Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Isolaaltorweg, Centrtorweg, Centrtorwegtion, Geinperplas, ik heb ze allemaal al wel eens voorbij zien komen
Zelfs dit op één PID op Nieuwmarkt:
51 Centraal Station 22:14
53 Gaasperplas 22:15
Duidelijk iets mis gegaan daar ja. Komt aan het spoor te zien van de AV van Amersfoort en dan is het zo te zien ook geen trein die vanuit Deventer komt en op Den Dolder keert ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wubbo schreef:Gelukkig zijn er wel weer werkzaamheden verdwenen. Kennelijk hoef je niet te melden dat de treindienst tussen Den Haag C en Leiden is aangepast (vanaf Den Haag C wordt 3 minuten eerder vertrokken dan normaal). En dat je van Duivendrecht naar Diemen Zuid/Flevoland via Amsterdam Bijlmer moet reizen kan ik ook niet uit de storingen opmaken.
Dit weekend zijn die werkzaamheden weer.
De IC-treinen van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal rijden weer 3 minuten eerder, dit is weer niet vermeld
Tussen Leiden en Schiphol rijdt 4x per uur een pendeltrein (de IC uit Den Haag Centraal rijdt door als stoptrein naar Schiphol) ipv 4 IC's en 2 stoptreinen, maar ook dat is niet vermeld
Volgens het werkzaamhedenoverzicht rijden de IC's uit Utrecht naar Amsterdam Bijlmer door naar Lelystad, deze treinen blijken te rijden tot Almere Centrum
Tussen Lelystad en Almere rijdt 2x per uur een IC en 2x per uur een Sprinter, maar daar kom je vanzelf wel achter
En weer gaat het fout met de verdeling van de reizigers tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Bijlmer ArenA... De bussen van lijn 300 zitten weer tot op de laatste vierkante centimeter volgepropt met reizigers en de bussen van lijn 310 hebben voor elke reiziger twee zitplaatsen beschikbaar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ga het morgen bekijken. Morgen naar Den Haag denk ik en dan is het toch goedkoper om met de gratis bus naar Schiphol te gaan en dan vanaf daar een kaartje te kopen richting Gvc.
Klaasje schreef:Zijn ze het hele uur propvol of zijn het twee ritten en heb je dan een legere rit?
Er zijn zoveel reizigers voor lijn 300 dat ze niet in een bus weg te krijgen zijn op Bijlmer ArenA, daar zijn minstens twee bussen voor nodig. Na een kwartier wordt de volgende treinlading alweer gedropt op het busstation dus alle acht bussen per uur zitten vol. Naast de treinreizigers (met bovengemiddeld veel koffers) zijn er nog de normale reizigers namelijk, en daar zijn er ook genoeg van...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof schreef: en dan is het toch goedkoper om met de gratis bus naar Schiphol te gaan en dan vanaf daar een kaartje te kopen richting Gvc.
De bussen zijn niet gratis; het is treinvervangend busvervoer in de vorm van de lokale buslijn die er rijdt. Je mag er gebruik van maken met je treinkaartje (of bij NS ingecheckte OV-Chipkaart). Daar is niets gratis aan...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
hauptbahnhof schreef:Er zouden extra pendelbussen tussen Amsterdam en Schiphol mocht de drukte te groot zijn, maar begrijp dus van niet?
Het is niet zo moeilijk.. Trek een stuk of 6 bussen van een naburige streekstalling en laat die versterkingssnelritten Schiphol-Bijlmer ArenA rijden. Het is vandaag gratis dus het juiste omlopenbestand hoeft niet eens ingeladen te zijn in de bussen.
Dat weet ik wel zeker.. Maar dan is extra capaciteit inzetten alleen maar makkelijker.. "999 Schiphol Plaza" op de displays en gaan met die banaan zou je zeggen..
In het reiservaringentopic schreef ik al dat de t17862 aan het uiterste puntje van het perron aankwam te Apeldoorn zodat een kerende s2800 er nog achter kon staan. Het was kennelijk alleen teveel gevraagd om de reizigers hier ook over te informeren, die stonden braaf te wachten onder de overkapping. Na enige tijd zag ik dat het personeel van de bewuste trein de reizigers maar ging halen, een omroep volgde pas 1 minuut voor vertrektijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Weet niet of het al eerder gemeld is: de s700 stond in Zl gisteren aangekondigd met de opmerkingen "Stopt tot Assen op alle tussengelegen stations" en "Stopt ook in Haren". Klopt uiteraard wel, maar kan je dan niet beter zeggen dat de trein tot Haren (want op Gerp wordt niet gestopt) stopt op alle tussengelegen stations?
Ik kan me voorstellen dat InfoPlus/Bepac dit niet aankan: Hrn is geen IC-station, en dus stopt een IC er nooit planmatig (maar altijd met de melding "Stopt ook in..."). Asn daarentegen is wel een IC-station, dus kan "Stopt tot Assen op alle tussengelegen stations" zonder problemen aangekondigd worden.
Een alternatief is dan "Stopt op alle tussengelegen stations // Stopt niet in Groningen Europapark", wat naar mijn mening nog slordiger staat...
Noord-Nederland is sowieso Infoplus nu, maar ik vermoed dat dit een "normaal + wijziging op plan" iets is - er wordt in de normale en in de afwijkende situatie meldingen uitgerekend, met in dit geval twee meldingen. Ik heb overigens wel eens gezien dat als de s3000 of s3100 extra stoppen in Klp of Db het een melding is ("Stopt ook in Klp en Db") en niet twee, maar dat is dan Bepac. Zou kunnen dat daar nog verschil in zit.
De melding zoals hij op de borden voor de s700 staat is standaard, heb hem een paar weken geleden ook gezien in Zwolle op een dinsdag. Maar ja, van een sloot onzinberichten kijk ik niet meer op tegenwoordig :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Erg consequent is men er ook weer niet in, in Amersfoort staan bv. weer alle niet-IC-stations tot Assen als "stopt ook in" opgesomt en is nergens te zien dat die trein ook in Haren stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ook niet gewoon in het lijstje stopstations? Dat is wel vreemd.
Het balkje met 'stopt ook in' toont maximaal 3 stations, dat kan het niet tonen van Haren op Amersfoort in dat balkje verklaren (3 stations is dan al Meppel, Hoogeveen, Beilen).
Ehm ja, daar wel. Ik bedoelde eigenlijk meer waarom er dan in Zwolle wel twee balkjes staan en in Amersfoort niet, het aantal niet-IC-station-stops is immers in beide gevallen hetzelfde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...