Het hotel lag vlakbij het centraal station, dus daar ging ik eerst heen voor Deense kronen en voor een foto. Het was toevallig net tijd voor de CNL naar Amsterdam en Zurich, dus die kon meteen op de foto:
Vlakbij het station ligt het Tivoli. Daar kwam een voor Nederland bekende bus langs, een Ambassador en wel op lijn 29:
Daarachter zat een Scania op lijn 14, een van de vele Scania's die hier rondrijden:
Na een leuke wandeling door het centrum kwam ik bij de Christiansborg uit. Daar kwam weer een Scania langs, dit keer op lijn 2A:
Een klein stukje verderop kwam er een voor mij onbekende Volvo langs op lijn 1A:
Via de Knippelsbro kwam ik bij de Torvegade uit. Daar kwam opnieuw een Scania langs, maar nu met een blauwe band en wel op lijn 350S:
En voor de variatie nu weer een Volvo, maar nu met een led-scherm en wel op lijn 66:
Op de vorige foto was het al rechts te zien, de ingang van het metrostation Christianshavn met een routestrip van de metro:
Toen was het tijd voor een ritje met de metro. Die ging naar de Norreport om vanaf daar met de S-tog naar de Osterport te gaan. Daar ging nog net een Deense ICE-TD op de foto:
En aan de andere kant stond de DSB 5280 klaar voor vertrek:
Dan weer naar beneden, want daar kwam een Oresundstag opweg naar Zweden binnen:
En natuurlijk kon er ook een S-tog op de foto. Dit werd er eentje op lijn A naar Koge:
Om ook nog een goede foto van de metro te kunnen maken ging ik weer terug naar de Norreport om vanaf daar met de metro naar Vanlose te gaan. Daar rijdt de metro niet meer ondergronds en is dus een foto mogelijk. Hier komt het automatische stel A11 dat station binnen (waar ze nog gewoon om 21:30 uur elke 3 minuten rijden :pos: ):
Toen werd het donker en ging ik terug naar het hotel.
De volgende dag gingen we met een bus naar allerlei plekken in de stad. Een daarvan was de Nyhavn en daar om de hoek kwam deze Volvo langs op lijn 1A:
Na nog wat plekken in de stad ging de rit uiteindelijk via de Oresundsbron naar het Zweedse Malmo. De foto's van de Zweedse kant van deze reis volgen in een volgend verslag.