Revisie DDAR #2
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR #2
Ik gok dat je daarmee even kortdurend de sluitfluit kunt laten gaan, dan de sleutel terugdraaien, zonder dat de deuren daadwerkelijk sluiten.
Re: Revisie DDAR #2
Dat klopt: Als je je driekantsleutel omdraait, klinkt gedurende 3 seconden het fluitsignaal zoals bij de VIRM. Draai je dan binnen die 3 seconden je sleutel weer terug, dan blijven de deuren open. Doe je dat niet, dan sluiten na de 3 seconden de deuren. Door je sleutel binnen de 3 seconden weer terug te draaien, kan je dus het sluitcommando herroepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Revisie DDAR #2
En wat is het nut daarvan?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR #2
In zo'n geval kun je al instappende mensen aansporen om toch iets sneller in te stappen.
Re: Revisie DDAR #2
Dat je de trein kunt laten fluiten en je dus zelf niet je longen uit je lijf staat te fluiten ;)
Re: Revisie DDAR #2
Ah zo. Ideetje van de arbodienst?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Revisie DDAR #2
Denk meer een ideetje van Flip.Stéphane schreef:Ah zo. Ideetje van de arbodienst?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR #2
Denk eerder van een slim iemand.
De Virms waren de eerste treinen met die fluit (wel een stuk harder).
Het bestaat dus toch al een jaar of 20..
Er wordt trouwens ook nog steeds met de normale fluit gefloten hoor.
De Virms waren de eerste treinen met die fluit (wel een stuk harder).
Het bestaat dus toch al een jaar of 20..
Er wordt trouwens ook nog steeds met de normale fluit gefloten hoor.
Re: Revisie DDAR #2
Gelukkig maar, want als de trein gaat fluiten gaan mensen hele rare dingen doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR #2
DDAR had eerder een fluit dan VIRM maar die fluit is uitgeschakeld omdat het geluidsniveau te hoog was. Overigens was die ooit bedoeld om de vertrekprocedure te kunnen verkorten doordat er niet meer gefloten hoefde te worden en het duidelijkheid geeft. Meteen na de fluit gaat de deur immers dicht.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nZ5tfEsIsiM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nZ5tfEsIsiM[/youtube]
Re: Revisie DDAR #2
@Klaasje: ik vind wel dat de deur erg snel na dat fluitje dichtgaat...
Overigens was de sluitfluit van VIRM een hele tijd ook erg schel: als je bij een deur stond werd je lekker doof gefloten .
@Dexter: wat bedoel je met deursignalering? Overigens is NS heel erg aan het pronken met het feit dat dit de zuinigste IC wordt, maar hoe wordt dat dan bereikt als de tractieinstallaties hetzelfde blijven?
Overigens was de sluitfluit van VIRM een hele tijd ook erg schel: als je bij een deur stond werd je lekker doof gefloten .
@Dexter: wat bedoel je met deursignalering? Overigens is NS heel erg aan het pronken met het feit dat dit de zuinigste IC wordt, maar hoe wordt dat dan bereikt als de tractieinstallaties hetzelfde blijven?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR #2
Met deursignalering bedoelt hij waarschijnlijk het systeem dat ICR heeft: bij een open deur brandt erboven een lampje, maar als de deur goed gesloten is gaat het lampje uit. Als één van de deuren niet goed gesloten is, en je dus niet kunt vertrekken, kun je zo gemakkelijk de steigerende deur opsporen.
Ik doe ook maar wat
Re: Revisie DDAR #2
@Klaasje en Ardan: Klopt helemaal, bedankt voor jullie uitleg!
De sluitfluit was inderdaad ooit bedoeld om het vertrekproces te bespoedigen, maar is inmiddels niets meer dan een veredeld akoestisch signaal voor het sluiten, zoals ze dat ook al jaren in België en Frankrijk hebben. Overigens heeft de DDZ in dat opzicht een dubbel geluidsignaal: Na de sluitfluit klinkt tijdens het sluiten een zoemer, tot de deur is gesloten.
@VIRM: De energiebesparing bij de DDZ kan worden gerealiseerd door het inbouwen van airco, een betere stroomlijn en een aardige gewichtsbesparing. Dat alles bij elkaar maakt de DDZ 10% energiezuiniger ten opzichte van de oude DDAR.
De sluitfluit was inderdaad ooit bedoeld om het vertrekproces te bespoedigen, maar is inmiddels niets meer dan een veredeld akoestisch signaal voor het sluiten, zoals ze dat ook al jaren in België en Frankrijk hebben. Overigens heeft de DDZ in dat opzicht een dubbel geluidsignaal: Na de sluitfluit klinkt tijdens het sluiten een zoemer, tot de deur is gesloten.
@VIRM: De energiebesparing bij de DDZ kan worden gerealiseerd door het inbouwen van airco, een betere stroomlijn en een aardige gewichtsbesparing. Dat alles bij elkaar maakt de DDZ 10% energiezuiniger ten opzichte van de oude DDAR.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Revisie DDAR #2
Ah, zo. :) Je zou dan denken: als je de trein toch onder handen neemt, kan je net zo goed de tractie-installties ook gelijk meenemen.
Overigens, als ik zo je beschrijving van de sluitfluit/zoemer hoor: zijn zoveel verschillende soorten sluitfluiten handig? de (V)IRM heeft er eentje, ICM, (ICR ook?), SGMm en SLT... In verband met consistentie, is het niet handig om twee soorten sluitfluiten te hebben: eentje voor het IC materieel en eentje voor het Sprintermaterieel (aangezien daar de deuren voor vertrek dicht kunnen en 'anders' zijn dan het IC-materieel)?
Overigens, als ik zo je beschrijving van de sluitfluit/zoemer hoor: zijn zoveel verschillende soorten sluitfluiten handig? de (V)IRM heeft er eentje, ICM, (ICR ook?), SGMm en SLT... In verband met consistentie, is het niet handig om twee soorten sluitfluiten te hebben: eentje voor het IC materieel en eentje voor het Sprintermaterieel (aangezien daar de deuren voor vertrek dicht kunnen en 'anders' zijn dan het IC-materieel)?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR #2
Dat hoeft niet altijd, de tractieinstallaties van de mDDM waren nog prima. Bij ICMm is er ook niets aan de tractieinstallaties gedaan. Bij SGMm dan weer wel, want die waren zo goed als op. En daar was het echt een welkome verbetering, het scheelde een hoop gebonk en geschok.VIRM schreef:Ah, zo. :) Je zou dan denken: als je de trein toch onder handen neemt, kan je net zo goed de tractie-installties ook gelijk meenemen.
En wat de sluitfluit betreft: Tja, die wildgroei komt omdat dan bij het volgende materieeltype iemand tot de conclusie komt dat de sluitfluit van ICRm weer net iets te hard is, dus kreeg ICMm weer een elektronisch fluitsignaal. En wat je schrijft over de Sprinters: De SLT en SGMm hebben een extra piepsignaal, omdat de deuren dus automatisch sluiten na x seconden. De SLT is nieuw, dus die kreeg weer een nieuw piepje. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Revisie DDAR #2
Daar zit je dan in je stiltecoupé midden in een fluitconcert. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Revisie DDAR #2
Zijn de exacte data en treinnummers al bekend voor de eerste ritten van de NID?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR #2
Heb je ook een overzichtje met specifieke treinnummers/tijden? :)deadlock schreef:Ja.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR #2
Vanaf 27-2:
LBM1
2627: Gvc 10:23 Asd 11:11
2647: Asd 11:49 Gvc 12:37
2636: Gvc 12:53 Asd 13:41
2655: Asd 13:49 Gvc 14:37
LBM2
2630: Gvc 11:23 Asd 12:11
2649: Asd 12:19 Gvc 13:07
2638: Gvc 13:23 Asd 14:11
2657: Asd 14:19 Gvc 15:07
Alstu ;)
Bron: RM292
LBM1
2627: Gvc 10:23 Asd 11:11
2647: Asd 11:49 Gvc 12:37
2636: Gvc 12:53 Asd 13:41
2655: Asd 13:49 Gvc 14:37
LBM2
2630: Gvc 11:23 Asd 12:11
2649: Asd 12:19 Gvc 13:07
2638: Gvc 13:23 Asd 14:11
2657: Asd 14:19 Gvc 15:07
Alstu ;)
Bron: RM292
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Revisie DDAR #2
In het blad Spoor van de NS wat afgelopen week op de deurmat viel staat dat ze pas in het voorjaar gaan rijden. Ik ga er dus vanuit dat ze nog niet rijden
Re: Revisie DDAR #2
Spoor is minder accuraat dan RM.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Revisie DDAR #2
Die 27 februari is echter niet meer actueel, want deze week reed er nog geen NID rond in de s2600.
Re: Revisie DDAR #2
Vanaf 27 februari zou ie gaan proefrijden he, dat geeft geen enkele garantie. Als er iets niet goed blijkt te zijn, kunnen ze zo weer uit de dienst gehaald worden.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Revisie DDAR #2
Maar dat heeft hij dus niet eens gedaan volgens de spots op Somda.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten