Netzspinne en sporenplan.
De baan is nog veeeel groter, de HSL is nu aangelegd tot het punt waar Babberich ligt. Verder is de baan berijdbaar tot Lichtenvoorde-Groenlo. De sporen liggen er verder tot Zutphen - Rheden en Deventer-Zwolle. Ook het Kamperlijntje is toegevoegd, maar nu als losliggende sneltramlijn die na de Veerallee in Zwolle ondergronds gaat en via de Grote Markt, Diezerpoort en Hogenkampsweg naar het bovengrondse Stadion en Oosterenk gaat.
De lijn Zutphen-Winterswijk is dubbelsporig-elektrisch. Station Winterswijk heeft vier perronsporen. Van hier uit zijn de voormalige lijnen naar Bocholt (deels) en Borken herlegd, na het weer uitrijden van de stad Borken is de baan fantasie.
Rathenow heeft een S-bahnnet van drie lijnen dat bijna voltooid is. Ook worden er vier metrolijnen gebouwd, een klein deel is gereed en wordt het tramnet ook steeds meer uitgebouwd. Rathenow is deels gebaseerd op Hamburg, veel Hamburgse namen komen terug en ook het metromaterieel is Hamburg, de DT3, ofwel het broertje van de Amsterdamse Zilvermeeuw (die ik ook graag op de baan wil zien, maar hij bestaat nog niet in trainz geloof ik.). Het S-bahnmaterieel is de BR481 van Berlijn. Inclusief het kenmerkende aanzwellende vertrek- en afremgeluid :D.
We beginnen in het Rommelgebergte, waar twee Lintjes (jammer genoeg Desiro-reskin) van Syntus naar Winterswijk denderen.
Overzichtje station Winterswijk. Sporen 1 en 2 zijn gereserveerd voor de IC Rathenow Altstadt-Zutphen-Arnhem en de stoptrein Borken-Zutphen. Spoor 3 is voor de Desiro's naar Bocholt en spoor 4 voor de lijn naar Arnhem.
Met twee gekoppelde Matjes gaan we naar Borken. Hier de brug over de Boven-Slinge...
..en in het Sternbusch net over de grens.
In Borken kun je overstappen op de Desiro's naar Borken-Beckenberg, een klein stukje van de voormalige lijn naar Coesfeld die herlegd is. Ook zijn er al enkele kilometers van de lijn naar Bocholt herlegd, de pendel Borken-Borken Beckenberg gaat dus nog doorgetrokken worden.
Spoorwegovergang Dülmener Weg.
Schaapjes aan de zuidrand van Borken.
Na 13 kilometer bereiken we Rathenow Süd. Het Centraal Station ligt nog 6 kilometer verder. Halverwege ligt S-bahnstation Borsigwerke op een industrieterrein. Bus 61 naar de haven over het viaduct.
Rathenow Hbf heeft 10 sporen. Spoor 1 t/m 4 zijn voor de S-bahn.
Voorplein.
De Mönckebergstraße is de weg van het station naar de Rathausmarkt.
Verder met de metro.
Rathenow Schloßpark.
Messe.
En hier is het bouwen allemaal begonnen: Rathenow Altstadt. Links de Thalys die over de HSL naar Arnhem, Utrecht, Amsterdam, Brussel en Parijs zal rijden. Het traject tot en met Schiphol zal ik waarschijnlijk nog wel nabouwen. Parijs is een beetje te ver snap je wel ;)
Noordelijk van het knooppunt ligt de hoofdwerkplaats S-bahn.
S-bahnstation Rübenkamp.
Als laatste metrostation Richtweg. Lijn U4 zal ik een beetje gebaseerd laten lijken op de Hamburgse Walddörferbahn, oftewel lijn U1 vanaf Volksdorf richting Großhansdorf. Is aan de toegangen wel te zien he