Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De ICM-lijsten van STF en Dre verschillen trouwens op 'n paar punten... zo staat Dordrecht op de alfabetische lijst met nummer 26 en op die in draaivolgorde op nummer 24
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dre schreef:Sowieso schijnt de lijn naar Duitsland er in Es maar een beetje bijaan te hangen. De AV van zowel het station zelf als die op ns.nl doen alsof er sinds november 2001 niets verandert is daar. Eventuele vertragingen van de trein naar Duitsland worden ook niet omgeroepen (al rijdt dat treintje verrassend punctueel voor een trein die dergelijke afstanden moet afleggen op een baanvak dat veelal enkelspoor is, daar kunnen ze op Zl-Wdn nog van leren).
Hoe zouden ze dat ook moeten weten? :) De Fahrdienstleiter in Gronau regelt alles en als straks Gronau op ESTW (Elektronisch Stellwerk) is overgegaan een Fahrdienstleiter ergens in het nirgendwo. Ik neem niet aan dat die persoon regelmatig de treindienstleiding/netwerkbesturing in Nederland gaat bellen met info.
Die punctualiteit is natuurlijk niet zo'n kunst als je ziet wat er een lange stationnementen onderweg worden gemaakt. Oa te Gronau, Epe en Coesfeld. Mooie buffers
Reiziger Ddrs schreef:De ICM-lijsten van STF en Dre verschillen trouwens op 'n paar punten... zo staat Dordrecht op de alfabetische lijst met nummer 26 en op die in draaivolgorde op nummer 24
Tussendoor staan er ook nog enkele blanco's die niet in mijn lijstje staan.
Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de lijsten van SGM-II oud. Daar zaten naar IJmuiden en Nieuwegein ook plaatsen als Dieren en Krommenie-Assendelft in... iemand die die lijst heeft? ;)
Mark schreef:Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de lijsten van SGM-II oud. Daar zaten naar IJmuiden en Nieuwegein ook plaatsen als Dieren en Krommenie-Assendelft in... iemand die die lijst heeft? ;)
Het was aanvankelijk de bedoeling dat SGM-II ook op het baronnenlijntje (Apeldoorn - Zwolle) zou gaan rijden, bestemmingen als Apd en Zl zaten er toen dus ook in. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Hoe zit het trouwens met koersrollen van de VIRM + ICMm (en misschien SGMm)...
Ik neem aan dat daar ook gewoon een nummer voor iedere bestemming is, maar omdat de koersrollen digitaal zijn, is het daar dan ook mogelijk om handmatig een tekst in te voeren (net als bij de GTW's).
Bij VIRM moet de HC op het "diagnosescherm"de afkorting naar keuze intikken. Hier kan ook nog onderscheid gemaakt worden tussen de display's buiten en binnen. Tijdens "Mijn Openbaar Vervoer" in Hengelo heb ik samen met een MCN geprobeerd om Winterswijk of een ander klein station op de display's te zetten, maar dat lukte helaas niet ...
01 Abcoude
02 Alkmaar
03 Almere Buiten
04 Almere CS
05 Alphen a/d Rijn
06 Amersfoort
07 Amsterdam Bijlmer
08 Amsterdam CS
09 Amsterdam RAI
10 Amsterdam Zuid/WTC
11 Arnhem
12 Baarn
13 Bergen op Zoom
14 Breda
15 Deurne
16 Diemen Zuid
17 Dordrecht
18 Ede-Wageningen
19 Eindhoven
20 Enkhuizen
21 extra trein
22 Geldermalsen
23 Gorinchem
24 Gouda
25 Gouda Goverwelle
26 Den Haag CS
27 Den Haag CS - Zoetermeer vv
28 Den Haag HS
29 Haarlem
30 Heerhugowaard
31 Heeze
32 Den Helder
33 's-Hertogenbosch
34 Hilversum
35 Hoek van Holland Haven
36 Hoek van Holland Strand
Zoals ik hem hier heb liggen (en ik twijfel of het de oude, de nieuwe of een tussenversie is, aangezien Ijmuiden er wel op staat maar Nieuwegein niet) is het:
Nielske1990 schreef:Hoe zit het trouwens met koersrollen van de VIRM + ICMm (en misschien SGMm)...
Ik neem aan dat daar ook gewoon een nummer voor iedere bestemming is, maar omdat de koersrollen digitaal zijn, is het daar dan ook mogelijk om handmatig een tekst in te voeren (net als bij de GTW's).
VIRM gaat inderdaad middels de verkorting in het diagnosescherm.
ICMm heeft dit kastje in de hc-ruimte en in de gang naar de voormalige doorloopkop. Hier moeten de eerste twee letters van het station worden ingevoerd door pijltoetsen. ICMm kan overigens bestemmingen als Kampen en Glanerbrug tonen...
Bij SGMm wordt gebruik gemaakt van het RIS-systeem. Op een kastje in de cabine moet het treinnummer ingevoerd worden, waarna de route en tijden op de schermen verschijnen. Ook is het mogelijk handmatig een bestemming in te voeren.
Mark schreef:http://img329.imageshack.us/img329/8848 ... 007ac4.jpg
ICMm heeft dit kastje in de hc-ruimte en in de gang naar de voormalige doorloopkop. Hier moeten de eerste twee letters van het station worden ingevoerd door pijltoetsen. ICMm kan overigens bestemmingen als Kampen en Glanerbrug tonen...
Bij ICMm was er toch ook sprake van dat de bestemming middels het treinnummer kon worden ingevoerd? Dat is alleen niet zo handig omdat niet elk stel meerijdt naar de eindbestemming (aftrappen in Dv en Zl) of naar een andere eindbestemming gaat (o.a. Lw/Gn, Gvc/Rtd en misschien ooit weer Asd/Shl).
Van Gbr had meneer de spoorloper nog wel een foto, maar die kan ik aldaar niet meer vinden.
Dre schreef:De bestemmingen die jij hebt zaten in ieder geval in de SGM-1 serie. Misschien dat Nieuwegein alleen bij de SGM-0 serie (2001-2015) voorkwam?
NS-Reiziger schreef:Het was aanvankelijk de bedoeling dat SGM-II ook op het baronnenlijntje (Apeldoorn - Zwolle) zou gaan rijden, bestemmingen als Apd en Zl zaten er toen dus ook in. :)
Dat is een hele leuke wetenswaardigheid, waar ik nog niets van wist. Jammer dat het plan niet is doorgegaan. Het zou dan een soort Kippenlijntje zijn geworden :)
keleti palyaudvar schreef:En in hoeverre zijn die rollen nog aanwezig? of zijn die ondertussen allemaal vervangen door de nieuwe versie?
Gokje, in alle ongereviseerde SGM-0 stellen zit ie nog.
NS-Reiziger schreef:Het was aanvankelijk de bedoeling dat SGM-II ook op het baronnenlijntje (Apeldoorn - Zwolle) zou gaan rijden, bestemmingen als Apd en Zl zaten er toen dus ook in. :)
Materieel dat in 1975 in dienst is gesteld op een lijn die in 1972 al gesloten is?
In de jaren zeventig heeft het ernaar uit gezien dat de lijnen Apeldoorn – Zwolle en Apeldoorn – Dieren opnieuw in reizigersdienst zouden komen.
De lijnen zouden stadsgewestelijke spoorlijnen worden zoals toen geopende de Zoetermeer stadslijn. De tweedelige sprinters hadden ook lange tijd koersrollen met Dieren, Apeldoorn etc. Mede doordat de lijnen dan geëlektrificeerd dienden te worden en spoorverlegging bij de Naald en een grote opknapbeurt aan beveiliging en onderhoud noodzakelijk bleken, heeft de NS, en vooral de minister, in 1975 anders doen besluiten. De hoge investeringen waren in tijden van recessie niet op te brengen.
De bekende CTA in Rm (voor diegene die het nog niet weet, spoor 3a zuidzijde ) heeft snel een reparatie nodig:
- De CTA loopt een uur achter
- Een boekje is in de soep gelopen (de trein stopt opeens niet meer in Echt, Susteren, Sittard en Geleen-Lutterade)
- De halve 15 die eerst nog bij het urenboekje lag is naar beneden gevallen
- En het mooiste: het boekje dat steeds de opmerkelijkste dingen liet zien (het boekje rechtsmidden), bleef op het moment dat er iets moest staan blanco ...