Citytrip Venetië

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Stéphane

Citytrip Venetië

Bericht door Stéphane »

Sinds gisteren ben ik terug van een citytrip naar Venetië. Ook daar hebben ze natuurlijk openbaar vervoer, gezien de kanalen is dat natuurlijk ietsje anders dan in de gemiddelde Europese stad.

Afbeelding
Het begint op de Luchthaven waar je kan kiezen tussen de bus waar we niet kies (als je in Venetië bent ga je voor de boot denk ik zo :wink: ). Daarnaast zijn er ook boottaxi's, die je hierboven ziet, maar die zijn niet zo gezond voor ons budget.

Afbeelding
We gaan dus voor de Alilaguna boot naar het stadscentrum. De boten in het centrum zijn van ACTV (stad Venetië), die van en naar de luchthaven zijn van Alilaguna (concessiehouder denk ik). De Alilaguna's hebben andere kaartjes die duurder zijn, een soort indirecte toeristenbelasting.

Afbeelding
Dit is het bootstation van de luchthaven.

Afbeelding
De haltes in Venetië bevinden zich op pontons waarop wachthuisjes staan.

Afbeelding
Op de brug naar die pontons toe hangt er zo'n iMob doosje waar je je kaartje moet ontwaarden.

Afbeelding
Op deze foto zie je het reizigersinformatiesysteem, dat werkt met GPS, ik denk dat het kastje aan het lichtbaken een transmitter is. Op het display komen real-time tijden. Met GPS wordt ook de halte-afroep geregeld die is weliswaar minder geforceerd dan Loes, maar het Engels is wel met een sterk Italiaans accent: "Neksteee stoop Ca'Rezzonico"

Morgen zal ik nog wat foto's toevoegen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Plaats reactie