
snap ik direct waarom er zoveel optares zijn... waarvan de meeste stil staan...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten