Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Vanwege het levensverlengend onderhoud van de (groene) sneltrams, rijden er vanaf 15 augustus 2011 tot eind 2012 minder trams in de ochtend op het traject IJsselstein - Utrecht Centraal. Daarom zal ... http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... traal/2006
Ben benieuwd of de extra bussen aanslaan. reizigers zijn bijvoorbeeld veel sneller in utrecht met lijn 195.
ik snap niet waarom de spitstrams niet naar ijsselstein zijn gaan rijden, ook al zouden hiervoor veel aanpassingen verricht moeten worden. de extra trams komen daar wel beter tot hun recht. de punctualiteit zal vanaf maandag trouwens wel weer flink omlaag als de spitstrams weer de baan op zijn. zag in een document staan dat het aantal reizigers in de ochtendspits met circa 1000 is afgenomen in de richting van kanaleneiland, zal vast komen door de hoge aantallen storingen etc.
Ben benieuwd of de extra bussen aanslaan. reizigers zijn bijvoorbeeld veel sneller in utrecht met lijn 195.
ik snap niet waarom de spitstrams niet naar ijsselstein zijn gaan rijden, ook al zouden hiervoor veel aanpassingen verricht moeten worden. de extra trams komen daar wel beter tot hun recht. de punctualiteit zal vanaf maandag trouwens wel weer flink omlaag als de spitstrams weer de baan op zijn. zag in een document staan dat het aantal reizigers in de ochtendspits met circa 1000 is afgenomen in de richting van kanaleneiland, zal vast komen door de hoge aantallen storingen etc.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Interessant is wel dat die lijn door het GVU gereden gaat worden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
GVU en Connexxion zijn toch gefuseerd? Dat maakt dan niet veel meer uit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Veolia kan die lijn tegenwoordig ook rijden. *O*
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Levensverlengend onderhoud van de groene trams. Maken ze ook gelijk van de gelegenheid gebruik om de trams in de gele BRU-kleurstelling te brengen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Ik bedoel dan ook meer interessant in de vorm van dat er normaal geen bussen in GVU-kleuren in IJsselstein komenVinny schreef:GVU en Connexxion zijn toch gefuseerd? Dat maakt dan niet veel meer uit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Ik vind dit heel vreemd. Er rijden nu dus in de ochtendspits 8 trams vanaf Nieuwegein Zuid en 2 vanaf IJsselstein Zuid. Laat dan twee normale trams vanaf Nieuwegein Zuid uitvallen en in de plaats daarvan twee spitstrams tussen Nieuwegein Zuid en Nieuwegein Stadscentrum overal stoppen. De mensen die op een van de haltes ten noorden daarvan moeten zijn waar de spitstram niet stopt kunnen dan overstappen op de tram uit IJsselstein.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Spitstrams kunnen niet overal stoppen omdat de haltes waar ze wel stoppen zijn aangepast op hun afwijkende hoogte (perrons hebben 'n hoger stukje)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
er blijven gewoon 4 ritten per uur rijden ;) vanaf ijsselstein rijden er in de ochtend 2 extra ritten naar utrecht i.v.m. de drukte. die vervallen dus.Bee schreef:Ik vind dit heel vreemd. Er rijden nu dus in de ochtendspits 8 trams vanaf Nieuwegein Zuid en 2 vanaf IJsselstein Zuid. Laat dan twee normale trams vanaf Nieuwegein Zuid uitvallen en in de plaats daarvan twee spitstrams tussen Nieuwegein Zuid en Nieuwegein Stadscentrum overal stoppen. De mensen die op een van de haltes ten noorden daarvan moeten zijn waar de spitstram niet stopt kunnen dan overstappen op de tram uit IJsselstein.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
de trams krijgen de zelfde kleurstelling als de gele bussen.
ben benieuwd of er dan ook gvu bussen gaan rijden naar ijselstein, ik denk het eerlijk gezegd niet want volgens mij hebben ze al een tekort aan bussen
Laatst gewijzigd door 010jongen op do 11 aug 2011, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
eigenlijk ook een beetje onzin dat gedoe met het afstapje. in duitsland heb ik het vaker gezien waar men gewoon een stap naar beneden moet zetten, moet opzich geen kwaad kunnen. maar ja nederlandse wetgeving he.Daniel schreef:Spitstrams kunnen niet overal stoppen omdat de haltes waar ze wel stoppen zijn aangepast op hun afwijkende hoogte (perrons hebben 'n hoger stukje)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
In Nederland heb ik het ook vaker gezien waar men gewoon een stap naar beneden moet zetten. Maar dan bij treinen (LINT, SLT) dat had bij die spitstram ook best gekund.
Daar zijn te weinig trams voor, de lijn naar IJsselstein is langer dan die naar Nieuwegein zuid dus dat zou teveel tijd kosten.010jongen schreef:ik snap niet waarom de spitstrams niet naar ijsselstein zijn gaan rijden, ook al zouden hiervoor veel aanpassingen verricht moeten worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Er worden twee bussen ingezet uit de gvu-stalling, hoogstwaarschijnlijk de citaro's.010jongen schreef: ben benieuwd of er dan ook gvu bussen gaan rijden naar ijselstein, ik denk het eerlijk gezegd niet want volgens mij hebben ze al een tekort aan bussen
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
als het goed is zijn er later nog een aantal trams bijgekomen maar die worden gebruikt als plukwagens, als men 1 koppelstel meer had zou het moeten lukken. maar de spitstrams hebben best te lijden onder storingen. het is een wonder als ze alle 4 de dienstwagens op de baan hebben.reisthijs schreef:In Nederland heb ik het ook vaker gezien waar men gewoon een stap naar beneden moet zetten. Maar dan bij treinen (LINT, SLT) dat had bij die spitstram ook best gekund.
Daar zijn te weinig trams voor, de lijn naar IJsselstein is langer dan die naar Nieuwegein zuid dus dat zou teveel tijd kosten.010jongen schreef:ik snap niet waarom de spitstrams niet naar ijsselstein zijn gaan rijden, ook al zouden hiervoor veel aanpassingen verricht moeten worden.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Vanochtend keek ik al raar op toen ik uit het raam keek en een GVU bus zag.
Het was om precies te zijn was het een AG300, dus de buschauffeur heeft nog wel wat uitdagingen gehad om hem overal er doorheen te krijgen in IJsselstein.
Ben overigens wel benieuwd hoe men geinformeerd wordt. En of er niet toevalling mensen voor de 283 in de de 261 stappen.
Overigens wel raar dat er wel door nieuwegein wordt gereden, maar niet gestopt.
Zal morgen eens kijken of ik misschien nog iets van nummers kan noteren. Woon immers valkbij een halte.
Edwin
P.s. wat betrefd de inzet van de spitstrams is al langer in ijsselstein ongeloof, kijk maar eens hoe druk op het laatste stuk de tram naar nieuwegein zuid is en hoe druk naar ijsselstein (ook nog doorvoor voor naar lopikerwaard).
Het was om precies te zijn was het een AG300, dus de buschauffeur heeft nog wel wat uitdagingen gehad om hem overal er doorheen te krijgen in IJsselstein.
Ben overigens wel benieuwd hoe men geinformeerd wordt. En of er niet toevalling mensen voor de 283 in de de 261 stappen.
Overigens wel raar dat er wel door nieuwegein wordt gereden, maar niet gestopt.
Zal morgen eens kijken of ik misschien nog iets van nummers kan noteren. Woon immers valkbij een halte.
Edwin
P.s. wat betrefd de inzet van de spitstrams is al langer in ijsselstein ongeloof, kijk maar eens hoe druk op het laatste stuk de tram naar nieuwegein zuid is en hoe druk naar ijsselstein (ook nog doorvoor voor naar lopikerwaard).
Elke dag een ritje naar school IJsselstein < > Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Ha op de eerste dag al een afwijking... gepland voor deze ritten stonden twee Citaro G's.Ekreeft schreef:Het was om precies te zijn was het een AG300, dus de buschauffeur heeft nog wel wat uitdagingen gehad om hem overal er doorheen te krijgen in IJsselstein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Was het een nieuwe vanhool of de lpg ?. Het is uberhaupt al iets stoms dat de spitstram helemaal doorrijdt naar nieuwegein. Het had meer op zn recht geweest als ze cs-westraven reden. In de zomervakantie heeft de spitstram ook niet gereden, waarop de dienstregeling ook niet werd aangepast. Geen mooie 7 7 maar een 5 10 dienst. Beetje een blunder actie die spitstrams.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Je kan niet zomaar overal keren op de sneltramlijn, en op die paar plaatsen waar wel overloopwissels liggen is dat in de normale dienst ook niet handig, dan zit je de andere trams te veel in de weg. Dus is het beter om uit te wijken naar de dichtstbijzijnde eindpunthalte en dat is toevallig in Nieuwegein zuid. Dat is de enige reden dat die spitstram zo ver doorrijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Mwoh, bij de remise op 't zijspoortje keren moet toch zonder al te veel hinder mogelijk zijn. Daar kan je direct weer oversteken om terug te keren naar P+R Westraven.
Andere optie is tot Kaneleneiland Zuid, kopmaken en dan gelijk doorwisselen naar het rechterspoor na vertrek, maar dan rijdt je eigenlijk een net te kort traject om het zinvol te maken (transferium Westraven is een zinvoller eindpunt)
Andere optie is tot Kaneleneiland Zuid, kopmaken en dan gelijk doorwisselen naar het rechterspoor na vertrek, maar dan rijdt je eigenlijk een net te kort traject om het zinvol te maken (transferium Westraven is een zinvoller eindpunt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
die overloopwissel bij kanaleneiland ligt niet zo handig, dan zou men richting utrecht moeten vertrekken van het spoor richting nieuwegein. buiten dat om zijn de calamiteiten wissels niet automatisch bediend.
keren bij dat 3de spoortje t.h.v. de remise kan makkelijk. hebben ze hooguit 3 dienstwagens nodig! dus ook nog een extra reserve ook, die dingen hebben toch al zo veel last van storingen ;)
bovendien is dat stuk bij de remise beveiligd, dan kan je het nog zo regelen dat de spitstram net voor de groene tram vertrekt en zo een hoop reizigers oppikt. als de spitstram nu 2 minuten te laat is vanuit zuid dan hangt deze al meteen achter de groene tram. en zo is de hele dienstregeling weer een puinhoop want bij utrecht c. even inhalen zit er ook niet meer bij nu er maar 1 keerspoor beschikbaar is. deze situatie komt maar al te vaak voor.
keren bij dat 3de spoortje t.h.v. de remise kan makkelijk. hebben ze hooguit 3 dienstwagens nodig! dus ook nog een extra reserve ook, die dingen hebben toch al zo veel last van storingen ;)
bovendien is dat stuk bij de remise beveiligd, dan kan je het nog zo regelen dat de spitstram net voor de groene tram vertrekt en zo een hoop reizigers oppikt. als de spitstram nu 2 minuten te laat is vanuit zuid dan hangt deze al meteen achter de groene tram. en zo is de hele dienstregeling weer een puinhoop want bij utrecht c. even inhalen zit er ook niet meer bij nu er maar 1 keerspoor beschikbaar is. deze situatie komt maar al te vaak voor.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
bij het st. antonius ziekenhuis ligt een 3de spoor... maar niet elektrisch dus heb je er niks aan.reisthijs schreef:Je kan niet zomaar overal keren op de sneltramlijn, en op die paar plaatsen waar wel overloopwissels liggen is dat in de normale dienst ook niet handig, dan zit je de andere trams te veel in de weg. Dus is het beter om uit te wijken naar de dichtstbijzijnde eindpunthalte en dat is toevallig in Nieuwegein zuid. Dat is de enige reden dat die spitstram zo ver doorrijdt.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
In de nederlandse wet staat geschreven dat je niet mag opstappen (dus naar boven) vanuit de tram naar het perron. Dit mag alleen als het omgekeerd is dus als het van het perron naar de tram naar beneden is.010jongen schreef:eigenlijk ook een beetje onzin dat gedoe met het afstapje. in duitsland heb ik het vaker gezien waar men gewoon een stap naar beneden moet zetten, moet opzich geen kwaad kunnen. maar ja nederlandse wetgeving he.Daniel schreef:Spitstrams kunnen niet overal stoppen omdat de haltes waar ze wel stoppen zijn aangepast op hun afwijkende hoogte (perrons hebben 'n hoger stukje)
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
dat spoor is wel elektrisch geloof ik :)010jongen schreef:bij het st. antonius ziekenhuis ligt een 3de spoor... maar niet elektrisch dus heb je er niks aan.reisthijs schreef:Je kan niet zomaar overal keren op de sneltramlijn, en op die paar plaatsen waar wel overloopwissels liggen is dat in de normale dienst ook niet handig, dan zit je de andere trams te veel in de weg. Dus is het beter om uit te wijken naar de dichtstbijzijnde eindpunthalte en dat is toevallig in Nieuwegein zuid. Dat is de enige reden dat die spitstram zo ver doorrijdt.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
Was een tijd geleden wel aangekondigd maar lijkt nu ook daadwerkelijk te gaan gebeuren: NieuwsberichtBastiaan schreef:Levensverlengend onderhoud van de groene trams. Maken ze ook gelijk van de gelegenheid gebruik om de trams in de gele BRU-kleurstelling te brengen?
Ik ben benieuwd wat de 2e make-over voor de SIG's brengt, zouden er weer van die leuke combinaties tussen wel- en niet- gereviseerde stellen gaan rijden? :-DBRU exploiteert 27 sneltrams die in 1983 werden geleverd. Deze trams krijgen de komende maanden eerst nog een complete technische revisie en een nieuw uiterlijk.
Re: Nieuwe lijn 261 Ijsselstein-Utrecht
de wissels t.h.v. het ziekenhuis zijn niet electrisch. dit is ook de reden dat de spitstrams doorrijden naar nieuwegein zuid.
ik hoop dat ze de capaciteit van de trams ook vergroten door bijvoorbeeld zitplaatsen in de lengte te plaatsen zoals in de rotterdamse metro. waardoor er veel meer staanplaatsen bij komen. de meeste mensen zitten maar hooguit 10 minuten in de tram.
ik hoop dat ze de capaciteit van de trams ook vergroten door bijvoorbeeld zitplaatsen in de lengte te plaatsen zoals in de rotterdamse metro. waardoor er veel meer staanplaatsen bij komen. de meeste mensen zitten maar hooguit 10 minuten in de tram.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten