Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik heb Dexter een tripje naar Vilnius gegeven voor zijn verjaardag, hopelijk ligt er sneeuw begin december in die contreien.
Dexter geeft mij ook een stedentripje gegeven voor mijn verjaardag, en ik zat er aan te denken om misschien naar Fès/Fez of Marrakesh in Marokko te gaan. Ben nog nooit in een Afrikaans land geweest, en het lijkt me erg boeiend daar. Is er héééél toevallig iemand hier op het forum in een van deze steden geweest?
De spoorwegen aldaar zien er nog best modern uit als ik zo rondsnuffel.
In Marokko hebben ze het prima voor elkaar hoor qua treinen. Alles heeft daar airco en zo. In Algerije is het een heel stuk beroerder heb ik gehoord :') Toch lijkt me dat Vilnius nog cooler. Maar dat is waarschijnlijk of de heen- of de terugreis met een knakenvlieger?
Nee, die bovenste trein is van CAF, die het model ook aan de RENFE heeft geleverd.
Zover ik weet zijn is men in Denemarken nog steeds van plan die IC4-stellen in te zetten maar heeft men tegelijkertijd al besloten niet meer in te zetten op lange afstanden met dieseltreinen maar op het grootschalig elektrificeren van het spoornet. Uit berekeningen blijkt namelijk dat het vanaf het jaar 2022 goedkoper is om een elektrische trein een kilometer te laten rijden dan om een dieseltrein een kilometer te laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Loopt een meid door het winkelcentrum hier onder me:
K*nkerop man, ik ben er nu helemaal klaar mee. Je moet me gvd. niet zo voor schut zetten. (jank geluiden) Echt fl*kker op man, ik wil dit niet.
Dat is wat ik hoorde terwijl de deur en ramen dicht zijn.
Ga ik op het balkon staan, zie ik dat er ook een jongen naast loopt, die op gedempte toon wat tegen haar zegt. (onverstaanbaar)
Ik wilde eigenlijk roepen: Je zet je zelf voor schut dom wicht
@Caspar: Ik krijg meteen zin om naar Marokko af te reizen!
Het lijkt me erg avontuurlijk treinen daar:
Ze hebben naast materieel dat gebaseerd is op Frans en Belgisch mat, ook het nodige overgenomen van de SNCF, daar zijn dus de ronkende lijndiesels gebleven:
En ze hebben ook net als in Kroatië enorme grote bakbeesten:
Wel respect, zonet twee dames van een jaar of 40-50 die Smack my bitch up van The Prodigy aanvroegen :D En de rest van de zaal ging gewoon mee rampestampen :D
Zijn er hier misschien mensen die morgen naar de tweede kamervergadering over het winterweer van het spoor gaan? (16 - 19 uur) Ik zit een beetje te twijfelen of ik daar heen zal gaan.
Hier wat meer info. Het gaat hierbij niet zozeer over de openbaarheid van het rapport maar dat rapport wordt wel besproken. De tweede kamerleden hebben dat rapport zelf mogen bekijken. Aangezien tweede kamerleden in zo'n vergadering meestal wat beter op de inhoud ingaan dan bij een proefballonnetje in de media kan het inhoudelijk, ook voor kenners, best interessant worden.
De NS heeft een handjevol demo's van de nieuwe kaartautomaat online gezet. De Nederlandse kaartautomaten waren een verademing vergeleken bij de logge dingen in Duitsland, laat staan België. Er worden twee zinloze stappen toegevoegd.
Stel dat je een kaartje wilt kopen, dan moet je eerst aanklikken dat je geen ov-chipkaart hebt. Blijkbaar mag je niet eens papieren kaartjes kopen als je wel een ov-chipkaart hebt. Daarna moet je aanklikken 'ik wil geen ov-chipkaart kopen, ik wil een papieren kaartje kopen'. En dan kom je eindelijk bij het oude scherm van de kaartautomaat.
Tevens blijkt uit de demo's dat kaartjes voor de Fyra naar België niet via de kaartautomaat worden verkocht. Deze zijn alleen online te koop; dit staat als opmerking bij de knop 'naar België / Frankrijk'.
Het is geen verbetering... ook niet voor chipkaartreizigers. Zowel in de oude als in de nieuwe situatie moet je je chipkaart voor het roze vlakje houden en dan schakelt de automaat naar chipkaartmodus. Er is nul tijdswinst vergeleken met nu en als je een papieren kaartje wilt kopen kost het je meer tijd. Dit is dus puur pesterij.
Bart schreef:Tevens blijkt uit de demo's dat kaartjes voor de Fyra naar België niet via de kaartautomaat worden verkocht. Deze zijn alleen online te koop; dit staat als opmerking bij de knop 'naar België / Frankrijk'.
Dit is inderdaad jammer - het is technisch natuurlijk best mogelijk, maar NS Reizigers doet kaarautomaten, en de Fyra licht dus niet direct in hen belang. Hierbij zal wel meespelen dat het aantal kaartautomaten zal afnemen komende jaren omdat er veel meer per OVC wordt gereisd. Een nieuwere generatie automaten kan ook misschien goedkoper/efficienter zijn.
NS Hispeed is verder bezig met een tweede verkoopkanaal / uitbreiding van online.
NS Hispeed is bezig het kopen van kaartjes moeilijker te maken, ook in Eindhoven, Groningen en Maastricht heeft men het internationale loket gesloten ondertussen. Alleen stations waar hun luxe internationale treinen stoppen hebben nu nog een loket.
En de website van NS Hispeed is pure bagger, dat weten ze zelf ook maar ze durven het niet toe te geven. Volgens mij moet er gewoon eens een goedkope internationale treinkaartjesboer opstaan die het aandurft om de internationale trein fatsoenlijk te promoten.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 22 okt 2012, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Staat natuurlijk slecht als de woordvoerder dat zegt... Slecht nieuws blijft jaren plakken, goed nieuws wordt genegeerd. Net zoals de NS/Prorail ook geen persbericht heeft uitgeschreven dat de laatste flapperborden nu weg zijn - morgen valt er eentje om en dan hoor je er nooit het einde van.
Maar een klein vogeltje heeft me verteld dat er een programma van aanpassingen in het leven is geroep nav o.a. Kassa geloof ik. Wat, wanneer, etc weet ik niet, maar er wordt wel aan gewerkt. Ben benieuwd, want de verkoopflow is erg slecht.
Bee schreef:NS Hispeed is bezig het kopen van kaartjes moeilijker te maken, ook in Eindhoven, Groningen en Maastricht heeft men het internationale loket gesloten ondertussen. Alleen stations waar hun luxe internationale treinen stoppen hebben nu nog een loket.
En de website van NS Hispeed is pure bagger, dat weten ze zelf ook maar ze durven het niet toe te geven. Volgens mij moet er gewoon eens een goedkope internationale treinkaartjesboer opstaan die het aandurft om de internationale trein fatsoenlijk te promoten.
Ik ben serieus aan het overwegen om een reisbureau voor treinreizigers te gaan beginnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website