Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef:@Geert: dankje. Vorige keer was het ook ontzettend knus in de s1500, dus wellicht morgen een herhaling. :)
Weet jij wat er morgen te wachten staat voor de s800 en s4700? Voerige keer zei de mobiele website dat ik gerust een s4700 kon nemen, terwijl die gewoon niet eens reed. :(
Ze rijden niet.
Intercity 800 ((Schagen-)Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht v.v.), tussen Sittard en Den Helder (treinen 820 t/m 826 tussen Maastricht en Alkmaar, treinen 861 t/m 867 tussen Alkmaar en Maastricht en 915 en 817 tussen Eindhoven en Maastricht rijden wel).
Sprinter 4700 (Uitgeest-Zaandam-Amsterdam v.v.), tussen Amsterdam Centraal en Uitgeest.
VIRM schreef:@Geert: dankje. Vorige keer was het ook ontzettend knus in de s1500, dus wellicht morgen een herhaling. :)
Weet jij wat er morgen te wachten staat voor de s800 en s4700? Voerige keer zei de mobiele website dat ik gerust een s4700 kon nemen, terwijl die gewoon niet eens reed. :(
s4700 is volledig opgeheven.
Van de s800 rijden alleen de volgende treinen:
- Mt-Amr: t820 t/m t826
- Amr-Mt: t861 t/m t867
- Asd-Ehv: t885 en t887 ivm afvoer voetbalwedstrijd.
Breng is later begonnen met uitrijden. Helaas is dit niet duidelijk gecommuniceerd en stonden reizigers schijnbaar in de kou. Nu lijkt het te rijden. Hermes Ehv en Arriva Brabant reden vanochtend wel vanaf begin, zei het met vertraging.
NS en ProRail rijden vanaf morgen 7 februari weer een normale dienstregeling. Dit op basis van de weersverwachting voor de komende dagen. Vandaag wordt nog de aangepaste dienstregeling gereden.
De aanpassingen voor vandaag en morgen zijn in de reisplanner verwerkt. Ondanks de aanpassingen kunnen zich op de dag verstoringen voordoen. Plan uw reis daarom altijd kort voor vertrek voor een zo actueel mogelijk reisadvies. Onderweg kunt u gebruik maken van Reisplanner Xtra of m.ns.nl
Twee vraagjes:
1 - welke treinen worden door ProRail gereden?
2 - als de dienst morgen weer normaal is > welke aanpassingen zijn dan in de reisplanner verwerkt?
NS en ProRail rijden vanaf morgen 7 februari weer een normale dienstregeling. Dit op basis van de weersverwachting voor de komende dagen. Vandaag wordt nog de aangepaste dienstregeling gereden.
De aanpassingen voor vandaag en morgen zijn in de reisplanner verwerkt. Ondanks de aanpassingen kunnen zich op de dag verstoringen voordoen. Plan uw reis daarom altijd kort voor vertrek voor een zo actueel mogelijk reisadvies. Onderweg kunt u gebruik maken van Reisplanner Xtra of m.ns.nl
Twee vraagjes:
1 - welke treinen worden door ProRail gereden?
2 - als de dienst morgen weer normaal is > welke aanpassingen zijn dan in de reisplanner verwerkt?
Kunnen ze niet halverwege de dag teruggaan op de normale diestregeling?
Praktisch alle sneeuw is weggesmolten door het zonnetje en het is nu 4 graden boven nul.
Of in ieder geval wat spitstoevoegers laten rijden. Zit nu in een trein tussen rtd en lw en deze trein is met twee stelletjes icmm echt niet langer dan normaal....
avl schreef:Twee vraagjes:
1 - welke treinen worden door ProRail gereden?
2 - als de dienst morgen weer normaal is > welke aanpassingen zijn dan in de reisplanner verwerkt?
1) geen
2) geen
Vraagjes waren eigenlijk voor de opsteller van het bericht
@Iljitsch: voor een kapotte iPhone hoef je toch niet helemaal naar Amsterdam toe? Dat hoor je gewoon bij je lokale telefoonzaak te kunnen...
Overigens was ik vanmiddag op pad en het grootste gedeelte van de sneeuw was verdwenen. Hier en daar nog wat witte plekken naast het spoor. In het noorden des lands schijnt het dus helemaal sneeuwvrij te zijn.
Misschien moeten NS en Prorail zich toch maar weer eens achter de oren gaan krabben...?
VIRM schreef:@Iljitsch: voor een kapotte iPhone hoef je toch niet helemaal naar Amsterdam toe? Dat hoor je gewoon bij je lokale telefoonzaak te kunnen...
Overigens was ik vanmiddag op pad en het grootste gedeelte van de sneeuw was verdwenen. Hier en daar nog wat witte plekken naast het spoor. In het noorden des lands schijnt het dus helemaal sneeuwvrij te zijn.
Misschien moeten NS en Prorail zich toch maar weer eens achter de oren gaan krabben...?
Er werd meer sneeuw verwacht dan er gevallen is. Parlementair onderzoek naar de werking van het KNMI? :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
@Vinny: eerder een vraag waarom het spoor zo inflexibel is dat, als het allemaal mee blijkt te vallen, er niet hoogstens een paar uur later weer een normale dienstregeling kan worden ingevoerd. Nu was het dus gewoon onnodig capaciteit schrappen, vooral in de avondspits.
Precies. Blijkbaar is er geen enkel scenario mogelijk om weer op te schalen als alles mee blijkt te vallen, dat had vandaag absoluut gekund.
Overigens had er achteraf bezien in het westen ook niets geschrapt te worden. De meeste sneeuw viel in de gebieden met de minste uitdunningen :')
VIRM schreef:@Vinny: eerder een vraag waarom het spoor zo inflexibel is dat, als het allemaal mee blijkt te vallen, er niet hoogstens een paar uur later weer een normale dienstregeling kan worden ingevoerd. Nu was het dus gewoon onnodig capaciteit schrappen, vooral in de avondspits.
Daar heeft men in het verleden bewust voor gekozen. Geen fratsen, maar gewoon van begin tot einde van de dag een eigen personeel- en materieelplanning doorvoeren. Dat is een redelijke plossing gebleken. Op winterse dagen dat de halve hemel naar beneden komt kan het spoorbedrijf een totale collaps daardoor ongeveer net voor blijven, op winterse dagen dat er weinig aan de hand is blijft het ongemak redelijk beperkt tot volle gangpaden en een keer extra overstappen. Fraai is het allemaal natuurlijk niet, maar zolang de structruele oorzaak niet wordt aangepakt (een veel te ingewikkelde materieel- en personeelsplanning i.c.m. gebrekkige capaciteit bij de bijsturing) kun je geen wonderen verwachten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mja ok, ik bedoelde met westen meer Zuid-Holland/zuidelijke randstad.
Maar goed, dat is allemaal niet zo erg (even los van de vraag of je voor elke sneeuwbui een aangepaste treindienst moet rijden) maar opschalen voordat de middagspits aanvangt zou wel fijn zijn. Dat dit niet kan heeft meer met de inflexibiliteit van NS te maken dan met het voorkomen van problemen volgens mij.
VIRM schreef:@Iljitsch: voor een kapotte iPhone hoef je toch niet helemaal naar Amsterdam toe? Dat hoor je gewoon bij je lokale telefoonzaak te kunnen...
Ik hoopte dat ze 'm terplekke om zouden ruilen. Ik heb 'm bij Apple online besteld dus naar een telefoonzaak wordt moeilijk.
Overigens bleek het een softwareprobleem te zijn. Ik dacht dat-ie dood was omdat-ie niet meer op de knoppen reageerde en het scherm uit bleef, en ook als ik 'm op een computer aansloot die computer geen USB-apparaat zag. Maar met de aan/uit- en thuisknop samen was-ie toch weer tot leven te wekken na een tip van iemand op Twitter.
VIRM schreef:@Iljitsch: voor een kapotte iPhone hoef je toch niet helemaal naar Amsterdam toe? Dat hoor je gewoon bij je lokale telefoonzaak te kunnen...
Ja precies :pos: hoef je hem alleen nog maar onder de eerstvolgende bus te leggen *O*