Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting

Hanteert Syntus misschien sowieso al een spits- en daltarief? Dan betaal je in de daluren sowieso minder, ongeacht of je nog korting krijgt of niet.Fles schreef:Geen idee hoe Syntus telt tegenwoordig, maar inmiddels wordt mijn kortingsrecht van WeekendVrij ook door Syntus herkend, denk ik.
Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % kortingokee best :')
De kilometertarieven zelf zouden wel ergens te vinden moeten zijn. Veolia Limburg hanteert in ieder geval een spits- en een daltarief. Daarop is het nog mogelijk om in de daluren 20% dalkorting te krijgen.Fles schreef:Tsja, weet ik niet. Is een listig verhaal. Ik kan het ook nog niet nazoeken omdat Syntus nogal retarded is met het doorgeven van transacties aan TLS.
Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig tot dertig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Ja, een wel of niet herkend kortingsproduct, denk ik dus. Maar het verschil is ook beduidend meer dan 40 %, dus er moet dan idd NOG wat spelen. Overigens heb ik vandaag dezelfde rit retour gemaakt, heen in de daluren, opnieuw 1,18, terug in de spitsuren, opnieuw 2,80. Het is dus reproduceerbaar, dus een foutje lijkt me niet. Een grote fout zou kunnen.Chauf21 schreef:Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt ([email protected]) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Andersom kan ook. Cico werkt niet, dus kan je gratis mee.... Andere zonder chipkaart betalen wel.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee
Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.deadlock schreef:Tristan die lijst van jou eah; Ik zie zo al negen punten die niets met de OV-chipkaart te maken hebben of foutief zijn en de rest schreeuwt om een bron. Punt twee bijvoorbeeld: Waarom zou iets waarvoor je moet betalen niet openbaar zijn? Snap je wel wat de definitie van openbaar is? Dat betekent dat iedereen er onder voorwaarden gebruik van mag maken. Die voorwaarden kunnen zijn dat je je niet mag misdragen maar ook dat je die 7,50 moet betalen voor een lege kaart. Dat doet niets af aan de karakter van het vervoer zelf.
Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.Daniel schreef:Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt ([email protected]) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Grote nonsens:Tristan schreef:Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.
De definitie van 'openbaar' = voor eenieder onder gelijke voorwaarden zichtbaar of toegankelijk.
Bij bus, metro en tram gelden voor chipkaarthouders andere voorwaarden (zoals dus een lagere ritprijs) dan voor niet-chipkaarthouders. De trein valt, zolang er ook nog papieren kaartjes beschikbaar zijn, nog wel onder de noemer 'openbaar'
Hier kom ik op terug als ik niet vijf minuten voor vertrek in de woonkamer zit. Ik zal straks je lijst overnemen en punt voor punt commentaar geven.Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Bij mij doet Connexxion er maanden over voordat ze eindelijk reageren op klachten. Kreeg vorige week een brief met reacties op 4 klachten uit oktober en november 2011. En daarnaast zeggen ze keihard dat de bussen (Almere streek) op 8 november met enkele minuten vertraging reden, terwijl ik toch meer dan een half uur later aankwam. Ze liegen waar je bijstaat.fogeltje schreef:Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.Daniel schreef:Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt ([email protected]) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Want ik heb ook defecte infotins gemeld de laatste tijd, daar hoor ik ook niks van. Vroeger kreeg ik op zijn minst een antwoord dat ze mijn reactie ontvangen hebben en zich daarvoor bedanken.
EDIT: correctie, ik heb nogmaals een klachtenformulier ingevuld (regulier klachtenformulier, geen restititieformulier). Directe e-mail ging mijn volgende stap zijn, maar die sla ik denk ik over. Voor de infotins heb ik wel rechtstreeks gemaild (maar dan naar Hermes).
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Oh okee :) En als er korting gegeven wordt, hoeveel procent zou dat dan moeten zijn?Freek schreef:@Fles en anderen:
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
Kijk, hier kan je het goed zien:Chauf21 schreef:Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Code: Selecteer alles
23-01-2012 Check-uit 19:15 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Ritprijs € 2,80 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 7,20) 7,20
Code: Selecteer alles
20-02-2012 help Check-uit 19:16 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Product: Vraag uw OV-bedrijf
Ritprijs € 1,18 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 8,82) 8,82
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten