Vervanging CTA's door TBP's #2
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
In kleine stations met een eilandperron is het daarom het efficiëntst dat je dat ding gewoon op het perron hangt denk ik.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Wat een teleurstelling op Schiphol. -o-
Ik kwam vanmiddag aan de west/Leidenkant van spoor 5/6 aan. De TBP's hangen een eind verderop. En de schermpjes met de aankomende treinen heeft minilettertjes; die oude met de twee volgende treinen kon ik tenminste nog van 10 meter afstand lezen. Jammer!
Ik kwam vanmiddag aan de west/Leidenkant van spoor 5/6 aan. De TBP's hangen een eind verderop. En de schermpjes met de aankomende treinen heeft minilettertjes; die oude met de twee volgende treinen kon ik tenminste nog van 10 meter afstand lezen. Jammer!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Gisteren viel het me op dat de stationsnamen die langer zijn dan 16 tekens nu anders 'afgekort' worden op de TBP's - de naam van de plaats wordt nu (voor zover ik kan zien) steeds weggelaten:
Utrecht Overvcht is nu Overvecht
Hoorn Kersenbgrd -> Kersenboogerd
Veenendaal-de Kl -> De Klomp
Leiden Lammensch -> Lammenschans
Purmerend Overwh -> Overwhere
Of het echt duidelijker wordt, weet ik niet, maar het staat in elk geval wel netter, zonder rare stukken als '-vcht'! :)
Utrecht Overvcht is nu Overvecht
Hoorn Kersenbgrd -> Kersenboogerd
Veenendaal-de Kl -> De Klomp
Leiden Lammensch -> Lammenschans
Purmerend Overwh -> Overwhere
Of het echt duidelijker wordt, weet ik niet, maar het staat in elk geval wel netter, zonder rare stukken als '-vcht'! :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Waarschijnlijk nieuwe update inderdaad omdat er ook nieuwe stations bijkomen en om het tussen de TBPs, OBIS en SLTs infosysteem gelijk te trekken.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
De afkortingen op TBP's zijn prima. Maar het zou prettig zijn als het consistent wordt aangehouden. Nu verschillen de TBP's, schermen in de trein en omroepen in de trein met elkaar over hoe een station wordt 'weergegeven'.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Almere Centrum wordt afgekort tot Almere C maar, 6+1+7=14 dus dat snap ik niet. Gelukkig is de SLT-omroep wel Almere Centrum. Zelfde geldt voor Almere Parkwijk (15). Ben benieuwd hoe het met Almere Poort zal gaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Da´s dus eigenlijk niet echt iets nieuws, maar gewoon een terugkeer naar de oude situatie. Om nou te zeggen dat het duidelijker is... ze kunnen beter die merkwaardige limiet van 16 tekens er helemaal uit halen.Thom69 schreef:Gisteren viel het me op dat de stationsnamen die langer zijn dan 16 tekens nu anders 'afgekort' worden op de TBP's - de naam van de plaats wordt nu (voor zover ik kan zien) steeds weggelaten
En als je dan al plaatsnamen weglaat, doe het dan in een logische volgorde. Bv. "Rotterdam Lombardijen, -Zuid, -Blaak, -Centraal" i.p.v. "Lombardijen, Rotterdam Zuid, Blaak, Rotterdam C" wat er nu getoond wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Tilburg Universiteit staat er tegenwoordig volledig in. Rara, hoe kan dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Zuidhorn en Grijpskerk hebben nu ook TBP's op de perrons hangen. Het zijn kleine versies van de schermen die normaal onder de overkapping hangen, alleen bij deze stations is helemaal geen overkapping. Een CTA hebben ze vroeger nooit gehad.
De stations hadden al TBP7's.
De stations hadden al TBP7's.
Laatst gewijzigd door ov'tje op za 08 dec 2012, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Geld zat zeker :')
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Zag ze vanavond ook hangen op Kw, Mth, Hgz en Spm, zelfde soort als ov'tje noemt. Ik dacht ook geen enkele stationsklok meer te zien op deze perrons (de zijde waar de trein ri. Vdm / Nsch stopt tenminste, andere zijde heb ik er niet op gelet), misschien omdat er een op de TBP zit? In Zb is overigens alleen spoor 1 voorzien van een TBP, spoor 2/3 (nog) niet. En Vdm heeft er ook nog geen, maar dus wel de constructie (zoals eerder gemeld).
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Is waarschijnlijk een kosten-issue - TBP klokken zijn computer/internet gestuurd net als de reisinfo en heb je geen (telefoon?)kabels nodig naar een moederklok ergens.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Jammer dat ze op Schiphol niet aan de buitenlandse reizigers denken en alles in het Nederlands staat. Het is toch maar een kleine moeite om het ook in het engels te zetten. :N
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Onder de wachtoverkapping van het busstation van Enschede hangt nu naast de klok en de vertrektijden ook en TB7.
Erg handig :)
Erg handig :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Het zogenaamde "fietsenstalling" idee :pos: (dus dat je bij aankomst op station al ziet hoe het met je trein zit)
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Is onderstaand bericht gewoon geen TB7?
Treininfo ook buiten Leiden Centraal Station
LEIDEN - Reizigers in Leiden kunnnen nu ook buiten het station zien hoe laat hun trein vertrekt. Op het plein aan de achterkant van Leiden Centraal is een informatiebord geplaatst. Het bord wordt donderdagochtend onthuld door provinciebestuurder Ingrid de Bondt met ProRail en de NS.
Leiden is een zogeheten proefstation waar nieuwe voorzieningen het eerst worden uitgetest. Het is de bedoeling dat er later bij elf andere treinstations in Zuid-Holland dit soort informatieborden worden neergezet.
In de toekomst zullen er ook borden bij de perrons komen over aansluitend regionaal vervoer in steden.
Bron
Treininfo ook buiten Leiden Centraal Station
LEIDEN - Reizigers in Leiden kunnnen nu ook buiten het station zien hoe laat hun trein vertrekt. Op het plein aan de achterkant van Leiden Centraal is een informatiebord geplaatst. Het bord wordt donderdagochtend onthuld door provinciebestuurder Ingrid de Bondt met ProRail en de NS.
Leiden is een zogeheten proefstation waar nieuwe voorzieningen het eerst worden uitgetest. Het is de bedoeling dat er later bij elf andere treinstations in Zuid-Holland dit soort informatieborden worden neergezet.
In de toekomst zullen er ook borden bij de perrons komen over aansluitend regionaal vervoer in steden.
Bron
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ik weet niet hoe het bord er in Leiden uitziet maar in Schiedam Centrum is vorige week ook een infoscherm neergezet bij het busstation (gek genoeg alleen bij de ingang aan de zuidzijde van de Horvathweg, maar misschien waren ze nog niet klaar). Was gewoon een TB7 met daarboven LED-lampjes en een tekst 'Vertrekkende treinen'. Zag er wel goed uit :)
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Op Almere Poort hangen ook TBPs, sinds kort(?), alleen hangen er TBPs die voor op overdekte plekken bedoeld zijn en niet die grote "rechte" TBPs...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Laat ze die dingen alsjeblieft niet OP de perrons hangen/zetten, er is nu door alles wat er hangt en staat al vaak geen zicht meer op zaken als klokken, TBP schermen en vertreklichten.Edwin schreef: In de toekomst zullen er ook borden bij de perrons komen over aansluitend regionaal vervoer in steden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
@Edwin: het jammere aan de bebording in Leiden Centraal is dat, als je aan de ene kant van de passage loopt, je niet kunt zien wat er aan de andere kant vertrekt.
Als je bijvoorbeeld aan de Julia's/Hema's kant loopt, dan zie je alleen de borden met spoor 1/2/4b/5b/8b/9b. Voor sporen 4b/5b en 8b/9b hangen er zelfs twee van die perronaanwijsTBP's achter elkaar. Het was best handig geweest als ze daarnaast borden hadden gehangen met wat er aan de a-kant vertrekt (met pijltje wijzend naar de andere trap).
Hetzelfde hadden ze voor de andere kant van de passage ook kunnen doen.
Als je bijvoorbeeld aan de Julia's/Hema's kant loopt, dan zie je alleen de borden met spoor 1/2/4b/5b/8b/9b. Voor sporen 4b/5b en 8b/9b hangen er zelfs twee van die perronaanwijsTBP's achter elkaar. Het was best handig geweest als ze daarnaast borden hadden gehangen met wat er aan de a-kant vertrekt (met pijltje wijzend naar de andere trap).
Hetzelfde hadden ze voor de andere kant van de passage ook kunnen doen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Bij het kantoor van DHV in Amersfoort hing in 2009 al een actueel vertrektijdenbord. Veel meer informatie dan een TB7. En dus bovendien geen nieuw concept... :zzzz
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten