Ddrs en Tsov on tour #7: Dwars door DAV

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Ddrs en Tsov on tour #7: Dwars door DAV

Bericht door Daniel »

Deze vrijdag maakten Tsov en ik weereens een tourtje, dit keer op de fiets door het landelijke gedeelte van de concessie Drechtsteden/Alblasserwaard/Vijfheerenlanden. Da's toch wat aantrekkelijker dan met de bus en steeds een uur wachten voor 'n plaatje :P
Maargoed, eerst ging 't even de verkeerde kant op voor 'n ander leuk ritje. Onderweg kwamen we op de Laan van Londen nog een lijn 1 tegen die een stukje extra was doorgereden om een passagiere af te zetten...
Afbeelding

Maar 't ging ons toch wel om één van de twee ritten lijn 7 uit Dordtse Kil die niet naar Sterrenburg gaat. Jammergenoeg dit keer met "Station NS" i.p.v. "Dordrecht CS" erop, maar naar welke van de twee gaat 'ie nu :P ...
Afbeelding

Daarna verder richting Oud Alblas, waar lijn 19 na even wachten langskwam...
Afbeelding

Eenmaal op de dijk langs de Lek beland passeerde de 6217/90 ons op de Bergstoep bij Streefkerk...
Afbeelding

De 6280/90 ging even later bij het Schoonhovense Veer de andere kant op...
Afbeelding

Nog een klein stukje volgenden we lijn 90 verder. Want ja, die lijn biedt niet alleen vergezichten over de Lek maar gaat ook dwars door het vestingstadje Nieuwpoort...
Afbeelding

En toen was 't toch wel even een eindje rijden... tja, begon toch langzaamaan wat honger te krijgen dus ging het toch maar de lange rechte weg naar Gorinchem uit. Daar kwam echt geen eind aan zeg. Tussendoor begonnen we maar vast aan de koekjes die Tsov bij had om uiteindelijk dan toch nog bij het Gorinchemse station te belanden.
Even rust en honger stillen was het daar: de broodjes kroket van het kleinste station met restauratie zijn een aanrader. Je zou er bijna vergeten dat het een Servex-vestiging is :P

Daarna maar weer de reis voor 'n klein stukje vervolgd, we waren precies op tijd om in de Gorinchemse binnenstad de beide stadsbusjes te onderscheppen...
Afbeelding

Afbeelding

Daarna met een tussenstopje bij de Haarweg...
Afbeelding

...naar Meerkerk...
Afbeelding

En met dank aan een wolk ook de bus de andere kant op...
Afbeelding

En via Arkel weer terug...
Afbeelding

Na weer een tussenstopje op station Gorinchem ging het verder richting lijn 77 die niet kwam. Maargoed, onderweg kwam ook nog 'n busje op weg naar de stalling langs...
Afbeelding

In Hardinxveld-Giessendam konden we nog twee plaatjes langs het spoor maken...
Afbeelding

Afbeelding

Om daarna maar weer via de kortste weg richting Dordrecht te gaan. Over 't avondeten aldaar zal ik het maar niet hebben... ach, vooruit dan: als je graag ronde pannenkoeken hebt laat ze dan niet door mij bakken :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Contacteer:

Re: Ddrs en Tsov on tour #7: Dwars door DAV

Bericht door tsov »

En de eerste pannenkoek mislukt altijd :wink:
Maar het was leuk, ik zal mijn foto's maar niet posten, want die zijn precies hetzelfde :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Heel mooie foto's. :D
Ook leuk verslagje verder.
Tja, ik ben er vandaag ook zelf achter gekomen dat op de fiets op zoek gaan naar leuke fotolocaties vaak meer succes oplevert. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Justin

Bericht door Justin »

De foto's vind ik erg mooi. Mooi ook, met die wolkige lucht. Ook de laatste twee vind ik bijzonder fraai :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie