Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Niet echt een misser. Maar afgelopen maandag in Almere al een lijn lijn 5 naar Oostvaarders met "Prettige Feestdagen"op de film. Dat is wel erg vroeg...
webguy schreef:Omdat de stoomtrein wel eens van Valkenburg naar die stations rijdt. Daarom staan ze er in. Anders krijg je op de TBP afkortingen te zien...
Oke, goed punt. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bus 22 van GVB heeft sinds zondag een nieuwe route in Oost en rijdt dus niet meer over de Linneausstraat. Hij wordt nog steeds wel braaf aangekondigd als overstapmogelijkheid bij de Wijttenbachstraat/Linneausstraat/Oosterpark.
Een collega van je klaagde over de wachtenden bij de halte Wijttenbachstraat, die vroegen namelijk elke keer als hij er langs kwam waar bus 22 bleef. Ja, die komt er dus niet maar sommige mensen konden dat niet geloven want de bus kwam er al 20 jaar, dat kon toch niet plotseling niet meer zo zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Als ik op www.connexxion.nl in de dienstregeling van lijn 70 van Hilversum naar Amersfoort kijk, zie ik dat er tijdens de kerstvakantie in Hilversum niet via Arenapark wordt gereden, maar via halte Oostereind. Weet iemand of dit klopt? Ik zie namelijk geen melding van een omeiding o.i.d. Voor en na de kerstvakantie wordt er wel gewoon via Arenapark gereden richting Amersfoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
hauptbahnhof schreef:Bus 22 van GVB heeft sinds zondag een nieuwe route in Oost en rijdt dus niet meer over de Linneausstraat. Hij wordt nog steeds wel braaf aangekondigd als overstapmogelijkheid bij de Wijttenbachstraat/Linneausstraat/Oosterpark.
Vandaag wederom dienstje op lijn 9 en nummertje 22 is uit de overstapmogelijkheden verdwenen. :pos:
Nog steeds wel een gekraste "37" :neg:
Tot nu toe is dit bij elke reis van Dordrecht ri. Rotterdam al misgegaan, kennelijk erg moeilijk op te lossen... De s2600 vertrekt in Dordrecht van spoor 1a en de daaropvolgende s1900 van spoor 1.
Resultaat is dat de s2600 alleen helemaal vooraan het perron voorbij de loopbrug staat aangekondigd en de andere TBPs de s1900 al aankondigen wat behoorlijk wat verwarring oplevert. De trein stopt in de praktijk gewoon op 1a/b naast de TBPs met de s1900 er al op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Aanvullend op het vorige bericht: de TBPs stonden dus op Den Haag Centraal, de omroep in de trein had het over eindbestemming Amsterdam Centraal en OBIS gaf de werkelijke eindbestemming Lelystad Centrum weer. Tja.
Op Schiphol ging DVM de mist even in. Op de TB4 verscheen bij de t11663 de melding "Let op, vertrekt van spoor 1", maar tegelijkertijd verscheen onderaan de TBP van spoor 2 de melding van de volgende trein: "17.07 IC Schothorst". Op spoor 1 bleef de TBP daarbij blanco.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat probleem speelt al enige tijd als je vanaf 0:00 uur de actuele vertrektijden opvraagt.
En dat "over 14xx minuten" klopt natuurlijk niet, ookal rijdt een bus pas de volgende ochtend, dan start de eerste rit hooguit 6 uur. En in 6 uur (tussen 0 en 6 uur) zitten 360 minuten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
24*60 minuten is 1440 minuten. Ik zie de overeenkomst wel. Waarschijnlijk zijn de vertrektijden opgeslagen met een vertrektijd om 24:xx uur, computer denkt: het is 0:xx uur, dus het duurt nog 24 uur en xx minuten totdat deze rit komt.
Wel flinke blunder van CXX dan, want dit lijkt me toch een edge case die ze hadden moeten testen.
En misschien met z'n allen, dan zien zij ook dat er meer mensen over klagen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Geert schreef:Wel flinke blunder van CXX dan, want dit lijkt me toch een edge case die ze hadden moeten testen.
Ik denk dat dit al minimaal een jaar bekend is. Het gaat al mis in KV6.
DIe in KV6 zijn zeer zeldzaam. Volgens mij is dit echt een foutje in het "nog zoveel minuten" algoritme. Iets met dag één vooruit zetten en dan vergeten dat er ook nog 24 uur meekomen van de 25,26,27,etc. uren.
In de t17862 vergat de automatische stationsafroep vanmiddag station Apeldoorn De Maten om te roepen. Waarom kan Arriva trouwens niet meerdere dingen gewoon in één omroepbericht melden? Nu krijg je iets als dit...
*Pling* "Het volgende station is Apeldoorn, tevens eindbestemming van deze trein"
*Pling* "U kunt hier overstappen voor de richting Amersfoort"
*Pling* "Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken"
*Pling* "Reist u verder met een NS trein check dan eerst uit bij Arriva en check daarna in bij NS"
Niet heel consequent trouwens dat Arriva de NS-trein wel bij naam noemt, maar in Mariënberg juist weer omroept "Reist u verder met een andere vervoerder, check dan eerst uit bij Arriva en check daarna in bij de andere vervoerder"
Erg netjes was trouwens de omroep van de HC in de s3600 waarmee ik even eerder in Zutphen was aangekomen. Die waarschuwde voor de aanwezigheid van liefst drie OV-chipkaartpalen van verschillende vervoerders. Het is trouwens te hopen dat er nooit een Syntus-trein naar de A-zijde wordt gespoorwijzigd daar, want daar staat slechts een Arriva/NS overstapmeubel. Die met drie cico's staat uitsluitend aan de B-zijde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op het bord met treinsamenstellingen in Rotterdam Centraal vielen mij een paar dingen op.
Bij de Thalys staat bij ieder rijtuig een pictogram, dat in dat rijtuig reserveren verplicht is.
Bij Fyra naar Breda staat bij 1 rijtuig dat dit rijtuig voor gereserveerde zitplaatsen bestemd is.
Bij Fyra naar Brussel staat bij geen enkel rijtuig dat reserveren verplicht is voor dat rijtuig...
En dus ook niet dat het voor gereserveerde zitplaatsen bestemd is.