Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
@Ennes: Ik vul je even aan: ...En daar moeten dan weer 5 individuele mensen over beslissen en blablablabla...
Klaasje schreef:Nederlands materieel heeft een nokje waardoor de stroomafnemer niet hoger dan een bepaalde hoogte komt. In België raken ze de draad dan niet.
Dat klopt, bij ons heet dat de 'stuit'. Buitenlands materieel heeft die begrenzing niet, waardoor de stroomafnemer helemaal omhoog (en kapot) schiet als deze onder de rijdraad vandaan komt. Bij beweegbare stroomloze bruggen waar buitenlands materieel rijdt (zoals de Ringvaartbrug en de Schinkelbrug) staat daarom deze bordjes:
Bord 'Aankondiging stroomafnemers neer' voor buitenlandse krachtvoertuigen: Binnen 300 meter moeten de stroomafnemers zijn neergelaten.
Bord 'Stroomafnemers neer' voor buitenlandse krachtvoertuigen: Stroomafnemers moeten neergelaten zijn.
Bord 'Stroomafnemers op' voor buitenlandse krachtvoertuigen: Stroomafnemers opzetten.
Ik kreeg een Aanwijzing Voorzichtig Rijden omdat er een losgebroken hond langs het spoor liep tussen Btl en Vg. Toen ik bijna op de plek was waar het ongeveer moest zijn, zag ik in de verte een herder-achtig exemplaar op mijn trein afkomen. Ik stopte en sprong uit mijn cabine om hem te roepen en te lokken om hem te vangen, maar hij denderde zo langs me heen zonder op of om te kijken. Zou het kunnen zijn dat ie blind of doof was?
Even later kwam een man met een hondenriem er achteraan gehold, het bleek niet zijn baasje te zijn maar wel iemand die een poging ondernam om de hond te vangen. Ik waarschuwde de man dat ie moest oppassen, omdat de treinen nog reden (weliswaar met aangepaste snelheid) en toen ben ik weer verder gereden. Ik hoop maar dat het goed is afgelopen. Met mensen die stomme dingen doen heb ik vaak geen medelijden, omdat het hun eigen stompzinnige schuld is. Maar met dieren gaat het me altijd wel op de een of andere manier aan het hart.
Dexter schreef:@Ennes: Ik vul je even aan: ...En daar moeten dan weer 5 individuele mensen over beslissen en blablablabla...
Tja ik weet het Dexter Ik lach wel, maar eigenlijk is het triest natuurlijk -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Op Leiden Centraal heeft men alle afvalbakken van spoor 1/2 dichtgetimmerd en vervangen door één sorteerbak halverwege het perron. En een zooi dat het me geeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bij het busstation van station Almelo kwam gisteren een paar keer een Syntus Volvo met daarin een chauffeur en twee anderen voorbij als lijn 0, met als bestemming afwisselend 'Vanaf dec 2013' en 'Syntus Twente'. Lijkt me nogal vroeg om dat nu al aan te gaan kondigen, dat kan volgend jaar met de gratis OV-dag ook nog wel..
De overstap tussen de t1921 en t821 ging vanochtend maar net goed, de t1921 was te laat omdat er een (goederen)trein voor zat
t11970 liep in Aachen ook enige minuten vertraging op, omdat een goederentrein op het perronspoor stond. Deze vertraging was in Heerlen praktisch weggepoetst :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
NIet echt een eigen reiservaring, maar ik kreeg vanmiddag een sms'je van een vriendin van mij (die helemaal spoorfreak is). Zij zat opeens in een V250 van Breda richting het noorden (en heeft gelijk haar 'treinfanmodus' aangezet). :)
dennistd schreef:Bij het busstation van station Almelo kwam gisteren een paar keer een Syntus Volvo met daarin een chauffeur en twee anderen voorbij als lijn 0, met als bestemming afwisselend 'Vanaf dec 2013' en 'Syntus Twente'. Lijkt me nogal vroeg om dat nu al aan te gaan kondigen, dat kan volgend jaar met de gratis OV-dag ook nog wel..
Schijnt daar gereden te hebben om testen uit te voeren mbt de verkeeslichten in Almelo. Mogelijk om te kijken of het KAR wel goed werkt met de boordcomputers van Syntus.
Vandaag van Den Haag maar Haren. Netjes in het voorste deel van de trein gestapt, het stuk dat naar Groningen gaat. Maar terwijl de conductrice uitzoekt of een reiziger naar Staphorst beter in Zwolle of Meppel kan uitstappen, zegt ze dat we maar tot Zwolle gaan?! Em inderdaad, achter haar op het LCD-scherm staat dat dit het eindpunt is, aankomst om 13.50 u. Ik dus op de NS-app kijken voor een overstap, en zie een sprinter om 13.47 u met +5, dat zou dus krap worden.
Bleek dat wij die sprinter waren, maar dat onze trein wegens defect in Zwolle vervangen ging worden. Omdat de toiletten kapot waren...
De vervangende trein stond mooi aan de overkant ban het perron te wachten dus wat dat betreft een compliment aan de NS.
In Den Haag maakt het niet uit waar je in de trein stapt als je naar Groningen wil, want het deel naar Leeuwarden komt er pas in Utrecht bij. Toevallig rijdt het deel naar Leeuwarden vanaf afgelopen woensdag tot morgen slechts tot Zwolle wegens de werkzaamheden tussen Heerenveen en Leeuwarden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meestal rijdt er op de 104 van en naar Loosdrecht wel een Lions City. Gisteravond had ik echter heen en terug een behoorlijk hobbelende Frysker te pakken. Wat me opviel is dat de rijtijden 's avonds veel realistischer zijn dan 's middags. Meestal rijdt hij overdag behoorlijk in de min, gisteravond reed 'ie overal op tijd. Verder gaat tegenwoordig de laatste rit vanuit Hilversum niet meer tot Zuiderheide maar gewoon door naar Loosdrecht.
Laatst gewijzigd door Jurre op za 27 okt 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag maar een retourtje Amsterdam - Groningen gedaan. Buiten het feit dat het een end is moet ik zeggen dat ICM wel het comfortabelste materieel op het net is.
Voorts is mijn ruim 800 km controle-vrije ronde voorbij gegaan. Nota bene toen we nog langs het perron in Zwolle reden waren we aan de beurt.
Met de sprinter van 21.36 weer terug van Haren richting Den Haag. In Zwolle werd onze gemoderniseerde koploper (wel met niet-werkende reisinfo en wifi) omgebouwd tot de intercity naar Den Haag, dus kon mooi blijven zitten.
Wel een extra stop in Harderwijk, volgens de omroep vanwege een halloweenfeest. En daarom volgens de omroep +8 in Amersfoort.
We kwamen echter met +7 om 23.34 aan en staan nu al 5 min stil. Ik ben blij dat ik geen verdere aansluitingen hoef te halen!
En dan nu eindelijk verder met +14 om 23.41 u. Terwijl we in Harderwijk gewoon een korte stop gemaakt hebben als ik me niet vergis.
Ik heb wel eens een IC Hamburg - Osnabrück gehad (de gehele route was Ostseebad Binz - Stuttgart trouwens) waarvan de Bistrowagen kapot was, daarom was toen in rijtuig 12 een noodbistro opgezet waar alleen dranken verkocht werden zolang de voorraad strekte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.