Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik zeg: Heel veel succes met bakkies in die trams bouwen. :pos: Rondlopen zoals in Rotterdam mocht hier toch niet?
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 05 okt 2012, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Had me post net aangepast. Ze zijn hier toch zwaar anti het idee dat iemand los rondloopt?hauptbahnhof schreef:Dat zeggen ze juist. Gaat en hoeft niet te gebeuren.
En gut gut gut de SP heeft weer aandacht nodig: naast de sneltram nu ook de "ramptram"
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Deze nieuwe stickers hebben ze inderdaad in de CAF-metro's opgeplakt

De oudere man lijkt inderdaad net een dronkelap.
De oudere man lijkt inderdaad net een dronkelap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Anne
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
- Locatie: Den Hoorn (ZH)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
En die links heeft een aardige bierbuik 

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13280
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
In het rechterplaatje zie ik 'Prioriteit aan mensen die tegen de stoel voor zich leunen'.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 476
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.R-Flow schreef:Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D
De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mojito
- Berichten: 286
- Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ziet er goed uit die deuren! Een hele verbetering ook want dat deurmechaniek van de BN vloot (ook de oorspronkelijke deuren van de sneltrams) was toch wel krakkemikkig. Althans, zo vond ik het altijd wel klinken. Die sneltramdeuren zijn ook niet voor niets vervangen.
Toch vraag ik me af of het de investering en de moeite waard is voor de resterende levensduur van die wagens. Die 11G/12G trams zijn inmiddels al zo'n 20 jaar oud en hebben dus nog een jaar of 10 te gaan. Voor de 11G wordt dat misschien nog wel korter, met het oog op de Regiotramplannen.
Toch vraag ik me af of het de investering en de moeite waard is voor de resterende levensduur van die wagens. Die 11G/12G trams zijn inmiddels al zo'n 20 jaar oud en hebben dus nog een jaar of 10 te gaan. Voor de 11G wordt dat misschien nog wel korter, met het oog op de Regiotramplannen.
危ない です から、 黄色い 線 の 内側 まで、 お下がり ください
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Tien jaar is een behoorlijke tijd om zo'n relatief beperkte investering af te schrijven, zeker als het veel onderhoud scheelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Thnx voor de foto's en het uploaden! Ziet er netjes uit, stuk mooier gedaan dan bij de sneltrams.FLJ schreef:Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.
De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.
Niet anders dan de Combino's toch?hauptbahnhof schreef:Hm, ook deur 1 heeft een deurknop. Niet handig want die deur mag niet altijd open...
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mojito
- Berichten: 286
- Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd
.

危ない です から、 黄色い 線 の 内側 まで、 お下がり ください
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ja, dan heb je dus een klein probleem.... 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Waarom via linkerspoor?
Kan er niet gewoon via het rechterspoor worden gereden, waarbij er op de Strawinskylaan van spoor wordt gewisseld (ik meen immers dat daar een overloopwissel ligt)?
Kan er niet gewoon via het rechterspoor worden gereden, waarbij er op de Strawinskylaan van spoor wordt gewisseld (ik meen immers dat daar een overloopwissel ligt)?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dat kan overigens ook inderdaad.
Toen het met de combino is gebeurd hebben ze het in ieder geval linkerspoor gedaan tot stadionweg. Toen was het nog wel de ouwe route door het metrostation Zuid/WTC.
Toen het met de combino is gebeurd hebben ze het in ieder geval linkerspoor gedaan tot stadionweg. Toen was het nog wel de ouwe route door het metrostation Zuid/WTC.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Hoe langzaam zou zo'n 12G eigenlijk in zijn achteruit gaan? 10 km/u?
-
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik neem aan dat ze dat gewoon 's nachts doen? Hoe kan het trouwens überhaupt gebeuren dat zoiets uitrijdt op lijn 5?hauptbahnhof schreef:Op z'n zachtst gezegd klein ja. Hij moet helemaal via het linkerspoor worden teruggereden naar de Stadionweg/Beethovenstraat. Wat dus betekent dat het tram en metroverkeer stil moet liggen.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Die zal flink hebben staan vloeken hahahaMojito schreef:Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd.
Apart trouwens dat de displays op de zijkant en achterkant wel het lijnnummer weergeven en voor niet. Of gewoon defect display?
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 07 okt 2012, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
De bestuurder ontdekt zoiets op zijn laatst bij de halte Uilenstede, want dan zitten de deuren aan de verkeerde kant 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Wat een prutsers... 
Heeft de ccv ook niet opgelet dat een vekeerde wagen zich aanmeld als dienstwagen op lijn 5? Ook dom van de bestuurder natuurlijk :neg:

Heeft de ccv ook niet opgelet dat een vekeerde wagen zich aanmeld als dienstwagen op lijn 5? Ook dom van de bestuurder natuurlijk :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: hutselpot en 87 gasten