Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Helaas een negatief antwoord op mijn vraag voor een betere voorziening t.b.v. reizigers met koffers, de inspecteur stationsbeheer beschikte zeker zelf niet over zware koffers om een test te doen:
Geachte heer xxxx,
U heeft aangegeven dat u de traverse op het station Groningen graag voorzien wilt hebben van hellingen t.b.v. wielkoffers..
Ik heb hierover de volgende mededeling.
Onze inspecteur stationsbeheer heeft de situatie ter plaatse beoordeeld. Hij heeft mij de volgende terugkoppeling gegeven;
De trap waar u op doelt is een 1 van de toegangen tot het station in Groningen.
De hoofdtoegang van station Groningen is goed bereikbaar in de zin van toegankelijkheid. Wij gaan de bewuste trap ook niet aan laten passen.
Wij hopen dat u een treinreiziger zult blijven, alleen wanneer u reist met een zware tas of koffer adviseren wij u om gebruik te maken van de hoofdingang.
Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.
Ik kan me nog herinneren dat bij de aanleg van de Traverse mijn toenmalige baas, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, heeft geweigerd roltrappen mede te financieren .
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
DjawiB schreef:Inderdaad, en volgens mij zijn koffers nou ook weer niet zo heel zwaar (de mijne kan ik tenminste altijd gewoon op de trap tillen),
Natuurlijk ligt dat ook aan de fysieke fitheid van een individu, maar inderdaad. Even omlopen kan geen kwaad zou ik zeggen.
Vergeet niet dat er in de wijk ten zuiden van het station behalve studenten ook vele ouderen wonen voor wie het tillen van een zware koffer wel een bezwaar kan zijn !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Ok, als dat zo'n probleem is heb je ook altijd nog de bus: genoeg bussen rijden daar af en aan vanaf haltes aan de Vechtstraat, Laan de Verenigde Naties, Parkbrug, Maaslaan, en ga zo maar door... Lijkt me dat je beter een nachttrein 3 jaar kan laten rijden dan voor paar ton roltrappen installeren voor luie schiphol reizigers.
Een wijk vol studenten en bejaarden. Als de bejaarden dan even vragen aan zo'n student of ze even een koffer naar boven willen tillen is het probleem toch opgelost?
Laatst gewijzigd door Suus op vr 09 sep 2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sowieso gebruikt een bejaarde niet die openbare pisplek / drugsdealplek / afwerkplek wat die loopbrug feitelijk is geworden. Die gaan echt wel met de bus :)
webguy schreef:Ok, als dat zo'n probleem is heb je ook altijd nog de bus: genoeg bussen rijden daar af en aan vanaf haltes aan de Vechtstraat, Laan de Verenigde Naties, Parkbrug, Maaslaan, en ga zo maar door... Lijkt me dat je beter een nachttrein 3 jaar kan laten rijden dan voor paar ton roltrappen installeren voor luie schiphol reizigers.
Typisch het antwoord van een ter plaatse niet bekende. De bushaltes die jij opnoemt, bevinden zich aan de rand van de wijk en liggen vaak nog verder weg dan de achteringang van het Hoofdstation. Heeel lang geleden schijnt er nog stadsbus van het GVG door de Rivierenhof en de Vechtstraat gereden te hebben.
Laatst gewijzigd door menno47 op zo 11 sep 2011, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Ehm, vanaf de door jouw genoemde straten is de achteringang van het station notabene nog verder weg dan de dichtstbijzijnde bushalte Als ze dus kennelijk naar het station kunnen lopen, dan moet het lopen naar de bushalte al helemaal lukken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...