Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De eerste Geschiedenistrein van Nederland is een project in samenwerking met Arriva. De bedoeling is om reizigers de ervaring te geven dat ze door het Groningse landschap rijden van toen. De afbeeldingen op de ruiten hebben van alles te maken met de omgeving rond de spoorlijn. Op gezette tijden zal een gids daarbij uitleg geven bovendien. Hier ziet u een impressie en kunt u informatie opdoen over de verschillende afbeeldingen.
Arriva heeft een aantal treinstellen uitgerust met afbeeldingen op de ruiten, welke overigens wel doorzichtig zijn. Het geheel ziet er erg geslaagd uit, ben benieuwd hoe lang ze blijven rijden. Ik hoop er binnenkort eentje langs de baan aan te treffen .
Waar je die 9 vandaan tovert is mij een raadsel, ik neem aan dat je 6 bedoelt.
Wel aannemelijk, maar zeker niet noodzakelijk. Die stellen doen ook vaak genoeg dienst op andere lijnen. Als het klopt dat de 10305 de stickers van Gn - Nsch heeft, dan moet de 10236 dus één van de andere lijnen vertegenwoordigen.