Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ardan schreef:Dexter mag niet meedoen, de vraag van vandaag is: waar is het 'stuur' voor? :)
En als je op een perron staat valt het niet zo op, maar sta je op dezelfde hoogte, dan is zo'n loc toch nog behoorlijk hoog!
My lips are sealed. :X Ja, dat valt je tegen he, zo'n loc is nog aardig groot!
De BR189 heeft vier schermpjes. Precies weet ik het niet meer, maar ze waren in ieder geval voor de metertjes, de cabineseinen, foutmeldingen, en nog iets... Een ATB-installatie hangt er trouwens los bij, beetje slecht
Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ATB, ERTMS, snelheidsmeters, hoofdreservoirdruk, treinleiding en eigenlijk alle andere boordfuncties worden erop weergegeven. Bij moderne locs wordt vrijwel alles weergegeven op displays en niet meer d.m.v. manometers en meldlampen. Bij de TRAXX ziet het er hetzelfde uit.
Zo'n moderne locomotief lijkt wel een werkplek van een nerd. Overal knipperende schermpjes vol informatie en dan ook nog een raam naar buiten. Kunnen ze geen heads-up display installeren
Laatst gewijzigd door Suus op wo 09 nov 2011, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het stuur is de regelaar voor het vermogen. Ik weer alleen niet of je dat rijweerstanden moet noemen want ik geloof dat er een chopperinstallatie inzit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter schreef:Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ERTMS....
Jij werkt zeker bij NS Aan de treinkant zijn ETCS (de C en de T omdraaien dus) en ERTMS hetzelfde op één klein detail na: GSM-R is onderdeel van ERTMS maar niet automatisch van ETCS.
Dexter schreef:Die schermen in de cabine zijn voor de ECTS, ERTMS....
Jij werkt zeker bij NS Aan de treinkant zijn ETCS (de C en de T omdraaien dus) en ERTMS hetzelfde op één klein detail na: GSM-R is onderdeel van ERTMS maar niet automatisch van ETCS.
Als je iets te verbeteren heb maak dan zelf geen fouten. GSM-R is nóóit onderdeel van ETCS maar ETCS & GSM-R zijn saampjes ERTMS.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Maar ETCS heeft het toch vooral over "radio communicatie"? Dat wordt in het geval van ERTMS ingevuld door GSM-R, maar in Japan zou je theoretisch ETCS kunnen gebruiken met een niet-GSM radio netwerk? Of is ETCS geintegreegerd met GSM-R op zo'n manier dat het dieper dan "data overdracht" is? (hoger dan wat in de IT OSI laag 3 is?)
deadlock schreef:Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Daar ga je zelf de fout in... De movement authority gaat via GSM-R naar de trein.
webguy schreef:Maar ETCS heeft het toch vooral over "radio communicatie"? Dat wordt in het geval van ERTMS ingevuld door GSM-R, maar in Japan zou je theoretisch ETCS kunnen gebruiken met een niet-GSM radio netwerk? Of is ETCS geintegreegerd met GSM-R op zo'n manier dat het dieper dan "data overdracht" is? (hoger dan wat in de IT OSI laag 3 is?)
Precies zoals je het zei. ETCS werkt in principe ook met wifi.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock schreef:Dus een radiosignaal is onderdeel van een mobiele telefoon?
Door dit soort fouten is er al heel wat geld verspild. Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig maar het is heel belangrijk om de aparte componenten als zodanig te benoemen.
Daar ga je zelf de fout in... De movement authority gaat via GSM-R naar de trein.
Het gebruikte protocol is onbelangrijk. Je kan in principe ook CDMA gebruiken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje schreef:Er wordt onder ETCS Level 2 en Level 3 gewoon altijd gebruik gemaakt van GSM-Rail of het technisch anders kan of niet. Zo is het gewoon afgesproken.
Ja maar dat maakt het nog geen onderdeel van. Een weg is ook geen onderdeel van een auto maar het is gewoon afgesproken dat auto's zich over wegen voortbewegen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Leuk om dit allemaal te lezen!
Ik denk dat ik mij ook aanmeld voor deze opleiding. Zit er al langer mee in de maag, en nu moet het er toch maar eens van worden *O*
Vrijdag de 20e maar even langs de open dag.
Ik had ook iets gehoord dat je testen moet ondergaan (medisch/psychisch)? Wat zijn daarbij zo ongeveer de eisen?
TheKnitter schreef:Leuk om dit allemaal te lezen!
Ik denk dat ik mij ook aanmeld voor deze opleiding. Zit er al langer mee in de maag, en nu moet het er toch maar eens van worden *O*
Vrijdag de 20e maar even langs de open dag.
Ik had ook iets gehoord dat je testen moet ondergaan (medisch/psychisch)? Wat zijn daarbij zo ongeveer de eisen?
Kom ik je de 20 iedegeval tegen ;) Ga ook naar de opendag, maar wel voor een andere opleiding ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Je doet eerst een psychologische keuring, de dag erop de medische als je voor de psych geslaagd bent.
De eisen staan volgens mij in de openingspost. Voor specifieke dingen over de testen kun je me PB'en ;)
Mijn nichtje gaat veel om met mensen met autisme, en een aantal daarvan is nogal gek op treinen. Een ervan wil heel graag machinist worden, en vraagt zich af of dat mogelijk is. Weet iemand dat?
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden