Eentje die me in de cijferbrei opviel: Amsterdam Centraal is niet langer het drukste station van Nederland, maar is ingehaald (en flink ook) door Utrecht Centraal wat nu eenzaam en alleen boven de 200.000 in- en uitstappers zit.
Hoe kan je weten of er meer overstappers zijn, als de overstappers eerst niet meegeteld werden?iljitsch schreef:Wat wordt hier geteld? Iedereen die het station als begin/eindpunt heeft of iedereen die een trein in/uit gaat? In dat laatste geval is de groei van Utrecht een blamage omdat het een indicatie is dat meer en meer mensen daar moeten overstappen.
Je had al gelezen dat de cijfers van 2009 inclusief overstappers zijn? Dan is het natuurlijk niet zo gek dat de diverse knooppuntstations zo'n sterke toename laten zien.Bee schreef:Sommige verschillen zijn zo significant dat ik mij serieus afvraag of de cijfers wel echt kloppen
Dit is wel een behoorlijke typfout, waarbij ik denk is deze lijst uberhaupt betrouwbaar. Er staan (te) veel typ/plaatsingsfouten in. Bij Heerhugowaard is een stijging van 900% :S...... Dat lijkt mij veel te veel. Nee kom dan maar met een veel betrouwbaardere bron aanzetten.Thom91 schreef:Heerhugowaard heeft ook een fikse groei, van 7875 naar 78670. :')
En bovenaan de pagina staat dat het onderschrift nog niet is bijgewerkt ;).Bee schreef:Onderaan de pagina staat dat het zonder overstappen is, maar dan nog, er zijn ook overstapstations te vinden die juist weinig winnen (Almere Centrum bijvoorbeeld)
Abcoude ging van 4x per uur een trein naar 2x per uur een trein en verloor zijn directe verbinding met Utrecht. Ik denk dat veel reizigers daar op de bus/auto zijn overgestapt.Bee schreef:Bovendien: ook stations zonder overstappen vertonen significante stijgingen of afwijkingen. Je maakt mij de kat niet wijs dat Castricum er in een jaar 1000 nieuwe reizigers per dag bij heeft gekregen en Abcoude er juist 700 kwijtraakte.
Gebruikers op dit forum: Vlight en 13 gasten