Vinny schreef:Stefan schreef:Dat nachtnet gaat ook echt leuk worden.. Ik snap niet dat ze de N70 inkorten naar Wilnis, dat de N70 in het weekend een 20/40 dienstregeling gaat rijden en de N71 nog maar 1x per uur gaat.. Doordeweeks rijdt er nog maar 1 nachtrit (1.20u vanaf centraal) naar Uithoorn.. Gaat gezellig worden. :')
Tja, de nachtbus van Connexxion, dat is voor mij meer dan 10 jaar geleden geweest. Er is kennelijk wel altijd vraag geweest naar een nachtelijke verbinding met een dorp als Vinkeveen. Die reizigers hebben helemaal geen alternatief, behalve een heel eind lopen in het holst van de nacht. Ik vind dat een beetje kortzichtig.
Vanuit Amsterdam naar de dorpen na Uithoorn is het inderdaad echt heel schraal geworden. Sinds middelbare school, ook meer dan 10 jaar geleden, pak ik onregelmatig, maar gemiddeld zeker eens per maand de nachtbus. *bus* Vanaf ze moment ze ook eens doordeweeks gingen reden, was ik helemaal happy. Zeker in combinatie met de nachttrein was het superfijn dat je bijna altijd wel thuis kon komen met het OV. *O*
Doordeweeks vaker dan een keer per uur een nachtbus naar Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen was misschien wel iets teveel luxe. Toch wel een paar keer meegemaakt dat er maar drie man inzaten, zo vanaf Uithoorn. Met name in de zomervakantie was het wel erg rustig. Maar met een groepje van 10+ man kwam ook wel eens voor. *O* Zeker do, vr en za nacht zijn er toch vaak studenten en andere stappers uit de polder die dankbaar gebruik maakten van de nachtbus. Ook zo te horen is de nachtbus een uitkomst voor als je in de horeca, schoonmakers, Schiphol, bollenstreek e.d. werkt. Het waren er te weinig om het rendabel te houden, maar het blijft echt megazonde. De taxi is tig keer duurder, dus nauwelijks een alternatief voor een hoop mensen.
Was het echt nodig om het zo rigoureus te schrappen? Het aantal ritten terugdringen was toch een redelijk compromis? En inderdaad, zelfs in het weekend niet meer doorrijden naar Vinkeveen... -o- Doordeweeks 's avonds gezellig nog een filmpje meepikken of wat langer natafelen in Amsterdam zit er dus niet meer in. Om 23:15 gaat de laatste bus van A'dam CS, als je nog met de bus terug wilt komen in je Mijdrecht/Wilnis. En als je in Vinkeveen woont, moet je maar overdag naar de bios als je een lange voorstelling wilt als Avatar ofzo. Of een fiets neerzetten in Wilnis. :')
's Avonds is het gevoelsmatig ook een behoorlijk lange rit geworden met al die stops en/of overstappen. Die sneldienst 142 wat toch ook echt heel plezierig. Denk dat ik er echt aan moet geloven een autootje te kopen.
Dit is gewoon echt niet leuk meer.