Ze raakte een beetje aan de praat met een gepensioneerde man van een jaar of 70, wat wel leuke gesprekken opleverde. De mevrouw in kwestie werd gebeld door haar advocaat in Den Bosch, die melde dat de afspraak twee uren later zou plaats vinden. Meneer zegt: Ow maar dan heeft u tijd om een lekkere Bosse Bol te halen. Mw: Aha u bent een echte Zeeuw toch? Daar komen de bollen toch vandaan, uit Zeeland? En dat voor een vrouw van 40... Wat een basiskennis.

De twee wc's in het 4tje waren vanaf Amsterdam tot Sittard afgesloten, dus ik kon niet naar de wc

In de s4500 van Hoorn naar Amsterdam was dat ook al lastig, want ook daar waren staanplaatsen door de gangen heen met 7 bakken ICMm. Ik dacht toen nog; ow ik ga in de s800 wel even naar de wc, dan hoef ik me niet door al die mensen heen te wurmen. Uiteindelijk heb ik het maar 3,5uren opgehouden noodgedwongen :neg:
Overigens; op een serieuze vraag van een reiziger welk deel van de trein naar Heerlen zou gaan zei de HC op het perron: Onderste deel gaat naar Heerlen, bovenste deel gaat naar Maastricht. De HC deed het overkomen alsof ie het een ontzettend domme vraag vond, omdat de trein maar uit 1 stel bestond. Hij nam dan ook niet de tijd om een reactie van de reiziger af te wachten en draaide zich na deze opmerking meteen om...
De terugweg was het zowaar nog drukker tussen Utrecht en Amsterdam, het was zelfs proppen voor een staanplaats in de 1e klas.. En dat om 18.30

Verder zag ik nog een DDM1 met 120km/u door Sloterdijk heen razen richting Haarlem toen ik daar aan het overstappen was :D