Fles schreef:Beetje belachelijk idd. Het hele land ligt op zijn reet en UITGEREKEND NS HiSpeed, de meest onbetrouwbare vervoerder aan deze kant van de dampkring, gaat even bekendmaken "de normale dienstregeling te zullen rijden" :')
Dat betekent dat de Fyra eigenlijk toch totaal niet gaat rijden, de helft van de ritten van de Pimpel uitvalt en de andere helft gemiddeld +172 heeft, en de ICE uit Frankfurt keert gewoon op Oberhausen.
Dan in ieder geval in Mönchengladbach, want er wordt dit weekend weer omgereden. Althans, dat is de bedoeling. Gisteren hoopte ik daar om 18:30 de ICE naar Amsterdam te nemen, maar die kwam aanzetten met een stel dat Nederland niet in mocht. Dus iedereen mocht met de Eurobahn mee, die (gelukkig voor de mensen uit de ICE) ruim een kwartier vertraging had door spoorlopers ergens op het traject voor Düsseldorf [zonder die vertraging zou hij al vertrokken zijn voordat de ICE aankwam en had men dus 55 minuten moeten wachten].
In Venlo aangekomen kon daar gelukkig nog net (=2 minuten overstaptijd) de IC naar Eindhoven en verder gehaald worden. De extra overstaps in 's-Hertogenbosch en Utrecht gingen ook goed, al was het in Utrecht meer geluk dan wijsheid. De trein uit 's-Hertogenbosch kwam om 21:17 aan op spoor 19 en de treinen naar Amsterdam zouden volgens de mobiele planner vertrekken om 21:17 en :47 van spoor 4. Die stonden beide niet aangekondigd op het grote scherm in de hal en op de schermen op spoor 4. Uiteraard had ik me erop ingesteld dat dat een half uur wachten zou worden, maar om 21:32 kwam er ineens een VIRM aanrijden op spoor 4, met nog steeds blanco TBP's en zonder omroepbericht op het perron, die naar Amsterdam bleek te rijden. Ook op de andere stations onderweg waar TBP's hangen, stond de trein blanco op de schermen of stond de volgende trein al aangekondigd.
Uiteindelijk maar 35 minuten later dan gepland op Amsterdam Amstel aangekomen, dat viel me nog erg mee.
De informatievoorziening in Mönchengladbach was trouwens helemaal beroerd: de treinaanwijzer in de hal was blanco, er was geen enkel DB-personeelslid in de stationshal of -tunnel, en geen enkel omroepbericht over die uitgevallen ICE. Ik was achter de uitval gekomen omdat ik van tevoren even op een kaartautomaat had opgezocht van welk spoor de ICE zou vertrekken en er in die automaat stond dat hij uitviel vanwege 'een technische storing aan het treinstel', wat dus gewoon neerkwam op een BR403 in plaats van een BR406.