Bij mijn weten kun je alleen spoorstroomlopen en assentellers toepassen als detectie. Detectie mag je ook niet verwarren met data-overdracht voor een treinbeinvloedingssysteem. Daar worden krokodillen dan weer wel voor gebruikt. Voor de ATB-EG wordt er een bepaald signaal in de spoorstroomloop meegestuurd. Zo heeft de spoorstroomloop bij ATB-EG twee functies: Detectie én treinbeïnvloeding.
Ander manieren om dataoverdracht t.b.v. treinbeïnvloeding zijn Bakens (ATB-NG, ERTMS L1) of GSM-RAIL (ERTMS L2 & L3). Bij ERTMS L3 is er geen detectie meer nodig. (De trein belt in bij overwegen, en geeft eigen positiedata door via GSM-RAIL, zodra de dataoverdracht niet goed werkt volgt een snelremming.)
De Wadlopertjes in Uruguay
-
- Berichten: 7148
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
- Locatie: Amersfoort
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: De Wadlopertjes in Uruguay
Ik denk dat ze daar in Zuid Amerika rijden op stationsafstand van elkaar, dus heb je al dat moeilijke (dure) gedoe niet eens nodig.
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: De Wadlopertjes in Uruguay
En dat terwijl de wadlopertjes bij uitstek geschikt zijn voor ETMET :D
-
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Re: De Wadlopertjes in Uruguay
Inderdaad, dingen zijn bloedsnel en comfortabel. Snap niet dat ze niet gewoon in de Noord-Oost rijden ofzo. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bussende02 en 1 gast