Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In Zeeland stoppen vanaf december alle treinen bij alle stations. Dat wilde Zeeland heel erg graag, maar Middelburg en Vlissingen wilden het weer niet (wat ik mij goed kan voorstellen, want veel Zeeuwen zuchten nu al bij de stop op Kruiningen-Yerseke)
Ben benieuwd of er nog steeds plannen zijn voor een station Bergen op Zoom Zuid
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dit zou mijn stops zijn als ik deze IC zou moeten inleggen.
IC Vs – Mdb – Gs – Bgn – Rsd – Ddr – Rtd – Gv – Shl – Asd – Lls – Zl – Mp – Heerenveen - Lw
Zie net dat aansluitingen van ns op de laatste treinen van arriva in Groningen verdwijnen, omdat de 579 gaat stoppen op alle stations tussen Zl en Gn . Daardoor komt deze om 0:24 aan en zijn net alle arriva treinen(ri. Lw, Rd, Dz, Nsch en Vdm) vertrokken. alternatief is trein eerder en 40 min wachten in Gn. Is toch wel jammer dat hier geen rekening mee gehouden is...
Dat is niet elke dag, doordeweeks rijdt t579 met alleen een stop in Assen van Zwolle naar Groningen en komt daar om 23:44 aan, de laatste treinen vertrekken doordeweeks allemaal na middernacht in Groningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Dat is niet elke dag, doordeweeks rijdt t579 met alleen een stop in Assen van Zwolle naar Groningen en komt daar om 23:44 aan, de laatste treinen vertrekken doordeweeks allemaal na middernacht in Groningen.
Sorry bee verkeerde treinnr. vermeld. Ik bedoelde dat de 781 door de extra stops tussen Zl en Gn niet aankomt om .14 maar .24. Nu is er nog wel een aansluiting van de 581 op alle arriva treinen om 00:14. Dit is toch een gemiste kans?
Ik vind de wachttijd van 23.44(aankomst 579) tot +/- 0:20 ook best lang overigens
Ik lees o.a. in dit topic dat de s4900 en s5700 straks met SLT gaan rijden. Maar waar worden al die SLT's vandaan geplukt? De s4600 gaat door naar Zwolle, dus dat kost ook een aantal SLT's extra. De 4300 wordt weliswaar ingekort tot Hfd (spits Ledn) en de s5700 wordt juist verlengd naar Gvc (avond en weekend Ledn).
Maar zijn er huidige SLT-series die vanaf december niet meer met SLT gaan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Maar hoe weet je (en velen anderen) dit al eigenlijk? Ik kan op het internet niets vinden over de materieelplannen van 2013. Waar hebben jullie die verstopt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
hauptbahnhof schreef:Denk dat het makkelijker is om de Arriva-treinen aan te passen...
nog even over de 781:
Lijkt wel zo, maar zou erg duur worden. Arriva moet machinisten vanaf 2 uur een blokvergoeding geven volgens cao multimodaal. De tijden van arriva zijn er daarom zo veel mogelijk op gericht om de machinisten incl. afstaptijd voor 2 uur uit dienst te hebben. Zou dus erg duur worden als ze deze vergoeding ineens wel moeten toekennen. Bovendien worden de Arriva op Arriva overstappen zo langer. NS hoeft maar één extra sprinter Zl - Gn in te leggen zodat de IC niet overal hoeft te stoppen.
De Leeuwarder tak sluit overigens wel aan op de stoptrein Leeuwarden - Groningen. Waarom voor de Groninger tak niet in de late avond zoals nu dezelfde stop/snel verdeling?
De aansluitingen op Leeuwarden zijn geconcipieerd op de stoppende intercity zo ondervind ik altijd als ik vanuit Sneek naar de Randstad reis..., vanuit Groningen klaarblijkelijk dus niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Maar dat principe verdwijnt nu juist weer in december. De Arriva-treinen hebben weer een knoop rond .15 en .45 i.p.v. .00 en .30.
Aanvullend daarop wordt de trein die rond 23.15 vertrekt vanuit Zwolle naar Groningen een stoptrein, maar die naar Leeuwarden blijft een echte Intercity. Een stoptrein past nu weer niet in de nieuwe knooptijden. Je zou beter - zoals nu - de Intercity van een half uur eerder op alle stations kunnen laten stoppen en die van rond 23.15 als Intercity.
Dan nog kijkt de NS-reisplanner nooit zo ver vooruit. Als die knip in Nijverdal begin april wordt opgeheven kan je er van uit gaan dat de reisplanner pas ergens eind maart wordt aangepast.
Edwin schreef:Ergens in november wordt de dienstrregeling in de reisplanner definitief, dus het kan nog wijzigen.
ja, Hglg staat er ook nog niet in. Beetje hetzelfde als de Belgen met die Fyra-prijzen. Af en toe publiceren we een probeerseltje want een testomgeving is te duur :')
Er is in de loop van 2013 een buitendienststelling van een paar weken waarbij de sporen te Nijverdal worden afgemaakt. Het gaat echt in april in dienst. Bij die buitendienststelling rijden er ook geen treinen op een groot gedeelte van het traject tussen Almelo en Zwolle.
Laatst gewijzigd door Klaasje op wo 17 okt 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.