De s4500 in de vroege ochtendspits van Hn naar Asd reed met 2x Ddar, iedereen kon dus mee en zitten. Zag ook op Asd op spoor 10a een lege DDM1 staan, die rond xx.50 werd weggereden naar de Zaanstraat. Rijdt die in de s14500? In Amsterdam centraal viel me op dat er gratis koffie/thee werd uitgedeeld op spoor 15 aan iedereen die zich daar bevond. Helaas had ik net een bakkie bij de Kiosk gehaald. Tevens stonden er een paar mannen in ''vrijetijds-kleding'' met een Hispeed-hesje aan koffers de trappen op de slepen voor reizigers. Ik vraag me af hoe lang die koffer service blijft bestaan daar... 1 dag?

De trainmananager van de Thalys zei dat de directeur van Thalys ook kwam kijken en mee ging rijden met de rit omdat ie wilde kijken of de nieuwe dienstregeling goed liep. Thalys had 10 minuten vertraging, en in Rotterdam werd ie 'Live' omgeroepen als Thalys naar Marseille St. Charles, weliswaar keurig in 3 talen, inclusief de vermelding van 10 minuten vertraging en het spoor, maar toch. Vlak voor vertrek werd het flapje op de CTA doorgedraaid en stond er wèl Paris Nord.
Ik hoop dat de directeur van de Thalys ook een plasje moest maken, want de afvoer van de wasbak zat verstopt; het water klotste over de rand van de wasbaak heen, en kwam tot in het gangpad gestroomd. :?
Terugweg was de s9200 die ik wilde nemen ''afgeschaft'' in België, dus dat werd een uur langer de stad in gaan. Vervolgens kwam er een man tegenover me zitten in een 6 persoonscabine in de 1e klas, die reisde met een Keuzedag 60+. De Belgische conducteur wist niet of dit nu wel of niet geldig was. De reiziger zei natuurlijk van wel, maar ik dacht van niet. Heb mijn mond er maar over gehouden. We kwamen voor Delft voor een rood sein, hebben bij Den Haag Moerwijk 3 minuten stil gestaan, en waren alsnog ruim 2 minuten voor vetrektijd in Den Haag HS. Ook op Schiphol was de s9200 al om 17.55u langs het perron terwijl de vertrektijd 18.00u was. We trokken gelijk op met de s3100 die ook om 18.00u zijn vertrektijd had, dat is natuurlijk vragen om een conflict bij de Asra. Weer 2 minuten wachten daar... En alsnog kwam de s9200 optijd aan op Asd.
Dat ding wordt naar mijn idee kunstmatig opgerekt op een of andere manier in zijn rijtijd tussen Rtd en Asd.
De t4562 kwam in Hoorn al binnen om 19.07u ipv 19.12u. Sportieve rijstijl, of ruime marge? Afgelopen maanden kwam de s4500 bijna nooit dermate vroeg aan in Hoorn.