Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Je kan er ook voor zorgen dat die niet nodig is, of gewoon erbij vertellen dat het een wat extreem voorbeeld is. Sarcasme is soms wat lastig te lezen uit een post. Daarnaast helpt het gebruik van :wink: ook niet omdat er genoeg mensen die die emoticon voor iets anders gebruiken.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12694
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Vinny »

Volgens mij droop dat toch echt van mijn post af, en met de knipoog-smiley erbij: hoe duidelijk had je het gehad willen hebben?

Bovendien kennen jullie me toch? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12694
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Vinny »

Serieus dan maar, uit een andere draad geplukt:
Klaasje schreef:Als je op iedere haltering 10 seconden kan verdienen, heb je op 12 haltes 2 minuten minder rijtijd nodig. Daarmee ontstaat meer ruimte voor snelle IC's of meer IC's.
Bee schreef:Op sommige lijnen moet je dan ook wat aan de soms overvloedige rijtijd doen
Wellicht is het een idee om in de spits (meer) stoptreinen te laten rijden, en buiten de spits de intercity's op meer plaatsen te laten stoppen - waardoor de extra rijtijdspeling die in de spits broodnodig is, maar op zondagochtend onnodige luxe is effectief gebruikt kan worden om de bereikbaarheid te vergroten.

Twee corridoren die mij onmiddelijk te binnen schieten: Vlissingen-Bergen op Zoom en Leeuwarden-Zwolle.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Sowieso denk ik dat je in de spitsen beter kunt verdichten dan langere treinen kunt laten rijden. Spreiden wordt naar mate een trein langer wordt steeds lastiger. Daarnaast passen kortere treinen op kortere inhaalspoortjes waardoor die goedkoper aangelegd kunnen worden. Een probleem is de CAO waardoor het voor NS niet aantrekkelijk is om spitsdiensten te rijden. Personeel moet voor minimaal een x aantal uur worden betaald als ze voor werk gevraagd worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6090
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Klaasje schreef: ...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...
Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Het superdal ja.. Dus niet de periode tussen de twee spitsen in.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12694
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Vinny »

Nou aan de superdal IC Leeuwarden-Vlissingen valt af te leiden dat de NS dat om 22.00 vind beginnen en ook nog ergens op zondagochtend voor kerktijd... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Gelukkig vertrekt de eerste superdal IC al om 19:39 uit Vs.. :roll:
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Justin »

Werd dat stoppen buiten de spits niet wel eens gedaan op zondag in de vroegere s3600? Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan. Of ik moet het in de war brengen met de separate zondag dienstregeling van een dergelijke serie...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8496
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door webguy »

De s3600 is sowieso rare serie - een van de eerste begint halverwege in Zutphen en rijdt als stopper naar Arnhem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34399
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan.
Er is juist enige tijd een s3600 geweest die doordeweeks in de ochtendspits extra in Wijchen stopte, heb die trein in 2005 geregeld gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5055
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Mikos »

In onder andere 2006 stopte de s3600 inderdaad alleen op zondag eens per uur extra in Wijchen. Zo ontstond een soort van halve uursdienst van en naar Wijchen (de s4400 rijdt op zondag in een uursdienst). :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5184
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Milco1995 schreef:
Klaasje schreef: ...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...
Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?
Er rijden in de daluren maar twee sprinters per uur tussen Leiden en Den Haag, nu is dat alleen de s6300 en straks de s5700. (s4300 rijdt nooit naar Gvc)

Dat betekent dat de s6300 in de daluren alleen nog tussen Haarlem en Leiden pendelt, met een korte kering zou die hele serie dan in de daluren met één treinstel gereden kunnen worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door RoelZ1 »

Met één treinstel is wel heel ambitieus. In een half uur op én neer vind ik knap. Ik neem aan dat je twee stellen bedoelt?
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5184
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Ja inderdaad, met een halfuurdienst heb je er dan twee nodig.
(Ik had Sittard-Heerlen als voorbeeld genomen, dat is dezelfde rijtijd maar dat is slechts een uurdienst.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6090
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eling-2014

Met wat speuren via Google weer wat (nieuwe) informatie gevonden over dienstregeling 2014!
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Freek »

Voortaan niet google maar gewoon het advies en adviesaanvraag van de website van het LOCOV halen, stukken makkelijker :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Caspar »

http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-34625 ... tml?page=1
Sprinter Hoorn-Kersenboogerd blijft
De sprinter Hoofddorp - Hoorn-Kersenboogerd blijft ook volgend jaar stoppen op station Hoorn-Kersenboogerd. NS was van plan de sprinter per dienstregeling 2014 in te korten tot station Hoorn en niet meer te stoppen op Hoorn-Kersenboogerd, maar heeft deze plannen ingetrokken.

NS heeft aangegeven begrip te hebben voor de kritiek en heeft gezocht naar verbetering. Deze verbetering is inmiddels gevonden: de vertrektijden van de sprinter Hoofddorp - Hoorn worden aangepast waardoor deze door kan blijven rijden naar Hoorn-Kersenboogerd. De spits-intercity Amsterdam - Enkhuizen zal niet meer stoppen op Kersenboogerd.
Hoorn Kersenboogerd voorbij rijden is een verbetering? :roll:
Klaasje
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Gelukkig is de Tweede-Coentunnel dan af. Kunnen er weer extra automobielen bij! *O*
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12761
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Ten opzichte van de constructie die bedacht was voor de s3300 (met een apart ochtendspits en een apart avondspitspatroon, naast het patroon voor overdag) is het wel een verbetering. Ten opzichte van de huidige constructie niet.
IC140
Berichten: 453
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door IC140 »

Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.
Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.
VIRM
Berichten: 5236
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door VIRM »

IC140 schreef:
Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.
Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.
Met als gevolg dat het deel van de passagiers dat in de ochtendspits op Sloterdijk (hoofdgebouw) of Amsterdam Centraal moeten zijn gaan overstappen in Zaandam in, bijvoorbeeld, al een drukke s4000? :mrgreen:
En in de avondspits precies andersom natuurlijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44447
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Hoe goed rendeert die s14500 nu eigenlijk, zeker sinds de reguliere trein tussen Hoorn en Sloterdijk niet meer stopt lijkt mij het belang van die trein flink afgenomen.
Rame à l'approche
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

s14500 is in populariteit flink afgenomen, maar zeker wel nodig. Daar er geen ruimte is voor 10 bakken VIRM of ICM.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten