Na nog 'n beetje uitgeslapen te hebben begon het dan maar met de bus naar het station, waarvandaan een rumoerige t1933 me naar Breda zou brengen. Aldaar was er even tijd de bouw van de nieuwe tunnel te aanschouwen, waarvoor men weer een stukje was opgeschoven: 2 en 3 liggen er nu uit om het grote gat te kunnen graven. Wordt inmiddels toch tijd voor een verschuivingsoperatie in de stationshal, anders mogen de reizigers straks het station via de AH to go verlaten

Maargoed, ik ging verder met de t3636 naar het eerste reisdoel Nijmegen. Een rustig reisje werd dat in een op deze zaterdagochtend nog redelijk uitgestorven IRM-VI. En dat ondanks een "evenement"... nouja, in ieder geval kregen we bij Oss te horen dat ook bezoekers voor het poppenmuseum daar moesten uitstappen.
De hoop was er in Nijmegen het eerste in reizigersdienst rijdende gloednieuwe IRM-viertje 9551 te treffen, maar in de t3736 kreeg ik 3x Plan V voorgeschoteld. Ach, dat maakte me in ieder geval gelukkiger dan een "oude" IRM, beetje scheuren met V'tjes heeft ook wel wat :) Gescheurd werd er uiteindelijk tot Olst, waar het eigenlijk de bedoeling wat V'tjes op de IJssellijn vast te leggen. Het kwam er echter niet van dus ging 't met de t3738 weer verder naar Zwolle.
Aldaar kon ik nog een IC naar de Randstad bewonderen met liefst drie keer ICMm voorop, dan merk je toch wel dat die dingen inmiddels wat talrijker kunnen worden. Voor mij werd het echter nog een extra dosis Plan V, dit keer een Overijssel/Drenthe stelletje: de 961 als trein t3843. En wie de titel goed gelezen heeft voorziet nu al een "probleem" wat er echter eigenlijk niet was: had gewoon geen zin een half uur op de stoptrein te gaan wachten.
Op naar Hardenberg dus met dat turbo-V'tje, waar alsnog een half uurtje gewacht zou moeten worden. Dat maar even besteed aan het maken van wat plaatjes, zoals een onbekend V'tje in de t3852 naar Zwolle...
En na nog even in 't zonnetje gezeten te hebben op 't perron kwam 't stoptreintje t8054 al binnen...
...die me naar Mariënberg zou gaan vervoeren. En tja, nou had ik het lijntje daarvandaan naar Almelo nog nooit in een Lint afgelegd, dus verwachtte ik toch wel minstens een rode. Maarja, je kan niet alles hebben, in de t31054 reed een wit/gele.
En hetzelfde stelletje na de kering in Almelo...
Daar in Almelo beschikt men ook over een CTA met wel erg summiere informatie...
...op de andere kant ervan stond ook nog eens exact hetzelfde. De andere CTA van spoor 2 wist wel te melden waar de trein van 15.46 uur heen zou gaan.
Een klein wandelingetje langs het hulpspoor volgde, waarbij duidelijk zichtbaar was dat het verdiepte spoor al aardig vordert. Daarna was ik precies op tijd weer op 't perron om de IC t1658 richting Amersfoort te nemen, waar het hoog tijd was voor 'n kleine pauze. Na wat gegeten en gedronken te hebben bracht de t2860 me in Rotterdam, inclusief wat humor... In Utrecht stapte een tweetal in waarvan er eentje even ging bellen, en hoe. Zo ongeveer de hele trein weet nu dat ze na aankomst in Dordrecht niet eerst naar Sterrenburg ging fietsen, maar eerst ergens anders heen ging

Maargoed, voor mij resteerde na aankomst in Rotterdam nog slechts een ritje met de t1969 naar Dordrecht, waarvandaan de t32571 me weer op loopafstand van huis bracht.
De statistiekjes:
- Reisroute: Dordrecht - Breda - Nijmegen - Olst - Zwolle - Hardenberg - Mariënberg - Almelo - Amersfoort - Rotterdam Centraal - Dordrecht - Dordrecht Stadspolders
- Reisduur: 9 uur en 45 minuten
- Trefkans HC: 54,5%
- Vervoerbewijs: eBay-dagkaart