Enfin, terug naar de blunders

Dat noemen ze met een mooi woord bezigheidstherapie.Daniel schreef:Ik had hier al een week een brief op tafel liggen die in de map met administratie moest. Daarvoor moesten er eerst nog gaatjes in. Ga ik dat net doen, gooi ik de perforator leeg over de grond![]()
Waarom gebeurt zoiets trouwens altijd als je net eerder op de middag gestofzuigd hebt...
In alle buurlanden hebben ze met die magneetstrip gewerkt. Zelfs op een dusdanige manier dat er geen pincode nodig was.STF schreef:Toch lachwekkend dat ze het in Nederland "nieuw pinnen" noemen, in de meeste buurlanden hebben ze nooit met die magneetstrip gewerkt.
Luxemburg anders niet, daar moest je twintig jaar geleden ook al je pasje erin steken i.p.v. erdoorheen schuiven maar dat is dan ook meteen het enige positieve punt, voor de rest is pinnen in Luxemburg ronduit waardeloos (voor zowel klant als winkelier).deadlock schreef:In alle buurlanden hebben ze met die magneetstrip gewerkt. Zelfs op een dusdanige manier dat er geen pincode nodig was.
Op het moment dat pinnen in het algemeen waardeloos is kan het dus geen beter systeem zijn dan hier. Ten tweede vraag ik me ten zeerste af of ze dan al 20 jaar dezelfde EMV hebben. Dat met er dan wel eentje zijn die zo ongelofelijk oud is dat de beveiliging even slecht is als die van de magneetstrip (zeg maar; geen noemenswaardige).STF schreef:Luxemburg anders niet, daar moest je twintig jaar geleden ook al je pasje erin steken i.p.v. erdoorheen schuiven maar dat is dan ook meteen het enige positieve punt, voor de rest is pinnen in Luxemburg ronduit waardeloos (voor zowel klant als winkelier).
In ieder geval loopt Nederland lekker op achter dat ze nu pas overgestapt zijn.
De EMV-standaard biedt ook de mogelijkheid om een pincode van 6 tekens te gebruiken. In Zwitserland schijnen ze pincodes van 6 tekens te gebruiken.Bee schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat het schermpje waar je je pincode in sterretjes invoert ruimte heeft voor zes tekens, terwijl een pincode er slechts 4 heeft :?
In België mag je zelf je pincode verzinnen en dan mag ie volgens mij ook zes cijfers zijn (maar vier mag ook).Geert schreef:De EMV-standaard biedt ook de mogelijkheid om een pincode van 6 tekens te gebruiken. In Zwitserland schijnen ze pincodes van 6 tekens te gebruiken.Bee schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat het schermpje waar je je pincode in sterretjes invoert ruimte heeft voor zes tekens, terwijl een pincode er slechts 4 heeft :?
Dat is niet helemaal waar. Regelmatig komen bij mij Belgen en Fransen eten bestellen. En heel vaak hebben ze dan geen contant geld bij en betalen ze met hun pinpas/creditcardSTF schreef:Luxemburgers, Belgen, Duitsers en Fransosen hebben altijd contant geld bij zich, het zijn puur de Nederlanders die met slechts een plastic pasje op vakantie gaan.
Heb het nog niet geprobeerd, maar voor zover ik weet kan je bij het filiaal waar ik werk op beide manieren pinnen.Bee schreef:Nu was ik vandaag bij dezelfde Ap maar bij een andere kassa, en daar kon je gewoon weer het oude pinnen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten