Maar ik ben bang dat dan eerst Delft - Schiedam dubbelsporig moet worden en ik denk dat dat niet gaat gebeuren.... :X
Ik ben ni zo'n voorstander van het huidige 'plan', maar we zien wel hoe het uitpakt.
Het traject van de ETMET-proeven liep inderdaad niet door tot Alkmaar, maar dat was dus niet gelijk aan de ETMET-corridor die men uiteindelijk voor ogen had.fogeltje schreef:Dat liep toch ook niet door naar Alkmaar? Ik dacht dat het naar Utrecht of Amsterdam ging.
Ja, treinen in het weekeinde kan flink tegenvallen, en daar komt dan nog het eeuwige geverherbouw bovenop.Meltrain schreef:Ik wil nog steeds elke tien minuten een Sprinter Den Haag - Dordrecht hoor.En in het weekend elk kwartier, want dat is nu (zeker op zaterdag) wel erg mager met een halfuursdienst.
![]()
Maar ik ben bang dat dan eerst Delft - Schiedam dubbelsporig moet worden en ik denk dat dat niet gaat gebeuren.
Nouja, het staat hierboven als integraal onderdeel van het niet doorgaande PHSreisthijs schreef:Wie zegt dat dat niet doorgaat?
Inderdaad. Jaag zoveel mogelijk twijfelaars de trein uit. Opkrassen, ga lekker 16 breed in de file staan met zijn allen stelletje olieblikslaven :pos: Eindelijk een keer PLEK in de trein _O_deadlock schreef:Prima plan (y) Als het waar is tenminste.
Heel die goederen-ellende moet gewoon buiten Utrecht Centraal om geregeld worden. NIKS hoeft daar te zijn dus niemand hoeft daar last van te hebben. Zie: Freiburg (Breisgau).Thom91 schreef: Doorstroomstation Utrecht: vrijleggen en kort volgen alle reizigerscorridors en doorrijden goederen (80 km/h)
We hebben er wel één in NL: de Betuweroute. Helaas is die zo extreem luxe uitgevoerd (en daardoor veel te duur uitgevallen) dat de politiek er een collectief spoortrauma aan heeft overgehouden, en voorlopig geen cent meer in goederenspoor durft te steken.Ardan schreef:Waarom hebben we in Nederland zo goed als geen Güterumgehungsbahnen? In Duitsland heeft zo'n beetje elke zichzelfrespecterende stad dat..
Vanwege het simpele feit dat er in Nederland helemaal niet zo heel veel goederentreinen rijden en omdat het veel geld kost. De trein is alleen efficiënt als je grote hoeveelheden over grote afstanden vervoert. In Nederland is er dan nog concurrentie van de goedkopere binnenvaart.Ardan schreef:Waarom hebben we in Nederland zo goed als geen Güterumgehungsbahnen? In Duitsland heeft zo'n beetje elke zichzelfrespecterende stad dat..
De huidige reizigersdienstregeling past daar ook al niet op twee sporenRoeland schreef:en Lombardijen - Dordrecht gewoon 2-sporig laten, maar dan alleen nog maar voor personenvervoer.
Maar die sporen waren toch juist ook niet nodig voor PHS. Er is daar toch maar 1 doorgaand spoor naast de perronsporen. Volgens mij moest daar wat aangedaan worden en natuurlijk de snelheid omhoog. Verder speelt daar ook nog iets met de Ijsselbrug.webguy schreef:Die "uitbreiding emplacement Zutphen" is trouwens ook een leuke - dat waren allemaal sporen, en die zijn nu gesaneerd. Als je naar het sporenplan kijkt is er een grote hap uit. Was laatste bij de bijsturing in Zwolle - die moeten nu op de meter gaan rekenen wat waar past...
Op PHS zat niemand te wachten. Reizigers klaagden steen en been. Gewoon investeren in iets waar we iets aan hebben in plaats van prestigeprojecten.Fles schreef:Inderdaad. Jaag zoveel mogelijk twijfelaars de trein uit. Opkrassen, ga lekker 16 breed in de file staan met zijn allen stelletje olieblikslaven :pos: Eindelijk een keer PLEK in de trein _O_deadlock schreef:Prima plan (y) Als het waar is tenminste.
Ja, als je voor 3 weken de dienstregeling compleet omgooit op een traject zal er allicht veel geklaagd worden :') Ik denk dat dit niet representatief is voor een hogere frequentie an sich. Maar ETMET heeft voor de reiziger maar een relatief beperkt voordeel: de gemiddelde wachttijd wordt maar 2,5 minuut korter.deadlock schreef:Op PHS zat niemand te wachten. Reizigers klaagden steen en been.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten