Valt toch eigenlijk ook nog tegen he, de kracht van een busmotor; van de week sloeg de motor doodleuk af van een bus die achteruit een stoeprandje op moest, bij de halte hier voor me deur. Na opnieuw starten, liet de chauffeur met brullende motor de bus alsnog het stoeprandje oprijden. Ging wel erg wild toen eigenlijk, hele bus schudde door elkaar.
(Wegens werkzaamheden aan de bushalte, moeten bussen achteruit inparkeren, om nog op de halte te kunnen halteren. Gelede-bussen laten ze maar midden op straat staan, dat past toch echt niet op de halte.)
Verder hebben ze bij Simon een (nieuwe) chauffeur in dienst die erg milieubewust is, door zo min mogelijk diesel te verbruiken. Hij rijdt niet een rondje door het dorp om te keren, maar ging van de week in een eenrichtingsweg naast de kerk omkeren en dan vervolgens tegen het verkeer over die (eenrichtings)weg terug rijden naar de eindhalte.
Beviel hem zeker toch niet zo erg goed, want nu zet ie ter hoogte van de eindhalte (dat hij dus nog in de verkeerde richting met de bus staat) de alarmlichten aan, wacht tot al het verkeer voorbij is en begint dan om te keren.
Me moeder en ik zitten gewoon elke avond al omstreeks 20.30 uur uit het raam te kijken of die gekke chauffeur al arriveert, en wat hij nu weer voor iets leuks heeft bedacht om te gaan keren.
Oja diezelfde chauffeur is ook nog heel erg milieubewust wat betreft elektriciteit, hij zet tijdens de pauze alles in de bus uit; buitenverlichting, binnenverlichting, lijn en bestemmingsdisplays, en misschien nog wel meer.
De meeste chauffeurs laten die 25 minuten pauze, gewoon de binnen en buiten verlichting branden, etc (motor wel altijd uit).
Misschien dat ik me filmcamera eens voor het keukenraam kan zetten, rond 20.30 uur