Plaatjes uit Limburg
Plaatjes uit Limburg
De afgelopen dagen heb ik op diverse plekken foto's gemaakt. Het begon vrijdag in Heerlen aan de stadsschouwburg waar de bussen over één rijbaan geleid worden i.v.m. kermis:
Eerst de vluchtheuvel over:
Stoppen aan de halte op de middenstrook, met aan de andere kant een bus richting station op de busstrook:
En via het zebrapad weer terug naar de goede kant van de weg:
Een overzichtsfoto. Voor die enkele dagen verplaatsen ze ook de ABRI's even:
Toevallig kwam lijn 44 naar Aachen langs:
Tot slot nog lijn 22 naar Welten met reclame voor een casino:
Vervolgens per trein naar Susteren om bij het station enkele foto's te maken:
Met de zon aan de verkeerde kant de IC naar Maastricht en Heerlen:
Een los V'tje naar Maastricht Randwyck:
De dolomiettrein naar Veendam (gelukkig valt de schaduw op de neus niet zo op door het vuil ):
Tot slot een glimmend V'tje samen met een jongere soortgenoot:
In Maastricht kwam ik deze amba nog tegen en die moest ook op de foto (zelf vind ik het de leukste totaalreclame-bus die er rondrijdt):
Gisteren en vandaag reden er door werkzaamheden bussen tussen Maastricht en Heerlen. Ik kwam drie opvallende bussen tegen:
Volvo 3794 aan het station in Maastricht, rijdend op de stopdienst (deze ex-SBM rijdt voor Ed Slangen uit Kerkrade). De bus was weer even terug op bekend terrein:
Zelf mocht ik met dit oudje naar Sittard. Deze bus reed op de sneldienst, maar had tussen Bunde en Beek moeite om de heuvel op te komen :
Deze bus van besloten vervoer kwam ik in Maastricht tegen. Op de achterkant was nog vaag een logo van BBA te zien. Heeft iemand een idee waar deze bus oorspronkelijk vandaan komt?
Eerst de vluchtheuvel over:
Stoppen aan de halte op de middenstrook, met aan de andere kant een bus richting station op de busstrook:
En via het zebrapad weer terug naar de goede kant van de weg:
Een overzichtsfoto. Voor die enkele dagen verplaatsen ze ook de ABRI's even:
Toevallig kwam lijn 44 naar Aachen langs:
Tot slot nog lijn 22 naar Welten met reclame voor een casino:
Vervolgens per trein naar Susteren om bij het station enkele foto's te maken:
Met de zon aan de verkeerde kant de IC naar Maastricht en Heerlen:
Een los V'tje naar Maastricht Randwyck:
De dolomiettrein naar Veendam (gelukkig valt de schaduw op de neus niet zo op door het vuil ):
Tot slot een glimmend V'tje samen met een jongere soortgenoot:
In Maastricht kwam ik deze amba nog tegen en die moest ook op de foto (zelf vind ik het de leukste totaalreclame-bus die er rondrijdt):
Gisteren en vandaag reden er door werkzaamheden bussen tussen Maastricht en Heerlen. Ik kwam drie opvallende bussen tegen:
Volvo 3794 aan het station in Maastricht, rijdend op de stopdienst (deze ex-SBM rijdt voor Ed Slangen uit Kerkrade). De bus was weer even terug op bekend terrein:
Zelf mocht ik met dit oudje naar Sittard. Deze bus reed op de sneldienst, maar had tussen Bunde en Beek moeite om de heuvel op te komen :
Deze bus van besloten vervoer kwam ik in Maastricht tegen. Op de achterkant was nog vaag een logo van BBA te zien. Heeft iemand een idee waar deze bus oorspronkelijk vandaan komt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Die laatste komt oorspronkelijk uit Brabant, maar z'n wit-blauwe kleurstelling heeft'ie zover ik weet pas gekregen tijdens een verblijf in de concessie Utrecht Noordwest (in Brabant waren alle wagens van dit type nog geel namelijk).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
De Veolia-sticker op de Volvo zit er opvallend recht op.
Is er meer bekend over de geschiedenis van het oudje (of anders het kenteken)?
Is er meer bekend over de geschiedenis van het oudje (of anders het kenteken)?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Of eventueel het nummer. @Marc: kan je aan de hand van de originele foto bevestigen dat die kleine cijfertjes rechts het nummer 181 vermelden?
In dat laatste geval betreft het de 181 van Breko uit Hoensbroek met bouwjaar 1982. Dat is de ex-Heijthuizen (Geleen) 66, en z'n oorspronkelijke nummer was 9183 maar ik kan even niet vinden bij welke maatschappij 'ie thuishoorde.
In dat laatste geval betreft het de 181 van Breko uit Hoensbroek met bouwjaar 1982. Dat is de ex-Heijthuizen (Geleen) 66, en z'n oorspronkelijke nummer was 9183 maar ik kan even niet vinden bij welke maatschappij 'ie thuishoorde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
De kleine cijfers rechts vormen het nummer 181. Ik meen in de bus ook nog ergens het nummer 9318 gezien te hebben, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Zie inmiddels m'n aangepaste reactie boven de jouwe... na wat zoeken was ik er al achter dat het niet een 101 kon zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Zou het - gezien de blauwe schortplaten - een ex-Hermes wagen kunnen zijn?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Waarschijnlijk wel ja, Hermes heeft in ieder geval MB200'en in die kleurstelling gehad in de 9100-serie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Is dat niet zo'n ex-Vancom wagen die toen naar Utrecht noordwest zijn gegaan? Ik kan me dat type namelijk niet in geel voor de geest halen (iig niet met zo'n grille ) Dan issie namelijk rood/wit geweest...Reiziger Ddrs schreef:Die laatste komt oorspronkelijk uit Brabant, maar z'n wit-blauwe kleurstelling heeft'ie zover ik weet pas gekregen tijdens een verblijf in de concessie Utrecht Noordwest (in Brabant waren alle wagens van dit type nog geel namelijk).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Oowwacht ja, daar kwamen die dingen vandaan Tot Utrecht Noordwest klopt 't in ieder geval nog, dat krijg je met een actuele buslijst van Nederland waar dus alleen de huidige eigenaar en e.v.t. de eigenaar daarvoor in staat...
Code: Selecteer alles
SBM Besloten Busvervoer BV, Maastricht 558
Kenteken: BB-ZL-93
Type: DAF Bus SB220LT575/Berkhof Hvn ST2000NL
Motor: DAF LT160
Brandstof: D
Bouwnr.: 437-09
Capaciteit: 43/37
Bouwjaar: 1995
In dienst: 2007-01
Ex: BBA-Connex 558
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Ik heb gisteren nog eens gezocht op internet, volgensmij heb ik het nummer toch goed gelezen (9318). Volgens de informatie is de 9183 een ex-GADO en die rijdt/reed bij Breko onder nummer 180 in een wit/blauwe kleurstelling.Reiziger Ddrs schreef:In dat laatste geval betreft het de 181 van Breko uit Hoensbroek met bouwjaar 1982. Dat is de ex-Heijthuizen (Geleen) 66, en z'n oorspronkelijke nummer was 9183 maar ik kan even niet vinden bij welke maatschappij 'ie thuishoorde.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Dan ben ik toch heel erg benieuwd waar die informatie vandaan komt hoor Die van mij is in ieder geval afkomstig uit de actuele buslijst van de Autobus Documentatie Vereniging en de informatie daarvan klopt in 99,9% van de gevallen toch echt.
Volgens die lijst beschikt Breko over twee MB200'en: de 181 (ex-9183) en 182 (ex-8584).
Volgens die lijst beschikt Breko over twee MB200'en: de 181 (ex-9183) en 182 (ex-8584).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Zie ook http://busphotos.qixs.nl/foto's/oud/Breko/start.htm voor foto's.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Bedankt voor de link, gaan we dus gelijk maar even doorgeven dat de Breko 181 in de lijst staat met de gegevens van de 180 erachter
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
http://busphotos.qixs.nl/foto's/oud/Bre ... ing008.htm
Hier staat het nummer '9318' op de bus.
Hier staat het nummer '9318' op de bus.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Ja, dat klopt dus is daarmee toch wel aardig betrouwbaar bewezen Ik heb de beheerder van de lijst die mijn bron was inmiddels 'n mail gestuurd, want het kenteken wat daarin voor de 181 staat komt keurig netjes overeen met wat er op de foto's van de 180 op de kentekenplaat staat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Ik zie dat we inmiddels eruit zijn (de genoemde link was namelijk ook mijn bron) .
Re: Plaatjes uit Limburg
We zijn er nog niet helemaal uit: waar reed deze wagen voordat 'ie bij Hermes kwam? In mijn wagenparklijst van ZO uit januari 1991 (wie wat bewaart die heeft wat zullen we maar zeggen ;) ) staat 'ie niet.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Plaatjes uit Limburg
Ik gok zomaar op VSL, wat de voorganger van Hermes in Zuid-Limburg was. Daar hanteerde men echter een andere nummering (9318 is het centrale nummer wat destijds alle bussen in Nederland kregen onafhankelijk van het nummer wat de eigenaar ze gaf).
Nog even over die 180/181: volgens de lijst-beheerder schijnt er een omnummering te hebben plaatsgevonden en is de huidige 181 ooit de 180 geweest
Nog even over die 180/181: volgens de lijst-beheerder schijnt er een omnummering te hebben plaatsgevonden en is de huidige 181 ooit de 180 geweest
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Plaatjes uit Limburg
Afgelopen vrijdag ben ik afereisd naar Schin op Geul om hier enkele Veolia-V'tjes vast te leggen voor de verzameling.
Na aankomst in Schin op Geul had ik enorm veel geluk. Hier stonden twee stoomloc's van de ZLSM, samen met een rijtuig en een railbus klaar om naar Maastricht te vertrekken (bezoek aan de kuilwielenbank):
Een foto van de twee loc's:
Een filmpje bij vertrek uit Schin op Geul (helaas stond de zon wel verkeerd, maargoed)
Na een korte klimpartij kwam ik bij m'n spotplaats. Hier kwam meteen V'tje 845 langs op weg naar Kerkrade:
Er bleek ook een voetpad rechts de heuvel op te gaan. Ik kon het niet laten om het pad te volgen en kreeg dit uitzicht:
Speciaal voor Reiziger Ddrs, maar natuurlijk ook voor de anderen: een trein en een heuvel op een foto :
Nadat ik weer beneden was kwam V'tje 847 voorbij als sneltrein naar Heerlen:
Toen ik 's middags weer terug kwam in Maastricht stond hier een nieuw VIRM-stel voor instructie:
Ook nog een plaatje van zaterdag, om 15:07 vertrok de ZLSM weer naar Simpelveld:
Na aankomst in Schin op Geul had ik enorm veel geluk. Hier stonden twee stoomloc's van de ZLSM, samen met een rijtuig en een railbus klaar om naar Maastricht te vertrekken (bezoek aan de kuilwielenbank):
Een foto van de twee loc's:
Een filmpje bij vertrek uit Schin op Geul (helaas stond de zon wel verkeerd, maargoed)
Na een korte klimpartij kwam ik bij m'n spotplaats. Hier kwam meteen V'tje 845 langs op weg naar Kerkrade:
Er bleek ook een voetpad rechts de heuvel op te gaan. Ik kon het niet laten om het pad te volgen en kreeg dit uitzicht:
Speciaal voor Reiziger Ddrs, maar natuurlijk ook voor de anderen: een trein en een heuvel op een foto :
Nadat ik weer beneden was kwam V'tje 847 voorbij als sneltrein naar Heerlen:
Toen ik 's middags weer terug kwam in Maastricht stond hier een nieuw VIRM-stel voor instructie:
Ook nog een plaatje van zaterdag, om 15:07 vertrok de ZLSM weer naar Simpelveld:
Re: Plaatjes uit Limburg
Leuke foto's :) Dat herinnerd mij er weer aan dat ik ook nog eens die kant op moet voor de V's van Veolia
Re: Plaatjes uit Limburg
Zoals beloofd enkele foto's van het nieuwe busstation van Heerlen:
Natuurlijk moest eerst het oude busstation op de foto. Dit ligt er momenteel troosteloos bij.
De indeling van de bussen. Perron G wordt alleen maar gebruikt in de spits voor de Hogeschool-bussen en voor treinvervangend vervoer.
Het trappenhuis naar de stationstunnel, gezien vanaf de uitstaphalte (perron U).
Een foto vanaf perron A naar achteren.
De overkapping, die later wordt bedekt met Japanse Blauwe Regen. Aan de rechterkant ligt perron G.
En natuurlijk moet er ook een bus op de foto .
Natuurlijk moest eerst het oude busstation op de foto. Dit ligt er momenteel troosteloos bij.
De indeling van de bussen. Perron G wordt alleen maar gebruikt in de spits voor de Hogeschool-bussen en voor treinvervangend vervoer.
Het trappenhuis naar de stationstunnel, gezien vanaf de uitstaphalte (perron U).
Een foto vanaf perron A naar achteren.
De overkapping, die later wordt bedekt met Japanse Blauwe Regen. Aan de rechterkant ligt perron G.
En natuurlijk moet er ook een bus op de foto .
Re: Plaatjes uit Limburg
Ziet er zeker mooi uit in Heerlen, maar ik kan van het busstation nog niet echt zeggen dat ik het overzichtelijker vind geworden. Eerst kwam je uit het station gelopen en kon je meteen alle gereedstaande bussen zien staan.
Re: Plaatjes uit Limburg
Oh, is dat het busstation? :D Ik had al zo'n koepelskelet gezien ja
Re: Plaatjes uit Limburg
Ik vind het geheel daar niet echt samenhangend in Heerlen, busstation hangt maar wat bij het station. Ik vond het overigens wel grappig dat je tijdens de werkzaamheden daar met een taxibusje kon worden omgereden naar het busstation van voor de stationshal, omdat de lift het niet deed. Ipv 20 traptredes op even 500 meter met een busje :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten