Vervanging CTA's door TBP's
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39256
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Volgens Op de Rails (2011-9) zal eind oktober het grote blauwe bord op Utrecht Centraal worden vervangen door een digitaal exemplaar.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Op Gdg viel mij op dat op spoor 1 en 2 allebei een exemplaar met klok hangt, dus 2 klokken naast elkaar, en spoor 3 en 4 hangen exemplaren zonder klok!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Vorige week was ik nog een keertje op Overvecht (zou op moeten zoeken wanneer dat was, maar was begin die week) en toen had in ieder geval spoor 1 nog een CTA (die ook weer wat vreemds toonde, daarom herinner ik het me nog ;-))Daniel schreef:Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week
Re: Vervanging CTA's door TBP's
dat was mij ook al opgevallen, maar dan is er binnen zichtbereik teminste nog een klok.Geert schreef:Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
Op Gdg heb je de meeste vertrekkende reizigers van spoor 3-4 en daar hangt dus allen halverwege het perron nog een oude klok, maar aan de trapkant (waar dus ook de treinen stoppen) dus helemaal niets
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ach als je iets verder bij die bakken vandaan staat is zowel de tekst als de klok niet meer te lezen, dus zoveel missen we er niet aan -o-Geert schreef:Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Raar idee misschien, maar als je nu in plaats van de volgende trein een lijstje met eerstvolgende treinen weergeeft met het aantal minuten tot vertrek erbij, en dan drie minuten voor vertrek het scherm laat springen naar de aankondiging voor de volgende trein, zijn die schermen dan niet veel nuttiger?
Zo deed men het rondom Stuttgart op de regionale stations ook met de beeldschermen op de stations, vond het eigenlijk heel slim bedacht. Daar had je bijvoorbeeld in Ludwigsburg:
En een minuut later
Zo deed men het rondom Stuttgart op de regionale stations ook met de beeldschermen op de stations, vond het eigenlijk heel slim bedacht. Daar had je bijvoorbeeld in Ludwigsburg:
Code: Selecteer alles
RB Stuttgart Hbf 4 Min
S5 Schwabstraße 8 Min
S4 Schwabstraße 13 Min
Code: Selecteer alles
RBXXXXX 9:48
Stuttgart Hbf
Hält nicht vor Stuttgart Hbf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Zo doen inderdaad wel meer metrosystemen dat in Duitsland. Vlak voor binnenkomst verschijnt er iets als
U49 Hacheney __DD
über Kampstraße, Stadthaus
und Westfalenpark
(Die DD moeten treintjes voorstellen, kon niet een beter lijken teken bedenken xD0
Lijkt me inderdaad bij de TBP ook wel ideaal, hoewel ik de huidige hoofdaankondiging (eindbestemming) wel groot genoeg vind.
U49 Hacheney __DD
über Kampstraße, Stadthaus
und Westfalenpark
(Die DD moeten treintjes voorstellen, kon niet een beter lijken teken bedenken xD0
Lijkt me inderdaad bij de TBP ook wel ideaal, hoewel ik de huidige hoofdaankondiging (eindbestemming) wel groot genoeg vind.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 14 sep 2011, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Dat was ik nog vergeten. De vierde regel werd gebruikt voor het doorgeven van mededelingen, bijvoorbeeld dat een trein vertraging had, er een trein langs het perron zou rijden maar er niet zou stoppen of informatie over werkzaamheden.Geert schreef:Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
@Ardan: Alleen is dit geen metro natuurlijk, dit was gewoon op treinstations van de DB
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Gelukkig vragen de reizigers jou niets al ze het wel snappen. Anders konden we die regels zo afschaffen.Ennes schreef:ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen!
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Enschede is vandaag ook voorzien van TBP's :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Blijven de CTA's ook nog ergens hangen?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Nee, ze worden in het hele land vervangen.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
De TBP's met zo'n scheiding hangen inderdaad vanwege de leesbaarheid buiten, de "eendelige" hangen binnen (zijn geloof ik met zon erop onleesbaar..)Roelof88 schreef:Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Alleen hebben ze op station Breda op spoor 7 en 8 de versie die voor "binnen" bedoel is opgehangen terwijl daar waar ze hangen geen overkapping of enige beschutting is
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39256
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Dat zal dan wel vooruitlopend op het nieuwe station zijn waar die dingen wel onder een kap terecht gaan komen. Alhoewel... Amersfoort Vathorst is wat dat betreft ook afwijkend met de "binnen"-versie van de TBPs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Gouda heeft nu tbp's op (in ieder geval) spoor 4, 8, 9 en 10.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39256
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ze zijn ze nu as I type aan het monteren in Dv.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vervanging CTA's door TBP's
In ieder geval op spoor 3 en 5 hingen vanochtend nog cta's.Daniel schreef:Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten