Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder Prorail hebben geen gezamenlijke visie, ambitie en strategie.
Dat is wel noodzakelijk om treinen veilig en op tijd te laten rijden. Dat staat in een rapport dat NS en Prorail hebben opgesteld. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) stuurde het stuk woensdag naar de Tweede Kamer.
Ooh ja.. Veel geld voor iets waar men uiteindelijk nog steeds niet achter staat.
Er is zeer waarschijnlijk een kostenoorlog gaande tussen beide partijen. Weinig wissels zorgen voor minder onderhoud en minder vervangingskosten voor Prorail maar fors hogere logistieke kosten voor NS omdat ze hun materieel minder efficiënt kunnen inzetten.
Dan hebben we het nog niet gehad over de verschillende meningen van NS en Prorail in het project SAAL.
Er is zeer waarschijnlijk een kostenoorlog gaande tussen beide partijen. Weinig wissels zorgen voor minder onderhoud en minder vervangingskosten voor Prorail maar fors hogere logistieke kosten voor NS omdat ze hun materieel minder efficiënt kunnen inzetten.
De NS moet niet zeuren en gewoon treintjes laten rijden. Anders laten we Arriva toch gewoon de diensten overnemen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jij hebt het altijd over efficiënt. Dan moet je efficiency natuurlijk niet als een drogredenering afdoen natuurlijk. :')
Zeker niet als een fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt.
Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Overigens wel leuk dat je Arriva noemt. Als er een partij in Nederland is die de hele dag aan het rangeren is om treinen langer en korter te maken dan is het Arriva wel, meer dan NS.
Vinny schreef:Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Nouja, ik heb de afgelopen jaren genoeg adviezen van allerlei rare bureau's voorbij zien komen waaruit zeer duidelijk blijkt dat ze nergens verstand van hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vinny schreef:Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Het is wel handig om indicatief een logistiek plan en een dienstregeling te kunnen maken en dat te kunnen koppelen aan kosten en benodigde infra en de kosten daarvan.
De grap is dat er geen een partij in de spoorwereld is die dat allemaal helemaal beheerst.
Klaasje schreef:Het is wel handig om indicatief een logistiek plan en een dienstregeling te kunnen maken en dat te kunnen koppelen aan kosten en benodigde infra en de kosten daarvan.
De grap is dat er geen een partij in de spoorwereld is die dat allemaal helemaal beheerst.
Nederlandse spoorwereld. Vroegâh had NS dat wel. Tegenwoordig lopen er her en der nog wel mensen rond die er veel van weten maar wat die vinden is natuurlijk strijdig met het beleid van het onderdeel waar je deel vanuit maakt.
Nee, laten we eens kijken naar de NMBS groep in Belgie. Perfect georganiseerd allemaal in één hand, waar de knapste koppen aan het roer staan en waar dagelijks gewerkt wordt aan het materialiseren van een doortimmerde toekomstvisie.
Einde sarcasmemodus.
ProRail en NS hebben totaal andere taken en verantwoordelijkheden. Klaarblijkelijk kunnen ze wel samen een rapport schrijven (waarin ze dit concluderen), dus zouden ze ook een visiedocument kunnen opstellen. De WIL ontbreekt gewoon en dat is iets heel wat anders
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik het sterk het vermoeden dat de verziekte verhoudingen eens opgelost moeten worden. Ze moeten elkaar misschien meer zakelijk benaderen en niet semi-vriendelijk. Het proeft nu toch wel erg alsof je gezellig, koffiedrinkend, met de vijand aan het bedenken bent hoe je onderling oorlog gaat voeren. Dat moet je natuurlijk niet doen.
Managementsamenvatting in Jip-en-Janneketaal:
"We hebben ruzie. Dat vinden we erg. We willen allebei onze zin en dat kan niet. Mogen we nu een miljard euro zodat Jip taart kan bakken? Die vindt Janneke heel erg lekker. En dan hebben we geen ruzie meer"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website