Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanaf 2014 of 2015 zullen lijn 51 en lijn 5 gedurende TENMINSTE 2 JAAR niet rijden in Buitenveldert en Amstelveen. Er zal vervangend busvervoer zijn gedurende die periode. De totale ombouw van de sporen en haltes in Buitenveldert en Amstelveen zal 3,5 jaar in beslag nemen volgens de berichten.
Bee schreef:Ik had die geruchten al opgevangen maar er werd bezworen dat het hooguit twee jaar zou zijn, en nu is het gewoon een whopping 3,5 jaar geworden
Er wordt in de berichten gezegd TENMINSTE 2 JAAR, men houdt dus al een slag om de arm. Ik denk dat je blij mag zijn als het hele project in totaal 3,5 jaar gaat duren. Zou mij niets verbazen als het 5 jaar wordt of zo. Amsterdam en grote projecten, dat gaat niet samen. :N :N :N :N
Volgensmij is het niet nodig de lijn in Buitenveldert zo lang buiten dienst te stellen. De eerste grootschalige aanpassing vanaf Zuid gezien is pas bij de halte Kronenburg waar een ongelijkvloerse kruising komt.
Ik denk trouwens dat CXX hier van gaat profiteren, met veel meer reizigers, die naar en van het centrum (Leidseplein, Dam) willen, zonder over te moeten stappen op een tijdelijke bus, m.n. 170 en 172
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 22 jan 2013, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
JWM schreef:Volgensmij is het niet nodig de lijn in Buitenveldert zo lang buiten dienst te stellen. De eerste grootschalige aanpassing vanaf Zuid gezien is pas bij de halte Kronenburg waar een ongelijkvloerse kruising komt.
Alleen de gemeente Amstelveen ziet de noodzaak van ongelijkvloerse kruisingen in het kader van doorstroming en verkeersveiligheid. De kruising met de v. Nijerodeweg op het grondgebied van de gemeente Amsterdam bijvoorbeeld is niet wezenlijk anders dan die bij Kronenburg, al zou je bij de laatste wel meer overstekende voetgangers hebben door de halte.
Als je bedenkt dat Amsterdam dik 110 jaar ervaring heeft met elektrische trams is het toch wel bizar dat de ombouw zo lang moet duren. Helemaal gezien het feit dat het traject al helemaal geschikt is voor tramverkeer.
-----
@VIRM - Daar is dus geen geld voor anders hadden ze de N/Z-lijn wel doorgetrokken naar Westwijk...
Bee schreef:Men heeft blijkbaar twee jaar nodig om viaducten te bouwen. Als ik Amstelveen was zou ik even naar Almere bellen hoe ze dat daar aanpakken.
Viaducten vallen niet uit de lucht. Maar ik ga niet weer zelfde discussie aan als met die tunnel in Nijverdal ;)
Nouja, dat een viaduct niet in 5 minuten neer is te zetten begrijp ik ook nog wel. Maar 2 jaar is toch ook een beetje heel erg ruim genomen? Of gaan ze de viaducten een voor een aanleggen?
En is het doortrekken naar Uithoorn nu definitief?
Over het doortrekken naar Uithoorn is nog niets besloten, maar de nieuwe remise in Westwijk zal zo worden gebouwd dat doortrekken niet onmogelijk wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tsja, wat is dan het nut van de hele ombouw? Als je het dan niet meteen in een keer doortrekt en niet meteen een vrije baan van maakt zonder kruisingen... Dan is het dus een hele hoop poe-ha en geld-over-de-balk smijterij alleen om wat BN'netjes weg te smijten in ruil voor een opgepimpte tram...
Enig voordeel van dit hele gedoe is dat station Zuid eindelijk iets dreigt te worden. :)
Het nut is de nodige keren aan bod gekomen hier: de lijn is tegen 2018 aan het einde van z'n levensduur. Zowel de infrastructuur als voertuigen (op die vier Combino's na). Daarnaast wil de regio af van het relatief zware metro-/sneltrammaterieel op het maaiveld. Voor een volwaardige metro is geen geld, dus dan maar een snelle stadstram naar voorbeeld van lijn 26. De kosten en tijd gaan 'm echt niet zitten in het verlagen van een aantal perrons van haltes die toch op de schop moeten…