Elk jaar met de dienstregelingwijzigingen komen er meer afwijkingen op de bestaande standaard Infobox, titel e.d. in de pagina. Nu is bijvoorbeeld Remco12345 bezig met het uitbreiden van de paginanamen met jaartal van GVB-buslijnen en ook daar bestaan weer afwijkingen op.

Daarom zou ik een echte standaard voor bestaande buslijnen willen voorstellen die (eventueel) zo veel mogelijk gehanteerd zou moeten worden, van boven naar beneden op de pagina:
Titel
- Route zoals (over het algemeen) genoemd door vervoerder.
Infobox
- Lijnnummer, concessie, materieel, frequenties, (optioneel) foto.
Algemeen stukje
- De route die afgelegd wordt in het kort, daaronder hoe deze buslijn ontstaan is kort omschreven. Daaronder eventuele afwijkingen op de route/dienstregelingen/frequenties en tenslotte wanneer de lijn opgeheven is omschreven in het kort.
Route uitgebreid
- De route met haltenamen (voorzover compleet), afwijkingen die niet van belang zijn, zoals afwijkende eindpunten bij de laatste rit of één rit midden op de dag zo mogelijk niet tonen.
Geschiedenis (Optioneel)
- Ontstaan van de buslijn uitgebreid, zoveel mogelijk in tekstvorm.
Bij voormalige lijnen grotendeels hetzelfde, echter:
Titel (voormalige route)
Als er meerdere lijnen bestaan die ooit gereden hebben op dat traject, bijvoorbeeld "Lijn 128 Hoorn - Noordbeemster", dan met jaartallen in de titel. Anders niet
Voormalige route's dan ook vermelden in de vorige lijn op dat traject en volgende lijn op dat traject.
Ik begrijp dat dit op deze manier eventueel een heleboel aanpassingen met zich meebrengt, maar op deze manier kan dan wel een standaard ontwikkeld worden die algemeen gehanteerd wordt.
Ik hoor graag wat anderen hier van vinden.