NS-stations krijgen meer fietsenstallingen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

24 september 2008

De Stadsregio Rotterdam steekt ruim 5 ton in de aanleg van nieuwe fietsenstallingen bij NS-stations. De 2000 parkeerplekken voor fietsen moeten voor het eind van het jaar zijn gebouwd.

Op een aantal stations worden de bestaande stallingen vervangen. Ook komen er fietskluizen. Verder wordt de verlichting bij de parkeerplekken verbeterd.

Het totale project kost ruim 1 miljoen euro. Het resterende bedrag wordt betaald door de NS en ProRail.

Bron: Rijnmond.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628

Re: NS-stations krijgen meer fietsenstallingen

Bericht door BR628 »

Het is net als meer asfalt, nieuwe, lege plekken worden meteen weer opgevuld...
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: NS-stations krijgen meer fietsenstallingen

Bericht door Daantje »

Nou in Rotterdam is het ook echt wel nodig. Als ik niet 's ochtends vroeg maar ergens halverwege de dag naar het centraal station ga op de fiets dan moet ik echt eerder weggaan omdat je zolang bezig bent met het zoeken naar een plekje in de fietsenstalling en dat is dan zelfs al aan de achterkant. Bij station Blaak is over het algemeen wel plaats, behalve als het markt is. Nu geen NS-station meer maar bij Rotterdam Hofplein is het helemaal een ramp. Daar is niet eens meer een echte fietsenstalling. De andere Rotterdamse stations kom ik nooit op de fiets.
Plaats reactie