Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Slowakije heeft blijkbaar inmiddels meer geld om ander materieel te gebruiken, dan dat ze in Urugay hebben.
Lijkt me zelfs duidelijk, dat ze in Urugay heel erg blij zijn met dit materieel, omdat ze het nog niet eens een andere kleur gegeven hebben (iets wat toch vaak als eerste gebeurt met overgenomen spullen)...
In het blad railmagazine van juli/augustus stond er een verhaal over in.
De stellen zijn 13 juni in het land aangekomen en de treinen waren in twee stukken gezaagd voor het zeetransport.
Op het traject Lynch - Buernos Aires-Concordia worden de trein getest op z'n rijvaardigheden en later worden de stellen omgebouwd voor een grotere spoorbreedte en er wordt tussenbakken in de wandlopers geplaatst. Tijdens deze opknapbeurt worden ze dan wel in de paars grijze kleuren gespoten. Deze verbouwen wordt op 20.000 dollar per trein geschat en na het ombouwen gaan de treinen tussen Lobos en Merlo rijden.
In het magazine stonden ook foto's van treinen die daar al opknapt waren en er stond in het blad dat ze daar al meer treinen gerestaureerd hebben. Dus ze zullen daar vast wel een realistische kostenplaatje kunnen maken.
Toch mooie bestemming voor die treinen dan. De buitenkant heeft mooie opknapbeurt gehad, de binnenkant heeft nog altijd de mooie NS kunst. Overigens is Buenos Aires - Montevideo zo'n 200km rechstreeks, maar zal wel meer 300km zijn met de trein, afhankelijk van waar die spoorbrug is die wordt genoemd die ik op Google Maps niet zie...
Meltrain schreef:Falers. :neg:
Vergeten de verslaggevers gewoon erbij te zeggen dat deze treinen tweedehands uit Nederland komen.
Er zit nog een grotere fout in. De presidente van Argentinië wordt in het balkje president van Uruguay genoemd, terwijl die dikke man die de echte president is dat ook in zijn balkje heeft :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy schreef:Las dat er afgelopen week nog mee werd gerangeerd op de Dijksgracht, dus neem dan aan van wel...
Dacht ik al want ik heb gehoord dat de ATB EG beveiliging de trein niet altijd zag vanwege het lage gewicht en de juiste remmen. Dus het probleem zou je in het buitenland ook kunnen gebeuren en dat lijkt me als potentiële koper geen aantrekkelijk idee. Trouwens in belgie heeft men nu dieseltrein rondrijden die qua gewicht en lengte wel vergelijkbaar is met een wandloper en buffel hier. Waarom hebben die 41 serie dieseltjes geen beveiligingsproblemen in België?
Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.
hidihi schreef:Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?
Er staan nog 11 stellen in Amersfoort(8 ééntjes en 3 tweetjes).
Klaasje schreef:Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.
Dat hangt van de gebruikte methode af. Je kan ook assentellers of een krokodil gebruiken voor treindetectie Nog even afgezien van het feit dat die lijn 30 jaar niet gebruikt is en dat er hoogstwaarschijnlijk geen treindetectie aanwezig is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!