
De balietoeslag daar is trouwens 2 euro.
Nou dan is een treinkaartje wat je in de trein koopt en goedkoper is dan 20 euro goedkoper te krijgen in de trein dan bij de balie..., daarmee kun je best wel wat bereizen: Amsterdam-Oldenzaal (enkele reis) is bijv. 20,40 euro, 2e klas voltarief.Bee schreef:Ook in Duitsland hebben ze een verhoogd treintarief, namelijk 10% van de waarde van het treinticket
De balietoeslag daar is trouwens 2 euro.
Ja dat is leuk en aardig, op de site staat helmaal onderaan het volgende:Daniel schreef:Edit: het zijn Amsterdam, Den Haag en Rotterdam volgens deze pagina. Waarbij Schiphol niet bij het gebied van Amsterdam hoort.
Dus ik vraag mij af of deze info nogwel actueel is.De laatste wijziging van deze pagina was op 16 oktober 2005
Behalve dan soms in de IC van Leer naar Norddeich Mole, begreep ik. Of is dat niet meer?Bee schreef:Het is vrij simpel met QDL/STT/SWT-tickets: Nooit toegang tot Fernverkehr en ook geen reductie of wat dan ook.
QDL/STT/SWT/VRR-tickets gelden van/tot Kaldenkirchen, voor het traject Venlo-Kaldenkirchen is officiëel een internationaal kaartje of een VRR-Zusatzticket nodig (te koop binnen het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr, zeg maar het Roergebied). Is erg lastig als je uit Keulen komt bijvoorbeeld, dan heb je in Mönchengladbach geen tijd om een Zusatzticket te kopen (overstap 5 minuten).Bee schreef: Over de situatie tussen Venlo en Kaldenkirchen kan ik niets vinden online, ook staat niet de volledige voorwaarden van het STT online, alleen artikel 1.2 en bijlage 1c.
De SOVC is geldig vanaf Venlo grens, dus je kunt met een retourtje Venlo grens-Kaldenkirchen (gewoon in de NS-automaat te krijgen) een maand lang heen en weer (tenzij het gestempeld wordt uiteraard). Kost 2,80 volgens de NS Hispeed-planner. Een Zusatzticket kost 2,60 voor een enkele reis.Ardan schreef:Op de terugweg ga ik altijd bij Venlo de grens over, hoewel daar strikt gezien het STT slechts tot Kaldenkirchen geldig is, en de SOVC vanaf Venlo. Nooit op het grensstuk gecontroleerd, maar mocht het gebeuren doe ik of mijn neus bloedt en doe ik alsof ik niet weet dat de Enschedese situatie daar niet is.
Zou wel moeten kunnen, in ieder geval als je het van tevoren on line via NS Hispeed koopt met 'vrij reizen op NS-traject' ingevuld. Als je in de gelegenheid bent om enigszins van tevoren te boeken, kun je zo voor 18 euro retour naar bijvoorbeeld Düsseldorf of Keulen.Maar eigenlijk wilde ik wat anders vragen. Als ik geld teveel heb, ga ik met de ICE terug naar Nederland. Ik koop dan keurig een kaartje van het vertrekstation naar Arnhem.
Vraag:
Kan ik het Nederlandse deel gratis krijgen, met alleen de toeslag?
Als het goed is nog wel, maar vanaf december 2013 (Joost mag weten waarom dat zo lang gaat duren :') ) vervalt het IC-tarief voor deze intercities, geldt voor het traject Bremen - Norddeich Mole. :)Fles schreef:Behalve dan soms in de IC van Leer naar Norddeich Mole, begreep ik. Of is dat niet meer?
Gelukkig denkt iedereen dat je een onwetende newbie bent met die nieuwe avatarBee schreef:Ow chips, ik ben in de war, ik heb niets gezegd. :')
Topic-kickje: Sinds 1 januari is het in ieder geval bij een STT niet meer nodig om een Zusatzticket te kopen van/naar Venlo. Zie ook http://www.fachportal.nahverkehr.nrw.de ... =314#c2630. Over de andere kaartjes geeft die site geen uitsluitsel.Ronald schreef:QDL/STT/SWT/VRR-tickets gelden van/tot Kaldenkirchen, voor het traject Venlo-Kaldenkirchen is officiëel een internationaal kaartje of een VRR-Zusatzticket nodig (te koop binnen het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr, zeg maar het Roergebied). Is erg lastig als je uit Keulen komt bijvoorbeeld, dan heb je in Mönchengladbach geen tijd om een Zusatzticket te kopen (overstap 5 minuten).
Het schijnt dat vanaf 2012 het Zusatzticket niet meer nodig is vanwege de Floriade in Venlo. Dus dan wordt het een stukje makkelijker.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten