Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Internationaal busvervoer is niet concessieplichtig. Toen De Lijn de snelbus Hamont - Brussel wilde opheffen was de pachter pissig en had deze meteen een plan voor een snelbus Budel (NL) - Brussel waardoor ze de lijn zonder toestemming van de Lijn mochten rijden. Uiteraard heeft de Lijn wel een oplossing bedacht om deze concurrentie te voorkomen :')
Het nut van lijn 19 is grotendeels weggevallen nu de Westerscheldetunnel is geopend, er zijn al meerdere keren voorstellen geweest om de lijn op te heffen en er wordt in ieder geval steeds verder op beknibbeld (de eerste bus vanuit Breda vertrekt bijvoorbeeld pas na de ochtendspits).
De bus zat echter geheel vol. Alle zitplaatsen waren gevuld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bee schreef:Het nut van lijn 19 is grotendeels weggevallen nu de Westerscheldetunnel is geopend, er zijn al meerdere keren voorstellen geweest om de lijn op te heffen en er wordt in ieder geval steeds verder op beknibbeld (de eerste bus vanuit Breda vertrekt bijvoorbeeld pas na de ochtendspits).
Lijn 19 opheffen zou geen slim plan zijn. Daar maken veel Zeeuwse studenten gebruik van. Vooral op vrijdagmiddag zitten de ritten van 14:22, 15:22 en 16:22 vanaf Breda behoorlijk vol. Voor deze ritten worden ook versterkingsbussen ingezet om alle studenten te kunnen vervoeren.
Wubbo schreef:Wat een winst zeg, een pendel Breda - Antwerpen ten koste van 6 Beneluxtreinen per dag. Doet u mij dan maar eerst die starre uurdienst Benelux-Fyra, dan kun je die markt in ieder geval een beetje fatsoenlijk bedienen in plaats van daar een gatenkaasdienstregeling aan te bieden.
Tsja, de geschiedenis herhaalt zich... Voor de komst van de ICE was er ook een vrijwel strakke uurdienst met EC's naar Köln. Nu is de ICE-dienst ook een gatenkaas (vanuit Amsterdam zijn de gaten 1 uur/2,5 uur/2 uur/4 uur/2 uur, met in de zomer nog een verdichtingsrit zodat de 4 uur 2x2 uur wordt).
Helaas hoor je hier nooit meer iemand over .
Met andere woorden, ik ben er bang voor dat als het eenmaal zo is, het niet snel meer veranderd wordt...
Maar vanwege het feit dat de meeste treinreizigers gewoon reserveren, plannen ze de rest van hun reis daar omheen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
De Belgische minister en de NMBS stellen 8 IR/IC/Fyra-treinen Antwerpen - Noorderkempen - Breda voor per 9 december 2012. Alleen Nederland zou nog akkoord moeten gaan.
'Snel meer duidelijkheid over treinen naar België'
DEN HAAG - De gesprekken met de Belgen en spoorvervoerders NS en NMBS over de problemen met de internationale spoorverbinding tussen Nederland en België zijn in de laatste fase beland.
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) verwacht daar snel meer over te kunnen melden. Dat zei ze donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Als op 9 december de nieuwe dienstregeling ingaat, lijkt er geen snelle verbinding meer te zijn tussen Breda en de Belgische stad Antwerpen.
Daardoor zouden reizigers uit Noord-Brabant met de stoptrein naar de zuiderburen moeten reizen, of moeten omreizen via Rotterdam. Ook vanuit Den Haag is er dan geen directe trein meer naar Antwerpen en Brussel.
Jazeker. Als je gaat wachten tot het nieuws echt gebeurd is ben je er sowieso te laat bij. Vandaar dus altijd die enorme voorbeschouwingen en hoe het echt afgelopen is staat dan onderaan pagina 18 in de krant.
Ja, dat is een stukje spoorlijn waar de Belgen heel graag badslipperexpressen over willen laten rijden, maar in Nederland door een "uniek natuurgebied" loopt waar de veldmuis en de boswezel hopeloos in hun winterslaap verstoord zouden raken als de betreffende spoorstaven en dwarsliggers eens door een trein in levende lijve zouden worden beroerd... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik snap niet dat de Belgen nog moeite doen voor de IJzeren Rijn, ze hebben de Montzenroute nu netjes voorzien van een bovenleiding dus ik zeg gaan met die Traxxen, daarvoor zijn ze immers door B-Cargo geleased, niet om ritjes met de Benelux te gaan maken,
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat is absoluut niet de beste oplossing. Dat ding is zo onbetrouwbaar als wat, kampt regelmatig met capaciteitsproblemen en is verschrikkelijk traag in Nederland. Dan heeft een Fyra over de HSL, zeker als die een tarief kent dat in de buurt ligt van het huidige Benelux-tarief, meer potentie. De reistijdwinst liegt er niet om, vanaf zo'n beetje de hele Randstad en Noord-Nederland. Als je dan ook nog in Roosendaal een trein hebt die niet bij elke stoeptegel en grasspriet tussen Roosendaal en Antwerpen stopt heb je uiteindelijk een beter product dan nu. En ja, dat is jammer voor Den Haag.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
De Benelux is ook alleen maar traag doordat het snelle pad is opgeheven om ruimte te maken voor de Fyra.
Ik blijf overigens van mening dat het niet onlogisch is dat de Benelux in z'n huidige vorm verdwijnt maar dat er in plaats daarvan een nieuwe IC (of IR voor mijn part) had moeten komen als compensatie voor de steden die nu geen profijt hebben van de Fyra: Den Haag, Dordrecht, Roosendaal en Mechelen. En die dan via Brussel-Luchthaven door laten rijden naar Leuven bijvoorbeeld.
Ik maak ook de vergelijking met Amsterdam-Rotterdam: daar heeft NS bedacht dat het verdwijnen van de snelle treinen van de oude lijn een goede kans was om de de bediening van de minder grote stations te verbeteren door daar meer treinen te laten stoppen. Waarom niet hetzelfde idee toepassen tussen Rotterdam en België?
Meltrain schreef:Hoe lang zou het duren om die Desiro's toegelaten te krijgen voor Nederland?
Moet ik dan denken aan maanden of meer aan een (half) jaar?
Toelating regelen kan binnen een paar maanden. Alleen zolang je niet met een trein zonder ATB naar Breda mag rijden heb je daar in dit geval nog niets aan.
Afschaffen Benelux-trein leidt tot protest in België Geplaatst op: vrijdag 23 november 2012 11:05
Laatst bijgewerkt: vrijdag 23 november 2012 11:09
TreinTramBus startte een petitie om de Beneluxtrein terug in te voeren of op zijn minst een betaalbaar alternatief te krijgen. Dat leverde al 15.000 handtekeningen op. Ook op Facebook uitten al duizenden mensen hun ongenoegen. Dat leeft aan beide kanten van de grens. Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Niemand weet of Fyra op 9 december rijdt Geplaatst op: vrijdag 23 november 2012 11:10
Laatst bijgewerkt: vrijdag 23 november 2012 11:12
Nog slecht nieuws voor de pendelaars: tot op vandaag is het niet eens zeker of de nieuwe hogesnelheidstrein op 9 december rijdt. Er kunnen zelfs nog geen tickets via de site worden besteld voor de eerste geplande rit over twee weken.
Vinny schreef:Ja, dat is een stukje spoorlijn waar de Belgen heel graag badslipperexpressen over willen laten rijden, maar in Nederland door een "uniek natuurgebied" loopt waar de veldmuis en de boswezel hopeloos in hun winterslaap verstoord zouden raken als de betreffende spoorstaven en dwarsliggers eens door een trein in levende lijve zouden worden beroerd... :')
En die dan via Brussel-Luchthaven door laten rijden naar Leuven bijvoorbeeld.
Wellicht zou je dan iets leuks kunnen doen met de lijn naar Maastricht (je hebt toch elektrisch materieel nodig dat aan wat extra eisen moet voldoen). Roosendaal-Antwerpen-Leuven-Luik-Maastricht
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website