Nachttreinen EN en CNL
Nachttreinen EN en CNL
Ik heb een vraag: Welke nachtnettreinen rijden er nou precies en via welke stations van CNL en EN? Ik heb al informatie gezocht via de sites van DB, NS, Wikipedia, Somda, etc, maar krijg telkens andere informatie. Weten jullie hoe dat precies zit?
Re: Nachttreinen EN en CNL
Vanuit Nederland rijden er twee treinen: De t40447 / t457 naar Kopenhagen en Praag. In deze trein zit ook een gedeelte naar Warschau/Minsk, dat is EuroNight t447. Die drie nummers zijn dus een trein en deze wordt gesplitst in Hannover.
Dan heb je de t419 / t40419 naar München en Basel en deze wordt gesplitst in Mannheim.
Je vind de dienstregelingen van deze treinen in het boekje van de CNL, dat is te downloaden op de site van CityNightLine: http://www.citynightline.de/citynightli ... _19.11.pdf (PDF). De treinen van/naar Amsterdam staan op pagina 17 t/m 20 en 35.
Dan heb je de t419 / t40419 naar München en Basel en deze wordt gesplitst in Mannheim.
Je vind de dienstregelingen van deze treinen in het boekje van de CNL, dat is te downloaden op de site van CityNightLine: http://www.citynightline.de/citynightli ... _19.11.pdf (PDF). De treinen van/naar Amsterdam staan op pagina 17 t/m 20 en 35.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nachttreinen EN en CNL
De nachttrein naar Basel rijdt door naar Zürich (ik weet niet of dat elke dag het geval is) en in het winterseizoen door naar wintersportgebieden (vorig jaar dacht ik Innsbrück, wat hij dit jaar doet weet ik niet uit mijn hoofd).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nachttreinen EN en CNL
Op de nacht van vrijdag op zaterdag in de winter rijdt CNL t40419 door naar Brig (via Zürich en dan verder door de Lötschbergtunnel naar Brig, waarbij onderweg nog wat stations worden aangedaan). CNL t1319 rijdt in de winter, in de nacht van vrijdag op zaterdag, na München door naar Innsbruck (via o.a. Kufstein).
Re: Nachttreinen EN en CNL
Op de werkzaamhedenpagina van nshispeed staat het volgende:
Weet iemand met wat voor materieel deze extra treinen Amsterdam-Emmerich gereden worden?NS Hispeed schreef:maandag 31 december
Op oudejaarsavond vertrekt CityNightLine 419 naar München en Zürich één uur eerder uit Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem. De trein wordt gereden met binnenlands materieel tot Emmerich waar u kunt overstappen op CityNightLine 419.
Re: Nachttreinen EN en CNL
Ik vermoed ICM-IV, aangezien deze een typetoelating op grenstrajecten hebben en een bioreactor. Maar Plan V is ook een optie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nachttreinen EN en CNL
Voor de verbouwing van ICM waren de stellen 4051-4097 en alle viertjes toegelaten. Meteen na de verbouwing niet meer. In 2009(?) heeft men de procedure gestart om de 4011-4050 toegelaten te krijgen en is ook afgerondBee schreef:Ik vermoed ICM-IV, aangezien deze een typetoelating op grenstrajecten hebben en een bioreactor. Maar Plan V is ook een optie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Nachttreinen EN en CNL
En waarom kan het CNL mat. niet tussen Amsterdam en Emmerich rijden?Bram schreef:Op de werkzaamhedenpagina van nshispeed staat het volgende:
Weet iemand met wat voor materieel deze extra treinen Amsterdam-Emmerich gereden worden?NS Hispeed schreef:maandag 31 december
Op oudejaarsavond vertrekt CityNightLine 419 naar München en Zürich één uur eerder uit Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem. De trein wordt gereden met binnenlands materieel tot Emmerich waar u kunt overstappen op CityNightLine 419.
Ik zie ze er nog wel vooraan dat je een uur lang mag koukleumen op station Emmerich. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nachttreinen EN en CNL
Ik vraag me vooral af hoe de CNL uit Emmerich kan vertrekken als het materieel nog in Amsterdam staat? :?
(De andere kant op rijdt alles wel normaal.)
(De andere kant op rijdt alles wel normaal.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Nachttreinen EN en CNL
Al is de CNL wel erg traag ten opzichte van een normale trein op het Zwitserse gedeelte. Heb voor vorig jaar eens geboekt voor mijn vader, en toen kwamen we tot de conclusie dat een overstap in Basel op een normale IC naar Brig een rijtijdwinst van een uur oplevert, ten opzichte van blijven zitten tot het eindpunt. :(Cookie schreef:Op de nacht van vrijdag op zaterdag in de winter rijdt CNL t40419 door naar Brig (via Zürich en dan verder door de Lötschbergtunnel naar Brig, waarbij onderweg nog wat stations worden aangedaan). CNL t1319 rijdt in de winter, in de nacht van vrijdag op zaterdag, na München door naar Innsbruck (via o.a. Kufstein).
Re: Nachttreinen EN en CNL
Nu is mij bekend dat Zwiters graag internationale treinen een wat trager treinpad geven (waarschijnlijk om zo wat robuustheid in te bouwen), maar genoemd voorbeeld is gewoon omdat de trein een andere route rijdt:
http://maps.google.ch/maps?saddr=Basel& ... =8&start=0
Er is ook een directe trein:
http://maps.google.ch/maps?saddr=Basel& ... rt&start=2
De CNL maakt kop in Zürich HB, en naar die stad bestaat ook een significante vervoersvraag. Dat kun je niet zomaar even afsnijden :)
http://maps.google.ch/maps?saddr=Basel& ... =8&start=0
Er is ook een directe trein:
http://maps.google.ch/maps?saddr=Basel& ... rt&start=2
De CNL maakt kop in Zürich HB, en naar die stad bestaat ook een significante vervoersvraag. Dat kun je niet zomaar even afsnijden :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nachttreinen EN en CNL
Hoe is dit nou uiteindelijk geregeld eigenlijk? En nog steeds: Waarom kon het niet "normaal"? :?Vinny schreef:En waarom kan het CNL mat. niet tussen Amsterdam en Emmerich rijden?
Ik zie ze er nog wel vooraan dat je een uur lang mag koukleumen op station Emmerich. :')
Re: Nachttreinen EN en CNL
blijven liggen natuurlijkCaspar schreef:ten opzichte van blijven zitten tot het eindpunt. :(
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten