Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Soms is ´t ook gewoon niet leesbaar. En die zakken zijn natuurlijk ook niet echt handig als de omleiding voor slechts één van de daar stoppende lijnen geldt. Kan je beter een aankondiging in het bord met vertrektijden hangen. GVU doet dat bijvoorbeeld (al kwam ik ooit een omleiding in Kockengen tegen bij een halte van lijn 8 in Utrecht ).
Bij Arriva vindt ik trouwens de omleidingsinformatie nog wel redelijk prominent aanwezig op de site: gewoon onder Reisinfo > Stremmingen en omleidingen. Info is erg beknopt, maar wel volledig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alleen een mededeling in het bord met vretrektijden wordt weer niet goed gelezen. Als je een zak ziet met daarop "Zie Info" ga je toch echt wel even lezen en zie je of het wel of niet voor je geldt.
Daniel schreef:Soms is ´t ook gewoon niet leesbaar. En die zakken zijn natuurlijk ook niet echt handig als de omleiding voor slechts één van de daar stoppende lijnen geldt. Kan je beter een aankondiging in het bord met vertrektijden hangen. GVU doet dat bijvoorbeeld (al kwam ik ooit een omleiding in Kockengen tegen bij een halte van lijn 8 in Utrecht ).
Bij Arriva vindt ik trouwens de omleidingsinformatie nog wel redelijk prominent aanwezig op de site: gewoon onder Reisinfo > Stremmingen en omleidingen. Info is erg beknopt, maar wel volledig.
Met Arriva ben ik ook zeer tevreden. De info is snel, makkelijk en logisch te vinden. Hij is inderdaad beknopt maar omvat wel gewoon dat wat relevant is. Alleen zou ik fijn vinden als er wat meer per pagina zouden staan, je klikt je een ongeluk als jouw omleiding niet toevallig op de eerste pagina wordt weergegeven ;)
Je meent het . Ik heb het altijd al een nutteloze pagina gevonden. Als er een keer actuele meldingen staan m.b.t. rituitval bij sneeuwval, moet je eerst 8 pagina's werkzaamheden afwachten, voordat op pagina 9 dan de actuele meldingen verschijnen...
755 is afhankelijk van de aangeleverde informatie van de verschillende vervoerbedrijven en wordt gevuld door de Reisinformatiegroep.
Echter leveren de vervoerbedrijven niet altijd op tijd de juiste informatie, wat er ook voor zorgt, dat 9292.nl niet altijd de juiste informatie heeft...
Arriva is zelfs zo grondig met het melden van omleidingen, dat ook betrokken mat-ritten op de site gemeld worden...
Dit komt weer, doordat gewoon alle informatie die eigenlijk voor intern gebruik zijn, ook extern gepubliceerd worden...
Ronald schreef:Je meent het . Ik heb het altijd al een nutteloze pagina gevonden. Als er een keer actuele meldingen staan m.b.t. rituitval bij sneeuwval, moet je eerst 8 pagina's werkzaamheden afwachten, voordat op pagina 9 dan de actuele meldingen verschijnen...
Vroegah hadden mijn ouders een TV die op teletekstpagina met meerdere pagina's een keuzemenu gaf waar je zelf de gewenste pagina kon openen. Latere TV's hadden dit fantastische systeem niet meer :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Komt me bekend voor.
Eigenlijk is een banner waarin dat voorbijkomt op de homepage het handigst vind ik, iets zoals http://www.b-rail.be Bij de NS moest ik toch wel even kijken waar ik die vond.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Is het niet de plicht van de reiziger om zelf goed voorbereid op stap te gaan? Is het een spontane omleiding tot daar aan toe maar om voor een kleine kilometer een tientje te eisen gaat mij wat ver, zeker als er nog zoiets als een Taxi hier in Nederland bestaat.
Ik zie het al voor me: Op het moment dat ik bijv met een lijn 25 (GVB) via de van Woustraat ipv Ferdinand Bolstraat/Churchillaan naar het Victorieplein rij, dat ik bij elke halte moet gaan omroepen dat we om gaan rijden...
hauptbahnhof schreef:Ik zie het al voor me: Op het moment dat ik bijv met een lijn 25 (GVB) via de van Woustraat ipv Ferdinand Bolstraat/Churchillaan naar het Victorieplein rij, dat ik bij elke halte moet gaan omroepen dat we om gaan rijden...
Doorgaans doe je dat de laatste "normale" halte toch?
Wubbo schreef:Je kan als reiziger natuurlijk ook gewoon vragen of de bus bij jouw uitstaphalte stopt.
Natuurlijk, iedere reiziger die bij elke keer instappen gaat vragen of de tram/bus wel de normale route rijdt. Schiet ook lekker op en is ook erg realistisch.
Ik zet gewoon "via omleiding" op de buitendisplays en roep het idd op het moment dat ik naar de laatste halte op route rij. Tevens zal ik het tijdens het halteren nogmaals (verkort) omroepen.
Om gezeik te voorkomen zal ik niet zeggen hoe ik ga omrijden maar welke halte ik juist niet aandoe en wat de opties voor die haltes zijn.
Overigens, als mensen gaan instappen en vragen wat de omleiding is, zal ik gewoon zeggen dat ik alles later helemaal omroep. Als ze vragen of ik ergens stop, kan ik het meteen vertellen, maar ik ga niet de hele omleidingsverhaal elke keer vertellen.
JeffreyMeijer schreef:Is het niet de plicht van de reiziger om zelf goed voorbereid op stap te gaan? Is het een spontane omleiding tot daar aan toe maar om voor een kleine kilometer een tientje te eisen gaat mij wat ver, zeker als er nog zoiets als een Taxi hier in Nederland bestaat.
Het begint met een inzichtelijk bericht op de website van de vervoerder.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Het kan overigens wel. Schijnbaar rijdt Hermes lijn 21 sinds woensdag tot einde van de maand niet via Woensel. Zowel op de heenreis als de terugreis meldde de chauffeur dit aan de instappers.
huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).
huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).
Fogeltje: De Drissen zijn die dingen in de abri... :-). Tegenwoordig kan er snel tekst worden toegevoegd, per Dris (en niet een hele sectie).
Dat de schermen in de bus uitvallen bij een omleiding is helemaal onhandig. JUIST op dat moment wil je deze hebben...
huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).
Fogeltje: De Drissen zijn die dingen in de abri... :-). Tegenwoordig kan er snel tekst worden toegevoegd, per Dris (en niet een hele sectie).
Dat de schermen in de bus uitvallen bij een omleiding is helemaal onhandig. JUIST op dat moment wil je deze hebben...
Oh, dacht dat je de busscherm bedoelde...naja ze vallen dus niet alleen uit, maar laten op de momenten dat ze werken ook de oude route zien. Er staat wel een tekst dat haltes vervallen zijn, maar dat mis je juist vaak. Je let op als de routestrip getoond wordt.
Kunnen ze dat ook met InfoTin (vermelden op specifieke InfoTins dat een bepaalde lijn niet komt)?