Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Verder is dit wel een mooie quote over de tariefsystemen en het "dubbele" opstaptarief:
De kwartiermaker heeft opdracht gekregen om te komen tot een concrete oplossing voor het probleem van het dubbel opstaptarief in de treinralketen. Daarnaast zal de kwartiermaker nader onderzoek uitvoeren naar enkelvoudig in- en uitchecken in de treinrailketen. Ook komt de kwartiermaker met voorstellen voor een structuur, die zorg draagt voor een krachtige coördinatie en effectieve en efficiënte besluitvorming betreffende de OV-chipkaart op terreinen die concessie overstijgend zijn en die landelijk impact hebben. Daarbij is specifiek aandacht gevraagd voor de rol en positie van TLS.
Staan inderdaad leuke dingen in. Bijlage met gemiste uitchecks is ook interessant. Veolia doet het bijvoorbeeld erg goed en heeft een laag percentage gemiste check-outs. Syntus echter, met dezelfde softwareleverancier, kent veel gemiste checkouts. iemand een verklaring?
Veolia is een duidelijkere overstap? Vind Syntus in Arnhem best verwarrend - Sonsbeekzijde staat bijvoorbeeld NS en Syntus paal met rug naar elkaar. "Werkt kaart niet bij ene? Oh, dan maar bij andere proberen" is bekend gevolg...
Klaasje schreef:Verder is dit wel een mooie quote over de tariefsystemen en het "dubbele" opstaptarief:
De kwartiermaker heeft opdracht gekregen om te komen tot een concrete oplossing voor het probleem van het dubbel opstaptarief in de treinralketen. Daarnaast zal de kwartiermaker nader onderzoek uitvoeren naar enkelvoudig in- en uitchecken in de treinrailketen. Ook komt de kwartiermaker met voorstellen voor een structuur, die zorg draagt voor een krachtige coördinatie en effectieve en efficiënte besluitvorming betreffende de OV-chipkaart op terreinen die concessie overstijgend zijn en die landelijk impact hebben. Daarbij is specifiek aandacht gevraagd voor de rol en positie van TLS.
Oftewel: we zijn al een jaar of 5 totaal redeloos aan het broddelen, en we gaan nu een verbeteringsslag doorvoeren die voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid neerkomt op een serieuze poging tot een concept van een begin van nadenken over hoe het eigenlijk zou kunnen zijn als we een weldoordacht systeem zouden hebben willen invoeren. Stel dat he.
Ik bedoel, dat zou toch fantastisch zijn. Dat je eerst verklaart het wiel uitgevonden te hebben, dat je vervolgens rolschaatsen, skelters, auto's, treinen en bussen verplicht op die dingen te gaan rijden, en dat je DAN, een "kwartiermaker" de opdracht geeft om eens kritisch te kijken naar of die dingen nou beter vierkant of driehoekig kunnen zijn. OF misschien wel NOG een andere vorm moeten hebben _O_ Oeh wat zijn we toch innovatief denkend bezig _O_
Eens dat het eigenlijk te triest voor woorden is dat het nu pas echt wat aan gedaan wordt maar aan de andere kant leek het er lang op dat het helemaal niet zou gebeuren en is het maar beter ook dat er eindelijk wat aan gedaan wordt.
webguy schreef:Veolia is een duidelijkere overstap? Vind Syntus in Arnhem best verwarrend - Sonsbeekzijde staat bijvoorbeeld NS en Syntus paal met rug naar elkaar. "Werkt kaart niet bij ene? Oh, dan maar bij andere proberen" is bekend gevolg...
Nee dat is het denk ik niet. Veolia scoort overal laag ook in gebieden waar ze geen trein rijden. Moet dus iets anders zijn. Bovendien is me niet duidelijk of dit alleen bus of ook treincijfers zijn.
webguy schreef:Veolia is een duidelijkere overstap? Vind Syntus in Arnhem best verwarrend - Sonsbeekzijde staat bijvoorbeeld NS en Syntus paal met rug naar elkaar. "Werkt kaart niet bij ene? Oh, dan maar bij andere proberen" is bekend gevolg...
Nee dat is het denk ik niet. Veolia scoort overal laag ook in gebieden waar ze geen trein rijden. Moet dus iets anders zijn. Bovendien is me niet duidelijk of dit alleen bus of ook treincijfers zijn.
Ik moet zeggen dat de bebording op Nijmegen CS bij het overstappunt van Veolia op NS en vice versa anders wel heel duidelijk zijn. Maar wellicht zijn dat wel NS borden. Ik weet niet hoe het bij andere overstapstations van Veolia en NS is.
Waarom is dat eigenlijk niet landelijk éénvormig? In Amersfoort staan heel andere palen dan in de rest van het land. Van die hoge met lichtbakpictogrammen en zo.
Dat heb ik verder nog nergens gezien. Niet bij Nijmegen (NS - Veolia), niet in Geldermalsen (NS - Arriva) en ook niet in Zutphen (NS - Syntus) :N
Het is toch om te huilen dat je zo'n kreupel overstappunt moet realiseren omdat er een technisch verbetering van een papieren kaartje ingevoerd wordt :')
@Fles: maak van palen maar enkelvoud, het is er vooralsnog nogsteeds maar eentje. Opstellingen naast elkaar van de cico's komen wel op elk perron reeds voor.
Waarbij het in Amersfoort ook niet helpt dat de cico's er op een geel of blauw stickertje na exact hetzelfde uit zien... heb in 't voorbijlopen al meer dan eens iemand zien uitchecken bij Connexxion gevolgd door inchecken bij Connexxion waar de eerste toch echt een checkout bij NS had moeten zijn gezien de richting waar de reiziger vandaan kwam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wat ik mij afvraag: heeft men al enig idee over de invoering van de verchipte OV-Begeleiderskaart? Daar hoor je echt helemaal niks over, terwijl het niet zo moeilijk hoeft te zijn lijkt mij.
Wat betreft de overstapmeubels (ja zo heten die dingen echt). Het begon ooit met iemand die bedacht dat het handig was dat elke vervoerder zijn paaltjes moet hebben. Vervolgens bedacht iemand dat het onduidelijk was. Persoon 3 bedacht vervolgens een bord. Persoon 4 bedacht dat het bord onduidelijk was. Persoon 5 bedacht een werkgroep Route Signing and Branding (of voor intimi RSB). De RBS ging aan slag en bedacht dat de roze borden zoals ze o.a in Hengelo, Zutphen, Arnhem en Nijmegen staan niet goed genoeg waren en bedachten het overstapmeubel CXX-stijl zoals die in Amersfoort staat. Dat is natuurlijk een proef moet later nog worden uitgerold over heel NL (met natuurlijk een aanpassing). Persoon 6 is helaas nog niet in beeld, rol van persoon 6 is dat deze bedenkt dat Zutphen het eerste station met 3 vervoerders wordt en dus niet past binnen de huidig RSB.
En dan ben je het stickerteam van Amsterdam Bijlmer ArenA nog vergeten. Daar bleek de oplossing uiteindelijk gewoon de poortjes verplaatsen, wat iedereen al veel langer wist :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op Amstelstation hebben ze (waarschijnlijk gewoon de servicemedewerkers op het station) A4tjes uitgeprint met T R E I N en M E T R O, en elk zo'n A4tje aan een poortje geplakt. Kijken of dat werkt.
Daniel schreef:Waarbij het in Amersfoort ook niet helpt dat de cico's er op een geel of blauw stickertje na exact hetzelfde uit zien... heb in 't voorbijlopen al meer dan eens iemand zien uitchecken bij Connexxion gevolgd door inchecken bij Connexxion waar de eerste toch echt een checkout bij NS had moeten zijn gezien de richting waar de reiziger vandaan kwam
Om het onderscheid nog duidelijker te maken een wat groter bord erbij.
beste mensen,
ik ben hier nieuw , heb dit forum gisteren ontdekt.
gelukkig woon ik in het noorden des lands, daar is het nog niet zo ingewikkeld.
maar ik reis wel eens naar utrecht,
het is nog steeds te doen,
ik heb een visuele handicap.
zie nog 5 procent.
wij mogen ons kaartje nog steeds in de trein kopen als
we onze begeleiderskaart bij ons hebben,
en we kunnen overstap hulp krijgen.
op zich red ik me best, en de medereizigers helpen me altijd waar ik hulp nodig heb,
hier ben ik dan ook erg blij mee.
deze week gaat mijn reis weer naar houten naar die ziezoobeurs