Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
webguy schreef:Trein t3161 keerde op trein t3160 op Ede-Wageningen met +5 in verband met een "defecte trein en een te hoog opgelopen vertraging" - of te wel, de t3160 moest koste wat het koste weer terug naar Utrecht. De t3061 kwam vervolgens aanzetten met een V-IRM-6 (terwijl de 3160 minimaal 8 was), dus dat paste slecht. t7561 vertrok met paar minuten vertraging en een paar staanplaatsen, maar de t3061 zat dus bomvol...
Handig, midden in de middagspits een trein halverwege het traject opheffen :')
Ik zat vanavond in de t2669 (vertrek 17.52 uit Rtd richting Asd) en die werd onderweg steeds voller, vanaf Delft staanplaatsen in de eerste en tweede klas. Gek, want het ding reed gewoon op sterkte en er was ook niet echt een storing in de buurt toen...
Mijnn bus op lijn 30 van Leiden Centraal naar Katwijk reed zonet pardoes de bustunnel in richting het LUMC. Gelukkig waren de passagiers nog wakker en meldden het even, waardoor de chauffeur weer achteruit de bustunnel uitreed om vervolgens de normale route te vervolgen. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In de trein vanmorgen zowaar weer de gebruikelijke vrijdagmorgenrust (was vorige week wel ander), maar bij de bushalte van lijn 65 op Utrecht Centraal was het wel behoorlijk druk. Mooi toeval dan ook dat, nadat ik me erbij gepropt had op het halteperronnetje, de bus recht voor m´n neus stopte met zijn instapdeur.
Bleek uiteindelijk dat de eerdere rit naar Het Klooster nog niet geweest was, die kwam net het busstation op rijden toen mijn bus er weer af reed.
Op de Adama van Scheltemabaan in Utrecht is men overigens nogsteeds bezig met het grondwerk en is nog geen spoortje van enig asfalt te ontdekken. Lijkt me een behoorlijk uitlooprisico met de nachtvorst die we nog hebben en ook nog kans op sneeuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Die gemeente Utrecht is trouwens ook lekker tactisch - het stukje fietspad voor Laan van Puntenburg #100 nemen ze meteen maar mee. Al die bussen die dus nu omrijden moeten die S-bocht dus nog krapper maken.
In Friesland reden de bussen daarnet vrijwel zonder passagiers. Tussen Heeg en Sneek was ik de enige reiziger, en dat voor een ritje vlak na de ochtendspits in spitsrichting. Ja, dan snap ik wel dat het aanbod achteruit gaat...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik ben al met weinig blij. Gisterenmiddag donderde een TD+7 stellen (vergeef me als ik het fout zeg) langs Zaandam en ik was net in de passage boven de sporen om dat te kunnen zien. Het was overigens niet de 856. In de avond passeerde een VIRM4 op volle snelheid het perron op Amsterdam Sloterdijk richting Zaandam.
webguy schreef:Die gemeente Utrecht is trouwens ook lekker tactisch - het stukje fietspad voor Laan van Puntenburg #100 nemen ze meteen maar mee. Al die bussen die dus nu omrijden moeten die S-bocht dus nog krapper maken.
Klopt ja, op het stukje Catharijnesingel wat alleen voor de bussen gebruikt wordt was het daarnaast eerder deze week ook nog aardig krap door diverse sleuven in het wegdek. Bocht was nog net te nemen, maar de hekken iets verder naar achter had ook niet geholpen want daar zat een groot gat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Meltrain schreef:Gisteren rond 17:00 stonden 4 RET'ers op Kralingse Zoom uitgangscontrole te houden bij de ParkShuttle.
Dat had ik nog niet eerder gezien.
Ik vraag me af of dat mag. De ParkShuttle is niet van de RET, maar van Connexxion.
RET controleurs controleren ook regelmatig bij Connexxion in Spijkenisse. Zie dat toch wel regelmatig voorbij komen via het twitteraccount van RET Controle.
Inderdaad een TD10 maar het reed non-stop naar Alkmaar denk ik. Waarschijnlijk was de t863 opgeheven door de storing tussen Bkl en Utz en reed het daardoor weer naar Alkmaar.
Er reed deze week elke middag een lege TD10 (of een TD9) naar Alkmaar om daarvandaan naar Maastricht te rijden, dus waarschijnlijk heb je zo'n overbrengingsrit gezien?
Daniel schreef:Op de Adama van Scheltemabaan in Utrecht is men overigens nogsteeds bezig met het grondwerk en is nog geen spoortje van enig asfalt te ontdekken. Lijkt me een behoorlijk uitlooprisico met de nachtvorst die we nog hebben en ook nog kans op sneeuw.
Ik reed er net langs, zo te zien waren ze klaar met het grondwerk en ligt de baan nu klaar om er een laagje asfalt overheen te leggen. Er zit nu wel een flink heuveltje in de baan, ik neem aan als voorbereiding op het toekomstige tramviaduct over de Bleekstraat.
De tijdelijke halteperrons van stelconplaten liggen ook al op hun plaats.
Vraag me af of het wel halteperrons zijn en niet gewoon een soort van stoep, wat ik gelezen had was dat de halte de andere kant op verplaatst zou worden (zegmaar naar naast het kantoorgebouw aldaar). Gezien jouw beschrijving was de situatie nog niet veranderd ten opzichte van toen ik er ergens rond 13.00 uur langs liep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Inderdaad een TD10 maar het reed non-stop naar Alkmaar denk ik. Waarschijnlijk was de t863 opgeheven door de storing tussen Bkl en Utz en reed het daardoor weer naar Alkmaar.
Nee.
De 820 ging als 810820 leeg naar de Meer, en kwam als 810863 leeg terug naar Alkmaar.
Voor Lage Zwaluwe stond vanmiddag een goederentrein defect. Mijn trein ging na Prinsenbeek linkerspoor rijden om vervolgens met volle snelheid die goederentrein te passeren. Vlak voor de moerdijkbrug gingen we weer naar het rechterspoor. Dat leverde een vertraging op van ongeveer 5 minuten. Toen ik op Dordrecht stond zag ik de wegsleepdienst loc voorbij komen richting Breda. Waarschijnlijk om die goederentrein af te slepen. Verder kwamen een uur geleden vlak na elkaar 2 stammen DDAR door Breda richting Tilburg.
Er is een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer en daardoor rijdt de IC naar Berlijn om via Almere en Zwolle. Ik zag 'm net via deze webcam: http://hdtv.webcam.nl/flevoland3/ :D
Je kunt hem richting Zwolle denk ik het mooiste bij Parkwijk vanaf het kopje van het perron naast het spoor richting Weesp aan de Weesperkant op de plaat zetten. Dan sta je in de binnenboog en zit er niets in beeld. Krijg je een mooi groot gedeelte van de trein in beeld. Station Buiten is meer geschikt voor de tegengestelde beweging.
Groetjes uit KUL/MY, laatste avond hier-morgen weer flyback to BKK.
Heb vanmorgen het laatste deel van het KTMB net gereden om daarmee opnieuw het hele net gedaan te hebben afgelopen week. Totale kosten <40 eur, 3 nachtritten in sleeper, 2 dagritten en hier regio KUL nog 2 retourtjes over zijlijnen met de komuter. 2 ritten zeer sterk vertraagd- >2 uur (van/naar eastcoast), 1 rit 15 min te vroeg aan, komuter is nooit op tijd, maar heeft nu wel splinternieuwe Chinese 6-cartrainsets (zhuzhou, meen ik), met de middelste 2 ''koc wanita''=dameswagons. ritjes binnen de stadsgrenzen kosten 1 MYR (25 ct), maar er is nooit controle en de meeste van de oude poortjes doen het niet meer, evenals de oude ticketmachines. Overal staan nieuwe-nog niet geinstalleerd, voor de MyRapid chpkaart.
IC-treinen kan je online boeken (enkel aan volle prijs) of via email bestellen via de klantencentrale (met korting) en dan kan je met de codes op elk station afhalen+betalen. Werkte perfect en zeer vlot.
Deze week ook groot nieuws, dat SIN+MY besloten hebben tot aanleg HS-line KUL-SIN voor 2020- in 90 minuten over (meesten gaan nu per plane, totale reisduur incl check-in 4-5 uur) of per bus (gaat 1-2x per uur- duurt 6 uur), trein (3 per dag, duurt 7 uur) is vooral voor de tussenstops. Ik vermoed dat die HS gebruik zal maken van de al bestaande KLIA express naar airport (want is normaalspoor), want airport KUL werd genoemd als tussenstop en veel plek in KUL voor nog een spoorlijn is er niet meer.
Bijna de hele NZ-lijn (Thailand-KUL-SIN) is al dubbelsppor, maar overal zijn werken hem recht te leggen en te electrificeren. er rijden al elke 2 uur zeer zwakbezette ETStreinen (electric Train SET) KUL-Ipoh. Dit werk (ruim 700 km) zou 2014 gedaan moeten zijn. is vooral voor goods/containervervoer.