Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Gevalletje *oeps* lijkt me, wat een gedrocht. Dan had men nog beter de baan kunnen onderbreken na 2 bakken; dus van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping. En op diezelfde bak van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping van de volgende bak.
Ik zei nog zo, kies deze, is uniek en ziet er vet uit:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ik vind het ook geen pann. Sowieso dat die baan benedenlangs loopt vind ik een gemiste kans.
Maar jah, misschien is het interieur wel GE-WEL-DIG. Dus nu maar kijken of ik de DDZ toch hipper ga vinden dan de SLT (nu bij mij op nummer 1) en VIRM (op nummer 2).
webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Dat was het eerste wat mij ook opviel. En nog steeds jammer dat ze het VIRM-motief niet hebben aangehouden.
Bedoeling was dat in december 5 stammen in dienst zouden moeten zijn... Vandaag heeft hij wegens een technisch defect nogsteeds geen proefrit gemaakt.. Dus verwacht maar over een half jaar idd.
Spoorbiels schreef:Is die DDZ op de foto van de vorige pagina de definitieve versie? Ik vind het prachtig, beter dan hoe ze er nu uitzien... :Y
Ik vind het net een hangbuikzwijn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus.
Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus.
Dat erge geel is er zo af Dexter, paar x graffiti verwijderen, niet te vaak door de wasstraat (wasstraat? wat is dat?) en hij heeft net zo vaal en roestbruin NS kleurtje als de overige treinen. en tja geen zijruiten in de cabine, vooral ook handig als je een gestoorde overweg moet aanrijden :?
Ik blijf het toch echt een hangbuikzwijntje vinden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ziet er netjes uit!
Maar het blijft toch jammer, dat vreemde verloop van die blauwe banen (het was veel minder gek geweest als die doorgaande baan gewoon op alle bakken bovenlangs zou gaan).
Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?)
Datzelfde idee had ik ook bij de eerste gemoderniseerde ICM's, en de laatste serie VIRM. Bij de DDZ is dat nog veel opvallender doordat DDAR zo extreem verbleekt is.
Buiten dat Dexter al heeft betoogd dat het ontbreken van de cabinezijruiten voor de machinisten onprettig is, vind ik het ook nog eens niet echt mooi... Maar dat gewiebel van de blauwe banen vind ik eigenlijk minder erg dan ik op basis van de impressies verwachtte.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...
STF schreef:Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...
Weet je wel wat dat kost een extra ruitenwisser!
NS moet ook beetje op de kleintjes letten hé
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ik vind het er wel oké uitzien, maar niet echt IC-waardig als ik zo de boel bekijk. Hoop dan ook dat ze niet worden ingezet op lange IC verbindingen. De stoelen in de 1e klas zien er op het oog uit alsof ze hard zitten, en bij de 2e klas vermoed ik het zelfde? Denk dat die 1e klas lounge bank alleen word gebruikt door S&V die daar gezellig gaan loungen met z'n allen na afloop van een controle rondje ofzo
Nu nog zo´n leuk dansje instuderen tijdens de landelijke her-instructie dag
Blijft u zitten tijdens de rit, plaats uw koptelefoon en zet uw muziek niet te luid, ritsel niet teveel met uw krant.Er zijn 4 uitgangen 2 aan de voor, en 2 aan de achterzijde van uw rijtuig....... tijdens de controle wordt u verzocht uw vervoersbewijs gereed te houden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Als jij dat dansje instudeert, dan ga ik mijn best doen om net zo om te roepen als gezagvoerders in het vliegtuig, want die komen veel makkelijker met vertragingen weg dan wij: "Dames en heren, omdat we helaas wat te weinig brandstof hebben getankt, loopt onze vertraging op tot ongeveer 5 uur, maar in vergelijking valt dit erg mee!"
Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ik ben heel slecht met foto's, dus ik zie wel wat ze er van hebben gebakken als ik er in eentje stap. :)
Hopelijk hebben ze wel nagedacht over dingen als glazen deuren, de configuratie van de eersteklas stoelen (bij de VIRM kan je als slechtziende mooi je knieen stoten :D), een duidelijk kleurverschil tussen de 1ste en 2de klas stoelen (valt bij de oude DDAR tegen)...
Ruben schreef:Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.
De stoffen bekleding in de ICMm zal ook vervangen worden voor kunstleer, dit inderdaad vanwege de vervuiling van de stoffen bekleding.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.