Het is de bedoeling dat vanaf DRG 2015 (ingaande dec 20414) in Brabant de volgende stations geopend worden:
Helvoirt
Oisterwijk Panneschuur
Berkel-Enschot
Eindhoven Airport
(Nijmegen Goffert)
Verder kan ik over OV-net Brabant nog niets kwijt
OV-net Brabant
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
- Locatie: Waalwijk
Re: OV-net Brabant
Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.
Re: OV-net Brabant
de twee buitenste gebruiken ? spoor 1 en 4 krijg je dan?Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
- Locatie: Waalwijk
Re: OV-net Brabant
Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Re: OV-net Brabant
google even op 'het nieuwe spoorplan'Waalwijker schreef:Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Re: OV-net Brabant
Zonder bronnetje / linkje / urreltje komen we niet ver natuurlijk vrienden :)
Re: OV-net Brabant
Het gaat vermoed ik om dit algemene visiedocument en voor specifiek Brabant dit document. Wat puur een handreiking is van de FMN (wel enigzins realistisch visiedocument, want getoetst door Prorail) om aan de landelijke politiek te laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn bij een aanbesteding van het hoofdrailnet. De NS ontbreekt immers als gesprekspartner. Of is er nog een document vanuit de Provincie Noord-Brabant die hierop inhaakt? Vergeet niet dat het rapport rond het Nieuwe Spoorplan een groot positief verhaal is waarmee de vervoerders laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn. Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan de genoemde nieuwe stations die her en der voorbij komen. Haalbaarheidsonderzoeken zijn er bijvoorbeeld bij veel genoemde stations nog niet gedaan.
Re: OV-net Brabant
Oh okee, dank je :) Luchtfietserij dus :)Raymond schreef:puur een handreiking [..]
enigzins realistisch [..]
wat er mogelijk zou kunnen zijn [..]
Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten