Monnickendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Ik neem aan dat reisthijs met NIMBY; Not In My Backyard bedoeld? Deze term houdt in dat het makkelijk mee gaat met nieuwe situaties, zolang het maar niet door je eigen straatje gaat. En jij er dus maar gaan last van hebt.
Liggen die hooibalen er nu nog dan?
Liggen die hooibalen er nu nog dan?
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Maar niet doen, dan kan elke chauffeur een dikke boete krijgen van € 350 wegens onnodig claxoneren. En niet stoppen op de haltes betekent dat elke chauffeur een aanmerking in zijn dossier krijgt.Michael 1988 schreef:Misschien is dit leuk als protestactie vanuit EBS, al toeterend door Monnickendam rijden en NIET stoppen. Zij willen de bus niet door de straat/stad, dan hoeft EBS ook niet meer te stoppen. Misschien hard, maar ja is wel hun eigen schuld.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Ik neem aan van niet. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Gewoon heel Monnickendam blokkeren met EBS bussen. Niks erin, niks eruit. Koekje van eigen deeg! *bus*Michael 1988 schreef:Misschien is dit leuk als protestactie vanuit EBS, al toeterend door Monnickendam rijden en NIET stoppen. Zij willen de bus niet door de straat/stad, dan hoeft EBS ook niet meer te stoppen. Misschien hard, maar ja is wel hun eigen schuld.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6277
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Als ik zelf geen tegenactie onderneem, dan vind ik dat meer dan terecht en heb ik het aan mezelf te danken.Reiziger Delft schreef:Dus jullie willen de mensen die protesteren hun zin geven, zodat anderen opeens hun busverbinding kwijt raken? Wat zouden Daan, Fogeltje en JeffreyMeijer ervan vinden als hun busverbinding er opeens uit zou liggen door dit soort protesten?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Je bent met een jerrycan benzine al die hooibalen afgegaan en die in de hens gestoken?fogeltje schreef:Als ik zelf geen tegenactie onderneem, dan vind ik dat meer dan terecht en heb ik het aan mezelf te danken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6277
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Of gewoon meteen de protestvoerders, dan weet je tenminste ook zeker dat ze niks terugleggen.R-Flow schreef:Je bent met een jerrycan benzine al die hooibalen afgegaan en die in de hens gestoken?fogeltje schreef:Als ik zelf geen tegenactie onderneem, dan vind ik dat meer dan terecht en heb ik het aan mezelf te danken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Doe het dan goed en leg gelijk het hele dorp in de as… :Dfogeltje schreef:Of gewoon meteen de protestvoerders, dan weet je tenminste ook zeker dat ze niks terugleggen.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Niet alles buiten Amsterdam is een dorp R-Flow....Monnickendam is toch echt een stad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
9.891 inwoners… Pfft, zelfs Nieuw Sloten heeft met 11.954 man een grotere bevolking dan dat. Geven we het label "stad" tegenwoordig aan alles? ;)JeffreyMeijer schreef:Niet alles buiten Amsterdam is een dorp R-Flow....Monnickendam is toch echt een stad.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Het gaat om historie. Niet om inwoners.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
@R-Flow: Nee, het gaat erom dat Monnickendam ooit in een ver verleden stadsrechten heeft gekregen en niet om het inwonertal. In Den Haag mogen bijvoorbeeld wel een half miljoen mensen wonen, formeel gezien is het gewoon een nogal groot dorp (nooit stadsrechten gehad)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Je miste de ;) zeker?
Overigens in dat van Den Haag een mythe. In de Franse tijd heeft de stad alsnog, hetzij vrij laat, z'n rechten gekregen. Maar goed, dat heeft natuurlijk weer niks te maken met opstandige dorpelingen in polder die hooibalen op de weg gooien omdat ze bang zijn dat door de komst van de bus de koeien zure melk gaan geven.
:D
Overigens in dat van Den Haag een mythe. In de Franse tijd heeft de stad alsnog, hetzij vrij laat, z'n rechten gekregen. Maar goed, dat heeft natuurlijk weer niks te maken met opstandige dorpelingen in polder die hooibalen op de weg gooien omdat ze bang zijn dat door de komst van de bus de koeien zure melk gaan geven.
:D
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
In een echte stad zijn niet eens hooibalen voorhanden. Zegt toch al genoeg
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Jaloers?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Ik mist dat beetje spanning eigenlijk best wel ja! Hier blokkeren provincialen nooit met hooibalen m'n tram… :(JeffreyMeijer schreef:Jaloers?
-
- Berichten: 4098
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Een beetje tram heeft daar ook geen moeite mee lijkt me.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Hahaha zo'n blokkendoos zie ik er inderdaad dwars doorheen gaan… Combino heb ik wat minder vertrouwen in, die ligt gelijk naast de rails.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Nee in Amsterdam gooiden ze in de jaren 80 gewoon de fik erin.R-Flow schreef:Ik mist dat beetje spanning eigenlijk best wel ja! Hier blokkeren provincialen nooit met hooibalen m'n tram… :(JeffreyMeijer schreef:Jaloers?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Dat waren nog eens de dagen… Hadden we in de 2000s ook moeten doen met die wrakken van metro's, maar ja, veelte braaf geworden de stad.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Nou R-Flow: Het is weer zo ver. Vandaag zijn die stadsbewoners naar de Stopera gegaan om te protesteren tegen het even motten wachten op een extra bus bij het oversteken verhaal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Kan trouwens wel de topictitel aangepast worden?
Volgens mij zijn we het er inmiddels allemaal over eens dat het Monnickendammers zijn i.p.v. Volendammers.
Volgens mij zijn we het er inmiddels allemaal over eens dat het Monnickendammers zijn i.p.v. Volendammers.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Monnickendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen
Nou, vandaag de boel eens bekeken daar in Monnickendam. Dat de route niet helemaal geschikt is om in twee richtingen te rijden, daar ga ik wel in mee. Nabij halte Pierebaan moeten de bussen al op tegemoetkomende auto's wachten om een bocht te kunnen nemen, dus tja, met twee bussen gaat het helemaal niet (al is het maar een vrij kort stukje).
Hinder door bussen die op de rijbaan halteren weer niet, dat doen ze namelijk ook bij één van de haltes van de voormalige eenrichtingslus (aan de zak in de oude halte te zien is die nog in de Arriva-tijd opgeheven). De nieuwe haltes liggen over het algemeen vlak voor kruisingen, dus het wordt pas onveilig als ongeduldige automobilisten de halterende bus gaan inhalen en dan een overstekende voetganger over het hoofd zien. Bij de meeste haltes is er echter op zich wel ruimte om een haltekom te realiseren.
Tot slot zijn door de tweerichtingsroute omwonenden bij de Swaensborg (het eindpunt) juist af van bufferende bussen recht voor hun raam omdat alleen de lijn naar Marken hier nog halteert, de rest staat nu op een parkeerterreintje aan de overkant van de straat dat als keerlus dient.
Hinder door bussen die op de rijbaan halteren weer niet, dat doen ze namelijk ook bij één van de haltes van de voormalige eenrichtingslus (aan de zak in de oude halte te zien is die nog in de Arriva-tijd opgeheven). De nieuwe haltes liggen over het algemeen vlak voor kruisingen, dus het wordt pas onveilig als ongeduldige automobilisten de halterende bus gaan inhalen en dan een overstekende voetganger over het hoofd zien. Bij de meeste haltes is er echter op zich wel ruimte om een haltekom te realiseren.
Tot slot zijn door de tweerichtingsroute omwonenden bij de Swaensborg (het eindpunt) juist af van bufferende bussen recht voor hun raam omdat alleen de lijn naar Marken hier nog halteert, de rest staat nu op een parkeerterreintje aan de overkant van de straat dat als keerlus dient.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten