Bee schreef:Op de tramkaart stond de metro stiekem wel dus waarom zou je die dan niet in de metro's ophangen.
Omdat op die hele tramkaart niet snel duidelijk wordt welke metrolijn hoe precies rijdt en al helemaal niet wat de overstapmogelijkheden zijn. Alle lijnen worden gewoon rood/wit weergegeven i.p.v. dat er afhankelijke lijnkleuren te zien zijn. Check stations Zuid, Overamstel, Spaklerweg en Van der Madeweg maar:
Die tramkaart voldoet als metrokaart op het moment dat je al goed bekend bent in Amsterdam, zo niet kan je het wel shaken. Je mag dan ieder lijntje afhankelijk vanaf het eindpunt volgen, kijken waar ze bij elkaar komen en hopen dat er inderdaad een overstap is. Op Overamstel zou het net zo goed om een overstap kunnen gaan tussen M50-M53/M54, dat weet je pas op het moment dat je alle routes afgaat en zelf die conclusie trekt. Ronduit slecht gedaan. Op de oude Amsterdamse kaart en die van de RET zie je direct waar meerdere lijnen d.m.v. de lijnkleuren bij elkaar komen en waar er overgestapt kan worden:
Het is weer alles behalve professioneel geregeld door GVB, maar natuurlijk wel lekker makkelijk om "tramkaart" gewoon in "metrokaart" te veranderen. Daar gaat het puur om. Ze kunnen deze tramkaart inzetten, maar geef dan alle tramlijnen dezelfde kleur en herstel de metrokleuren wanneer het om een "metrokaart" gaat. In de metro wil ik immers snel kunnen zien hoe het metronetwerk in elkaar steekt en niet de tram. De metro speelt een compleet ondergeschikte rol op de kaart en dat kan niet de bedoeling zijn.
Het feit dat de tramkaart en een langwerpige metrokaart in de treinen hangen botst ook weer heerlijk qua vormgeving. Maar goed boeiend, hou het vooral zo rommelig mogelijk hier.