Met een aantal vrienden al een koud biertje gehaald om in de stemming te komen, om 18:33 vanaf de Dam tramlijn 25 richting de President Kennedylaan te nemen, en toen we in de tram zaten wilden we de biertjes gaan nuttigen.
Nog voordat ik één slok kon nemen, klonk er over de omroep "Ja, het is hier geen café, weg met dat bier!" op zeer dreigende toon.
Enigzins verontschuldigend tegen de conductrice in haar hokje wilden wij het bier in de tas doen (wisten immers echt niet dat het niet mocht) maar dat was niet genoeg. "En uitstappen, nu!" was het volgende wat ze uitbracht. Toen ik zeer verbaasd vroeg waarom ik het blikje niet gewoon even in de tas kon doen, kreeg ik "Oprotten en graag vandaag nog" als antwoord. Tja en toen was mijn geduld op. Heb haar op een iets onvriendelijkere toon nog gezegd dat ze maar snel ontslag moest nemen omdat ze niet normaal met klanten om kan gaan, heb het blik bier voor haar neus neergezet en ben uitgestapt.
Echt, ik hoop dat dit mens echt een uitzondering is, want als dat klote-GVB alle bier-drinkende reizigers zo behandelt, dan weet men écht niet wat klantvriendelijkheid is. Schijtconductrice, schijtbedrijf