Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Keerlussen helpen inderdaad bij een soepeler keren aan het eindpunt, maar ze nemen helaas nogal wat ruimte in. Daarom worden ze nauwelijks (meer) toegepast.
Het probleem bij het CS is trouwens dat je ook niet echt makkelijk snellere wissels kan plaatsen omdat de tunnel op dat punt zo krom is als een banaan. Had je een mooie strakke rechte tunnel gehad dan had je er wissels kunnen neergooien waarmee je met 80 kilometer per uur het station kan binnenrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Het probleem bij het CS is trouwens dat je ook niet echt makkelijk snellere wissels kan plaatsen omdat de tunnel op dat punt zo krom is als een banaan. Had je een mooie strakke rechte tunnel gehad dan had je er wissels kunnen neergooien waarmee je met 80 kilometer per uur het station kan binnenrijden.
Is de lijn niet sowieso ontworpen om doorgetrokken te worden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ja, daarom ligt het metrostation ook parallel aan het stationsgebouw. Volgens mij ligt er tegenwoordig een ondergrondse kathedraal in de weg voor een eventuele verlenging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bij de bouw van de ondergrondse kathedraal is rekening gehouden met het doortrekken van de Oostlijn. Makkelijk is dat niet, maar het is niet onmogelijk.
Hmm, die informatie-avonden kunnen best interessant zijn. Ik zal ze eens agenderen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de achtergrond van hoe dit alternatief tot stand is gekomen, want ik kan er nog steeds moeilijk bij.
Alargule schreef:Hmm, die informatie-avonden kunnen best interessant zijn. Ik zal ze eens agenderen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de achtergrond van hoe dit alternatief tot stand is gekomen, want ik kan er nog steeds moeilijk bij.
Waar ik niet bij kom met m'n gedachtes is dat niemand even een stapje terug neemt, de boel rustig bekijkt en zegt "Jongens, laten we even normaal doen..." - Of het gebeurt maar er wordt verder niks mee gedaan. Die projecten hier lijken wel ongeleide projectielen waar ieder willekeurig persoon een vinger in de pap krijgt, waardoor dit soort bizarre uitkomsten tot stand komen.
Nou ja, men heeft nog genoeg tijd om betere voorstellen uit te werken. Nu men de fundering van de tunnel van de A 10 zodanig gaat aanleggen dat er toch een metrolijn onderdoor past is niet alle hoop verloren. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe ze dingen laten passen die niet fysiek helemaal niet kunnen passen. Misschien hebben ze de geest van Aladdin wel gevonden. Je weet het per slot van rekening maar nooit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule schreef:Ik moet dan aan heel wat anders denken maar...waar doel je in dit specifieke geval dan op?
Waar ik aan moet denken is: Zowel bij Station Zuid als Amstel wordt het een probleem om die pendelmetro te laten keren en is er amper of geen ruimte voor.
Er komt aanvullend onderzoek naar investeringen in nieuw metromaterieel waarbij er nadrukkelijk wordt gekeken naar de mogelijkheden van korter materieel dan M5/M6. Van de geplande serie M6 worden er voorlopig maar 5 aangeschaft.
JWM schreef:Er komt aanvullend onderzoek naar investeringen in nieuw metromaterieel waarbij er nadrukkelijk wordt gekeken naar de mogelijkheden van korter materieel dan M5/M6. Van de geplande serie M6 worden er voorlopig maar 5 aangeschaft.
De M6 is toch bedoeld voor de N/Z-lijn, zijn vijf treinen daarvoor genoeg? Mag hopen dat ze van het Ringlijn debacle geleerd hebben bij de gemeente en we straks niet ook weer op de N/Z-lijn een chronisch tekort aan treinstellen hebben. :?
De stad ligt veertien jaar open en heeft miljarden uitgegeven aan een metrolijn die een kwartiersdienst met vijf metro's gaat rijden? Het verhaal wordt steeds beter en beter...